Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Vil Tesla model 3 som sedan floppe fordi det ikke er crossover/SUV

Startet av Arthur Morgan, tirsdag 19. februar 2019, klokken 13:21

« forrige - neste »

Arthur Morgan

Crossover/SUV salget vokser nå raskest i verden, «ingen vil ha lav bil lenger» hverfall ikke sedan som tm3. For min del så er crossover/SUV og foretrekke da det er godt og slippe og gå ned eller opp fra bilen, godt og kunne stige rett inn. Hva mener dere ? Blir spennende og se model 3 salget fremover og antall biler registrerert  på veien. Sedan er ikke i vinden for tiden for og si det mildt. Lave Tesla model 3 sedan kommer til og slite tror jeg. Hva tror dere ?

DagfinnN

Liten tvil om at Modell Y vil blåse det meste av banen dersom prisen ikke blir for høg.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Autowinder

Totalt uenig. Folk vil ha bil med brukbar plass OG lang rekkevidde uten å betale 700000,- pluss.
De vil ha biler som er lette å få tak i nå, ikke neste år eller senere. Jeg bytter TM3 mot "Any given SUV" som kommer om x antall år.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Autowinder

MVA på elbiler er jo ikke fritatt mer enn ut denne Stortingsperioden pr. nå.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Emils

Vi har per nå en crossover og helt ærlig synes jeg det er "oppskrytt". Ja, man sitter noe høyere, men ut fra prøvekjøringen av Model 3 synes jeg at jeg satt veldig godt i den også. God oversikt, ettersom man fjerner alt av instrumenter foran fører.

Øyvind.h

Liker å sitte høyere ja. Men i motsetning til fossil har forbruk mye å si for batteribehov og dermed kostnad. Lavere biler vil dermed bli billigere/ha vesentlig bedre rekkevidde.
Ikke pose og sekk som med fossil.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

romeoS

Tja, du har et poeng, men det drukner desverre i kategorisk og dårlig begrunnet argumentasjon. Mest solgte bil også i Norge, de siste år er Golf, før Leaf tok over ifjor. Sjansen er svært stor for at det i 2019 blir Tesla model 3. Alle vil ha SUV blir litt feil utgangspunkt for debatten, alle vil ha en bil som dekker sitt behov, og som er tilgjengelig for levering. Sikkert riktig at Tesla kunne solgt enda flere modell Y i Norge, og det kommer. Inntil da er alternativet Kona og Rio, med planlagt årsproduksjon tilsvarende 1-2 måneders produksjon av Tesla 3. Poenget er at trad. bilindustri ikke er oppe i tilstrekkelige volumer før langt inn på 2020 tallet. Jeg personlig er mest enig med sjefen for VW gruppen, Tesla har 50% av elbilmarkedet i lang tid, og VW posisjonerer seg for å være hovedaktør for resterende 50%. For redelighetens skyld gjør jeg oppmerksom på at jeg er posisjonert i Tesla aksjer basert på denne analysen.
S85,pano,vin 240xx,finalized primo sept 2013. forventes til Hamar januar 2014 «SOLGT»
S75D, pano, luft, 2017

Karma

Totalt uenig!

TM3 kommer til å bli en av Norges mest solgte biler gjennom tidene

OlaM

Ja det er høy etterspørsel etter typiske SUV-trekk som bakkeklaring og god innlasting, men samtidig er det en vanvittig høy etterspørsel etter elbiler med lang rekkevidde, uansett form. De vil selge alt de klarer å skipe inn de neste to årene.

På lengre sikt er det veldig bra med biler med lang rekkevidde som appellerer til fritidsbruk og ikke er for dyre. Da blir det nok flere som bruker den til ferie og dropper flyturen.
'21 3LR

Arthur Morgan

Sitat fra: romeoS på tirsdag 19. februar 2019, klokken 13:36
Tja, du har et poeng, men det drukner desverre i kategorisk og dårlig begrunnet argumentasjon. Mest solgte bil også i Norge, de siste år er Golf, før Leaf tok over ifjor. Sjansen er svært stor for at det i 2019 blir Tesla model 3. Alle vil ha SUV blir litt feil utgangspunkt for debatten,
.

Er e -golf eller Nissan leaf en sedan?
Jeg har ikke nevnt med et ord om
Kombi biler som selger fortsatt bra.

hemi

Jeg vil ha el SUV!

Desverre er e-tron(q5 size) trist, og TMX likeså.

SUV for meg er cayenne, q7, rangerover osv.

Har bestilt tm3 da det ser mest optimalt ut nå. 

DagfinnN

Jeg har en kombi - Ampera-e. Men vil likevel ha TM3 pga ladehastighet blant annet. Har aldri likt sedan og liker ikke bakluka til TM3, men det er ingen alternativer ennå dessverre. Modell Y er jeg spent på ja.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Nordbø

Sitat fra: SKYNET på tirsdag 19. februar 2019, klokken 13:43
Sitat fra: romeoS på tirsdag 19. februar 2019, klokken 13:36
Tja, du har et poeng, men det drukner desverre i kategorisk og dårlig begrunnet argumentasjon. Mest solgte bil også i Norge, de siste år er Golf, før Leaf tok over ifjor. Sjansen er svært stor for at det i 2019 blir Tesla model 3. Alle vil ha SUV blir litt feil utgangspunkt for debatten,
.

Er e -golf eller Nissan leaf en sedan?
Jeg har ikke nevnt med et ord om
Kombi biler som selger fortsatt bra.

"Ingen vil ha lav bil" skrev du. Leaf og Golf er lave biler;-)

Fornybarbil


Stikkkontakt

Det er vel ikke så mye å lage en tråd om. TM3 selger nok sikkert i bøtter og spann, men i Europa er det på tross av karosseriformen. Sedan er ut i Europa og har vært det lenge. I USA derimot ser det annerledes ut. Men SUV-boomen er gjeldende overalt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA