Norske og tyske S-sportsseter forskjellige, blir vi "lurt"?

Startet av kodax, søn 17. feb 2019, kl. 16:52

« forrige - neste »

kodax

Sportssetene på bildet i den norske konfiguratoren er de samme uansett hvilken modell man velger, men på Exclusive (en del av All inclusive-pakka: "S line interiørpakke med sportsseter..") er det innfelt en "S" i disse "vanlige" sportssetene:

I den tyske konfiguratoren er det forskjell på "vanlige" sportsseter og S-sportsseter. De "vanlige" er like de "norske" og har ingen "S" brodert, " S-sportsseter" er dyrere, ser helt annerledes ut og har en "S" innfelt:

Edit: Ser at S-en kommer i den tyske konfiguratoren også, så ingenting spesielt med den norske!
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

El Coche

Ikke sikkert man blir lurt på pris, men S-toltheten til noen får seg kanskje en knekk når de kommer på Audi-treffet og skal skryte av setene sine;)
Virker jo bra dust egentlig, denne S-en burde de fjerne.

PF

Man får s-sportssetene i Norge også. Så begge de på bildene er tilgjengelig her.

AJ82

Innfelt S viser at du har S-Line interiør.

Du får vanlige sportsseter uten S-Line interiør, da også uten S innfelt.
Velger du skinn/alcantara er dette ulikt avhengig av om du har S-Line interiør eller ikke.
S-Sportseter får du kun med S-Line interiør, derav alltid S på setet.
Standard Audi dette og ingen som prøver å lure noen.

A.J.
- 2024 Polestar 3
- 2022 Kia EV6
x 2022 Mercedes EQE 43 AMG
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2020 E-Tron 50 Sportback
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

kodax

Ok, trodde S-line indikerte at bilen, seter etc. var av det sportslige slaget, ikke teit skryte-merking av glossy interiør. Kjenner at jeg kommer til å bli stolt av denne S-en:)
Model Y - Model 3

AJ82

Sitat fra: kodax på søn 17. feb 2019, kl. 18:52
Ok, trodde S-line indikerte at bilen, seter etc. var av det sportslige slaget, ikke teit skryte-merking av glossy interiør. Kjenner at jeg kommer til å bli stolt av denne S-en:)

Vanligvis vil det også være S-Line eksteriør og understell, men det er det ikke på E-Tron.

A.J.
- 2024 Polestar 3
- 2022 Kia EV6
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

kodax

Ser at S-en kommer på de vanlige sportssetene i den tyske konfiguratoren også, så altså ingenting spesielt med den norske konfiguratoren. Beklager insinuasjonen.
Det at noen har forskjellig smak enn meg og liker en inngravert S er jo også helt ok, så beklager min "teit skryte-merking"-kommentar også:)
Model Y - Model 3

Kåre Knatten

Det er 3 utgaver av sportseter. Vanlige, S-line og S-sportsseter. Vanlige og S-line er like i oppbyggingen, men er forskjellige i mønster og type alcantara, samt at S-line har S i seteryggen. S-sportsseter er et oppgradert sportssete med enda bedre sidestøtter og kan bli noe trangt for store personer.

kodax

Takk for oppklaring.
Forøvrig ikke veldig lett for en som ikke er langt inne i Audi-universet å intuitivt skjønne at S-sportsseter og S-line sportsseter ikke er det samme. Så vidt jeg kan se står det ikke «S-line» sportsseter noe sted, så jeg vil påstå at det er temmelig naturlig å gå ut i fra at man får S-sportsseter når man kjøper sportssete med en S i. Om dette er villedende med hensikt er jo bare spekulasjoner.
Model Y - Model 3

tkjoerlaug

I praksis tror jeg det betyr at:

- Bestiller man sportsseter i basic og advanced plus-utgaver så får man "vanlige" sportsseter. Alcantara vil være glatt og sømmer vil være svarte

- Bestiller man sportsseter i exlusive version får man S-line. Alcantara vil være rutete, sømmer vil være grå og man får S-logo i skinn på ryggen.

- Man må be spesielt om de ekstra fjonge S-sportssetene uten justerbar hodestøtte dersom man ønsker disse. De er ikke tilgjengelig i norsk konfigurator.

Kåre Knatten

Helt riktig. S-sportsseter finner du i prislisten og forhandleren må legge de til i konfigurering.

kodax

Model Y - Model 3

AJ82

- 2024 Polestar 3
- 2022 Kia EV6
x 2023 BMW I4 M50
x 2022 Audi E-Tron GT
X 2021 Polestar 2 LR AWD
x 2019 E-Tron 55 SUV
x 2019 E-Golf

kodax

Model Y - Model 3

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA