Jack pad for Tesla model 3

Startet av Toalmar, søn 17. feb 2019, kl. 09:30

« forrige - neste »

RuneW

Takk  :)

Platen var for at jekken skulle trille lettere. Vannfast finer med stålplate oppå...

Muttertrekkeren er et 1000Nm Makita-monster kjøpt for anledningen (og alle senere hjulskift). Husker ikke akkurat modellbetegnelsen i farten.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Ingeniøren

Sitat fra: RuneW på fre 26. apr 2019, kl. 10:25
Sitat fra: Ingeniøren på fre 26. apr 2019, kl. 06:53
Men den mangler vel o-ringen og tar 4 uker, men sikkert greit for de som kan vente og så har de tid til å skaffe en o-ring. Lurt å ikke skarpe opp inne i hullet = rust.

Er ikke o-ringen der bare for å holde den oppe i hullet? Hva på denne er det som skal skrape opp hullet? Mener du at "pukkelen" er laget av metall?

I verste fall:
https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/festeelementer/o-ringer/o-ringer-5-stk-2000022653

Den er av metall og når du jekker opp dras jekken inn under bilen og da får du metall/metall i huller med mindre du her en o-ring der...
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og Sunstyle integrerte solceller på taket

RuneW

Sitat fra: Ingeniøren på fre 26. apr 2019, kl. 19:34
Sitat fra: RuneW på fre 26. apr 2019, kl. 10:25
Sitat fra: Ingeniøren på fre 26. apr 2019, kl. 06:53
Men den mangler vel o-ringen og tar 4 uker, men sikkert greit for de som kan vente og så har de tid til å skaffe en o-ring. Lurt å ikke skarpe opp inne i hullet = rust.

Er ikke o-ringen der bare for å holde den oppe i hullet? Hva på denne er det som skal skrape opp hullet? Mener du at "pukkelen" er laget av metall?

I verste fall:
https://www.biltema.no/bil---mc/verkstedsutstyr/festeelementer/o-ringer/o-ringer-5-stk-2000022653

Den er av metall og når du jekker opp dras jekken inn under bilen og da får du metall/metall i huller med mindre du her en o-ring der...

Du er rimelig påståelig... vet du i det hele tatt noe om disse, eller skyter du bare fra hofta?

Jeg har fått disse i posten nå og pukkelen er I-K-K-E i metall, men en slags hardplast. De kommer også med en gummiring. Overraskende nok var det 3 i pakken. Trenger egentlig ikke mer enn en. Jekker bare opp ett hjul av gangen. Vel, strengt tatt hadde jeg lage meg noe DIY-greier så jeg trenger vel ingen... Men om noen vil ha et par jakpads så kom og hent  :D

Du kan ikke vise dette vedlegget.

De kom (av en eller annen grunn) i deler. Til og med bolten måtte jeg skru inn selv... Vel, en liten pris å betale tross alt...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Roy_Bergen

Sitat fra: RuneW på lør 11. mai 2019, kl. 00:14
De kom (av en eller annen grunn) i deler. Til og med bolten måtte jeg skru inn selv... Vel, en liten pris å betale tross alt...

Jeg fikk akkurat de samme i postkassen i går  :-)   Tre stk i min pakke også, kom i deler. 

RuneW

Sitat fra: Ingeniøren på lør 11. mai 2019, kl. 09:34
Greit jeg er påståelig - det er meg  på godt og vondt.  :)

Godt? Hva er godt med å søple ned forumet med løse påstander?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

jberge

Sitat fra: RuneW på lør 11. mai 2019, kl. 00:14

Har mottatt samme sett selv (3 i pakken), noen som vet hva funkjsonen til bolten er, knotten på toppen henger jo på plass uansett...
#P2765 P85 levert 9/11

ok67

Bolten er nok for å forsterke padden, på min så går bolten langt opp i toppen.
Tesla Model 3 AWD-LR 2019
iMiev 2013 som jr. har overtatt

trykkertor

Uansett.
Kjørte en ebay-ordre på nevnte product i tråden her.

https://www.ebay.com/itm/iFJF-150001-Jack-Lift-Point-Pad-Adapter-For-Tesla-Model-3-Protects-Battery-1/273814867241?hash=item3fc0a34d29:g:~bMAAOSwKxlcuqsx

Spent på å se om jeg får 1 eller 3 stk, og om de(n) er av duganes kvalitet.
3 stk er jo en fordel da jeg har en tendens til å legge ting på "et lurt sted", og ofte glemmer det lure stedet.
Så da kan jeg spre dem fra jekken, til bilen, til hvor hjulsettet er lagret.

Toalmar

Selvom min egenproduserte holdt helt greit ved skifte til sommerhjul så gikk jeg jammen på en eBay ordre jeg også  :+1: :+1: :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

HCO

Sitat fra: HCO på ons 17. apr 2019, kl. 10:34(...) om man velger Reverse Logic-pad eller tilsvarende, bør man velge en jekk med stor nok skål til at pad-en ligger nede i skåla (ikke oppå). Ellers er man omtrent like langt mtp. sikkerhet mot at jekken skal skli. Jeg tok med Reverse Logic-pad-en til Jula for å kjøpe jekk, og endte opp med 2,5-tonns varianten (varenr 2094). 2-tonneren (varenr 2087) har for liten skål.

Tips: Jula-jekk 2094 er på tilbud til 999,- denne helgen, om man er Jula Club-medlem. To argumenter for denne jekken:
1) Den er lav nok til å gå under Model 3 også når man bruker JackPad
2) Den har stor nok "skål" til at JackPad-en ligger trygt nedi skåla i stedet for å balansere oppå.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

Toalmar

Sitat fra: HCO på tor 26. sep 2019, kl. 13:54
Tips: Jula-jekk 2094 er på tilbud til 999,- denne helgen, om man er Jula Club-medlem. To argumenter for denne jekken:
1) Den er lav nok til å gå under Model 3 også når man bruker JackPad
2) Den har stor nok "skål" til at JackPad-en ligger trygt nedi skåla i stedet for å balansere oppå.
Har denne selv og er grei til bilen. Prisen er hyggelig. Noe tung.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA