Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sentry-mode

Startet av snippet, tirsdag 19. februar 2019, klokken 11:38

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: Autowinder på torsdag 03. oktober 2019, klokken 09:48
Jeg får ikke skrudd av Sentry Mode permanent, skrur av i Appen og den går på igjen når låses, skrur av i bilen og den går på igjen når låses.
Har du prøvd å skru av Sentry via skjermen i bilen?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Gusse

2 dager med Sentry aktivert, disc full, ja 32G er tydeligvis Aaalt for lite.
Her håper jeg Tesla gjør noe med autosletting etter stund også for lagrede episoder gjennom Sentry mode. Det er jo begrenset hvor mange filmer av folk som parkerer ved siden av meg jeg gidder å lagre på. Litt håpløst sensitiviteten akkurat nå. Må gjerne være sensetiv, men autoslett etter 48timer el., eller enda bedre...autoslett etter valgfri periode, sånn at det passer eiers rutiner. Mens jeg holder på: kjære Elon Musk, la oss få administrere og se opptak via den flotte skjermen i bilen😊
Det blir SSD på meg, gjerne med 1Tb, gidder ikke ukentlig å ta inn og slette.

Autowinder

Sitat fra: Handyman på fredag 04. oktober 2019, klokken 00:11
Sitat fra: Autowinder på torsdag 03. oktober 2019, klokken 09:48
Jeg får ikke skrudd av Sentry Mode permanent, skrur av i Appen og den går på igjen når låses, skrur av i bilen og den går på igjen når låses.
Har du prøvd å skru av Sentry via skjermen i bilen?
Ja, men jeg så det var en "bryter" under sikkerhetsfanen i bilen som måtte deaktiveres. M.a.o. Brukerfeil  :P
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

geear

Sitat fra: Gusse på fredag 04. oktober 2019, klokken 13:42
2 dager med Sentry aktivert, disc full, ja 32G er tydeligvis Aaalt for lite.
Her håper jeg Tesla gjør noe med autosletting etter stund også for lagrede episoder gjennom Sentry mode. Det er jo begrenset hvor mange filmer av folk som parkerer ved siden av meg jeg gidder å lagre på. Litt håpløst sensitiviteten akkurat nå. Må gjerne være sensetiv, men autoslett etter 48timer el., eller enda bedre...autoslett etter valgfri periode, sånn at det passer eiers rutiner. Mens jeg holder på: kjære Elon Musk, la oss få administrere og se opptak via den flotte skjermen i bilen😊
Det blir SSD på meg, gjerne med 1Tb, gidder ikke ukentlig å ta inn og slette.

Har aldri fått disk full (brukt alt fra 16GB USB stick til 128GB SSD disk), men har sett andre skrive at det ikke virker på alle USB sticker...

Autowinder

Sitat fra: stefse på torsdag 03. oktober 2019, klokken 12:16
Sitat fra: hemi på torsdag 03. oktober 2019, klokken 10:46
Du har slått på da at den automatisk skal gå på.

jeg har 512GB usb pinner, kosta vel 2500-3000ish, so far so good
Kjære vene. Det funker helt fint med en gammel USB spindisk.
Men en slik spindisk har vel en "lag" ved oppstart om den går i dvale ? Men det burde fungere om den våkner.
Har en Lenovodisk jeg skal teste.
TMY 2021 LR AWD • BMW i3 2021 120ah FC

Jeg: Unnskyld, men jeg fikk tilbake bilen etter garantiservice hos dere med 30 cm oppkrubbet støtfangerhjørne.
Tesla SC Rud: Alle ansatte skal rapportere inn slikt og det er ikke gjort, så det kan umulig ha skjedd hos oss!
TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL SERVICE, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

Gusse



Har aldri fått disk full (brukt alt fra 16GB USB stick til 128GB SSD disk), men har sett andre skrive at det ikke virker på alle USB sticker...
[/quote]

Fungerer greit, men lagrer enormt mye bare

Wims!

#156
Kan noen linke en som virker perfect for dette? kjøpte en sånn EDB pinne som nå har faila!
noe som virker 100%, gidder ikke problemer!
2019 TM3 LR AWD
2016 E-Golf. (solgt)

ohowl

Skaffet meg en samsung t5 på 500GB - fungerer glimrende
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

Handyman

Sitat fra: Autowinder på fredag 04. oktober 2019, klokken 13:54
Sitat fra: Handyman på fredag 04. oktober 2019, klokken 00:11
Sitat fra: Autowinder på torsdag 03. oktober 2019, klokken 09:48
Jeg får ikke skrudd av Sentry Mode permanent, skrur av i Appen og den går på igjen når låses, skrur av i bilen og den går på igjen når låses.
Har du prøvd å skru av Sentry via skjermen i bilen?
Ja, men jeg så det var en "bryter" under sikkerhetsfanen i bilen som måtte deaktiveres. M.a.o. Brukerfeil  :P
Det var denne settingen jeg tenkte på ja. Ser np at det kunne se ut til at jeg mente ikonet i toppen av skjermen ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

magnetic


1000kwh

Sitat fra: magnetic på torsdag 12. desember 2019, klokken 10:18
sender sentry mode sms ved bulking ? så man kan ta synderen på fersken.
https://www.side3.no/motor/bulke-og-stikke-av-det-kan-du-bare-glemme-med-denne-4338496
Nei, men tyskerne bør fokusere på nettilkobling og apper som funker, ikke love nye funksjoner i fremtiden ;)

Men du får beskjed på appen når alarmen er trigget. Så i kombinasjon med Sentrymodeopptak så får du jo samme effekten.

hemi


Kim-

Sitat fra: Wims! på fredag 04. oktober 2019, klokken 17:54
Kan noen linke en som virker perfect for dette? kjøpte en sånn EDB pinne som nå har faila!
noe som virker 100%, gidder ikke problemer!
https://deal.no/sandisk-cruzer-extreme-pro-128gb/cat-p/c/p9310114

hatt min i x'n i siden juli, funker fortsatt.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

123kris

Jeg har problemer med sentry-mode, er det noen her som har lignende problem?

Jeg har en USB minnepenn som er formatert riktig, og sentry-mode har fungert fint før men ikke etter sist oppdatering (2019.40.50.7) Jeg har også prøvd den i en annen model 3, og da fungerer det. Problemet på min bil er at det virker som sentry mode ikke registrerer noe bevegelse rundt bilen til tross for at det er skrudd på og langt over 20% på batteriet. Funksjonen med dashcam og lagring av klipp fungerer normalt, så det er noe bug rundt selve sentry-mode.
2024 - Enyaq 85x i bestilling
2021 - TM3 SR+ - solgt
2020 - TM3 LR AWD - solgt
2019 - TM3 SR+ - solgt
2019 - TM3 LR AWD -solgt
2017 - TMS 75D - solgt
2016 -  Leaf Nordic 30kwh - solgt

Soala

Hei. Har ikke fått formatert USB-penn ennå, men prøvde å slå på sentry mode. Da jeg kom til bilen sto det i displayet at to events var registrert. Er det noen måte å se dem på? Hente dem ut fra bilen til minnepenn?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA