E-tron Q4

Startet av kodax, lørdag 16. februar 2019, klokken 21:07

« forrige - neste »

Daniel_0007

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 09. mars 2021, klokken 12:26
Sitat fra: Gnilre på tirsdag 09. mars 2021, klokken 11:57
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 09. mars 2021, klokken 11:02
Tipper vil starte på 600 000 så kan man trolig legge på ekstra utstyr til 200k hvis man vil  ;D
Men interiøret ser bra ut
Hvis 600000 blir startprisen er det ca 118.000 mer enn Skoda Enyaq med 4WD. Så dyr kan den umulig bli.

De skriver 40000 pund i startpris og 50000 pund for full pupp med 20% moms.

Nei 50 000 er startprisen for største batteri og 4x4, tipper folk i norge går for størst batteri og 4x4

Entry-level 58kWh versions with the 168bhp will be priced from roughly £40,000. The 302bhp quattro variant could be priced from around £50,000
Model 3 2019 LR Rwd

Tafsern


Stikkkontakt

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 09. mars 2021, klokken 12:39
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 09. mars 2021, klokken 12:26
Sitat fra: Gnilre på tirsdag 09. mars 2021, klokken 11:57
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 09. mars 2021, klokken 11:02
Tipper vil starte på 600 000 så kan man trolig legge på ekstra utstyr til 200k hvis man vil  ;D
Men interiøret ser bra ut
Hvis 600000 blir startprisen er det ca 118.000 mer enn Skoda Enyaq med 4WD. Så dyr kan den umulig bli.

De skriver 40000 pund i startpris og 50000 pund for full pupp med 20% moms.

Nei 50 000 er startprisen for største batteri og 4x4, tipper folk i norge går for størst batteri og 4x4

Entry-level 58kWh versions with the 168bhp will be priced from roughly £40,000. The 302bhp quattro variant could be priced from around £50,000

Ja, 50.000 pund er 500.000 kr . (50.000/1,2*12.)

Daniel_0007

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 09. mars 2021, klokken 14:16
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 09. mars 2021, klokken 12:39
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 09. mars 2021, klokken 12:26
Sitat fra: Gnilre på tirsdag 09. mars 2021, klokken 11:57
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 09. mars 2021, klokken 11:02
Tipper vil starte på 600 000 så kan man trolig legge på ekstra utstyr til 200k hvis man vil  ;D
Men interiøret ser bra ut
Hvis 600000 blir startprisen er det ca 118.000 mer enn Skoda Enyaq med 4WD. Så dyr kan den umulig bli.

De skriver 40000 pund i startpris og 50000 pund for full pupp med 20% moms.

Nei 50 000 er startprisen for største batteri og 4x4, tipper folk i norge går for størst batteri og 4x4

Entry-level 58kWh versions with the 168bhp will be priced from roughly £40,000. The 302bhp quattro variant could be priced from around £50,000

Ja, 50.000 pund er 500.000 kr . (50.000/1,2*12.)

50 000 pund er jo nærmere 600k da, pundet ligger på nesten 12kr, 593 000
SKoda enyaq 80 bakhuls trekk starter på 39 000 pund(uten 3000 pund gov grant) som er 460 000, i norge starter samme på 453 000
Model 3 2019 LR Rwd

turfsurf

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 09. mars 2021, klokken 14:58
50 000 pund er jo nærmere 600k da, pundet ligger på nesten 12kr, 593 000
SKoda enyaq 80 bakhuls trekk starter på 39 000 pund(uten 3000 pund gov grant) som er 460 000, i norge starter samme på 453 000
50.000GBP er ca 590.000. Trekk fra 20%VAT så ender vi på 490.000 drøye. Så da havner man vel på drøye 600k for en greit utstyrt bil med vinterhjul.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Stikkkontakt

#170
Sitat fra: turfsurf på tirsdag 09. mars 2021, klokken 15:09
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 09. mars 2021, klokken 14:58
50 000 pund er jo nærmere 600k da, pundet ligger på nesten 12kr, 593 000
SKoda enyaq 80 bakhuls trekk starter på 39 000 pund(uten 3000 pund gov grant) som er 460 000, i norge starter samme på 453 000
50.000GBP er ca 590.000. Trekk fra 20%VAT så ender vi på 490.000 drøye. Så da havner man vel på drøye 600k for en greit utstyrt bil med vinterhjul.

Takk. Det er utrolig mange som fortsatt ikke vet at elbiler slipper moms i Norge. I UK har for øvrig Audi som regel ekstremt mye utstyr som standard. Så det blir vanskelig å sammenligne. Enyaq iV80 har mye standard i Norge.

daktari

Audien blir minst 10% dyrere enn Skoda.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

tromsø

Ifølge bilder og reportasje så blir det ikke en frunk, savner det liksom på ID4 og Enyaq.
2014 Leaf - solgt
2020 e-tron 50

PMV

Jeg reagerer på hattehylle bak, og ikke en rullegardin.
2022 Q4 50

telcontar

Sitat fra: tromsø på tirsdag 09. mars 2021, klokken 19:11
Ifølge bilder og reportasje så blir det ikke en frunk, savner det liksom på ID4 og Enyaq.

Ingen dealbreaker, men når jeg har (sikkert andre mange også) 4-5 biler på lista mi, så teller slike småting også.

Blir ihvertfall en spennende høst/vinter når fleste av disse MEB baserte 4x4 bilene kommer, sammen med en del konkurrenter.

Chimp

Sitat fra: PMV på onsdag 10. mars 2021, klokken 07:32
Jeg reagerer på hattehylle bak, og ikke en rullegardin.

De fleste biler kommer med hattehylle, og så kan man velge andre løsninger mot et par tusenlapper ekstra.

Ansjosfilet

Sitat fra: Chimp på onsdag 10. mars 2021, klokken 09:12
Sitat fra: PMV på onsdag 10. mars 2021, klokken 07:32
Jeg reagerer på hattehylle bak, og ikke en rullegardin.

De fleste biler kommer med hattehylle, og så kan man velge andre løsninger mot et par tusenlapper ekstra.

Det kommer an på hvor dypt bagasjerommet er. Hvis det ikke er så dypt velger de fleste produsenter hattehylle. Blir litt rart og upraktisk med en kjempekort rullgardin.
2016 Bmw i3 60Ah
2022 Bmw iX3 LCI

PMV

Skal bytte den fossile XC60 mot denne og mener at det hadde vært bedre med rullegardin. Har ellers en e-golf og denne hattehyllen ble fjernet dag 2.


Sitat fra: Ansjosfilet på onsdag 10. mars 2021, klokken 09:44
Sitat fra: Chimp på onsdag 10. mars 2021, klokken 09:12
Sitat fra: PMV på onsdag 10. mars 2021, klokken 07:32
Jeg reagerer på hattehylle bak, og ikke en rullegardin.

De fleste biler kommer med hattehylle, og så kan man velge andre løsninger mot et par tusenlapper ekstra.

Det kommer an på hvor dypt bagasjerommet er. Hvis det ikke er så dypt velger de fleste produsenter hattehylle. Blir litt rart og upraktisk med en kjempekort rullgardin.
2022 Q4 50

alda

Lite info och nya bilder ute, detta ser bra ut!

Med den nyskapende AR-teknologien, vil viktig informasjon projiseres gjennom frontruten i to separate nivå: En statusseksjon, og en seksjon for AR. Informasjon til navigasjon og enkelte av assistentsystemene vil vises som dynamiske projiseringer i veien, ca. ti meter foran bilen. Dette gir føreren en rask og intuitiv assistanse, og er til svært mye hjelp, spesielt ved dårlige siktforhold.

Arealet for AR-visningen tilsvarer en skjerm på ca. 70 tommer. Under finnes det et område for statusvisninger, for eksempel aktuell hastighet og gjeldende fartsgrense. Denne informasjonen se ut til å flyte ca. tre meter foran føreren.

Det største MMI-displayet i Q4 e-tron måler 11,6 tommer, og har en oppløsning på hele 1 763 x 824 pixler. Dette er det største displayet i hele Audis portefølje til nå. Innputt kan gis både med håndskrift, eller med naturlig stemmestyring. Systemet aktiveres med «Hey Audi», og vil forstå mange norske fraser, for eksempel «Hvor er nærmeste ladestasjon». Da vil systemet utføre et online-søk og gi deg svar.


https://www.audi.no/no/web/no/magasinet/elbil-nytt/audi-e-tron-q4-setter-nye-standarder-for-interior-og-betjening.html?fbclid=IwAR2_Kd8D5zlcVbyKPdLt3vWwGGlLlwfU8K0xXNyiCxUpKmVGSdZONnK6UwU

-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Chimp

Sitat fra: PMV på onsdag 10. mars 2021, klokken 14:36
Skal bytte den fossile XC60 mot denne og mener at det hadde vært bedre med rullegardin. Har ellers en e-golf og denne hattehyllen ble fjernet dag 2.

Ja samme her. Jeg har i-pace, kom med hattehylle den også. Litt dypere og bredere bagasjerom. Har ligget i boden siden dag 1. Men der også, som med Audi, var det muligheter for å velge skillevegg osv for et par tusenlapper. Audi har massevis av valgmuligheter, så du får i det minste skillevegg som option.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA