E-tron Q4

Startet av kodax, lørdag 16. februar 2019, klokken 21:07

« forrige - neste »

Hanhijnn

Sitat fra: turfsurf på fredag 26. februar 2021, klokken 12:05
Sitat fra: e-Stig på fredag 26. februar 2021, klokken 11:51
En liten kommentar til meg selv; sportback-versjonen av VW ID.4 heter kanskje ID.5? Den så vi jo bilder av i oktober.
Jepp, det er vel godt kjent. Men det har vel ikke kommet noen offisielle bilder enda.
https://motor.no/elbil/na-er-de-forste-id5-bilene-allerede-produsert/192483
2012-mod. Nissan Leaf
2017-mod. Mitsubishi Outlander PHEV
2021-mod. Tesla Model Y bestilt

turfsurf

i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

batterimannen

Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023


anorway


Stikkkontakt

Sitat fra: anorway på tirsdag 09. mars 2021, klokken 09:41
https://www.tv2.no/broom/13857280/

Hva tror dere prisen vi ligge på?

Den blir dyrere enn Enyaq og ID4, men neppe mye dyrere.
Tipper knappe 650.000 for full pakke og vinterdekk. Interiøret var jo særdeles lekkert og i min premium-tåke verdt noen 10-tusener mer enn ID4. Spørs hvordan Audi velger å gjøre det med ekstrautstyr og pakker.

anorway

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 09. mars 2021, klokken 09:53
Sitat fra: anorway på tirsdag 09. mars 2021, klokken 09:41
https://www.tv2.no/broom/13857280/

Hva tror dere prisen vi ligge på?

Den blir dyrere enn Enyaq og ID4, men neppe mye dyrere.
Tipper knappe 650.000 for full pakke og vinterdekk. Interiøret var jo særdeles lekkert og i min premium-tåke verdt noen 10-tusener mer enn ID4. Spørs hvordan Audi velger å gjøre det med ekstrautstyr og pakker.

Hvis den havner på rundt dette så ligger den vel omtrent likt med BMW IX3, den ligger jo til 609K for "Fully charged" utstyrspakke uten vinterdekk. Den er jo utstyrt med det meste.


turfsurf

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 09. mars 2021, klokken 09:53
Interiøret var jo særdeles lekkert og i min premium-tåke verdt noen 10-tusener mer enn ID4. Spørs hvordan Audi velger å gjøre det med ekstrautstyr og pakker.
Ja, nettopp interiøret er ett stort ankepunkt mot ID.4. Oppleves litt billig.

Men kommer den på 650k blir den godt over TMY-P med FSD som jeg har i bestilling. Mest spent på om førerplassen oppleves lik etron (sitter nedi bilen, blir klaustrofobisk), da blir det definitivt ikke noe interesse fra min side.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

daktari

Jeg tror den blir dyrere i basispris enn ID4/Enyaq, men mye dyrere tilleggsutstyr og mer av det, slik at en velutstyrt modell blir mye dyrere. Audi har f.eks. tatt 10000 for metallic der VW tok 5-6000. Kan hende kommer den bare med 4-hjulsdrift.
Eks. AWD max batteri blir dyrere enn E50 men rimeligere enn E55.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

turfsurf

Sitat fra: daktari på tirsdag 09. mars 2021, klokken 10:24
Jeg tror den blir dyrere i basispris enn ID4/Enyaq, men mye dyrere tilleggsutstyr og mer av det, slik at en velutstyrt modell blir mye dyrere.
...
Eks. AWD max batteri blir dyrere enn E50 men rimeligere enn E55.
Ja, dette er jo slik Møller vanligvis har posisjonert Audi. Ikke så ille basispris, men overpriset ekstrautstyr. Fullspekket mindre modell blir fort dyrere en basis av en større modell.
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Daniel_0007

Tipper vil starte på 600 000 så kan man trolig legge på ekstra utstyr til 200k hvis man vil  ;D
Men interiøret ser bra ut
Model 3 2019 LR Rwd

daktari

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 09. mars 2021, klokken 09:24
AutoCar har vært på prøvetur.

https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/first-drive-2021-audi-q4-e-tron-prototype
Takk for tipset.
Den girvelger-kulissen (2 av bildene ca midt i) er en sånn sak som gjør at denne bilen er uaktell dessverre. Hvorfor gidder de lage en A4-stor plate for startknapp og girvelger? De bare må kødde det til med å stjele plass fra kupeen og samtidig putte på pianosvart plast så det blir ripete og pent etter et år?
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

nybil321

Med 600 for Q4 strippet så blir det utrolig vanskelig å ikke kjøpe 2018 e-tron 50 til 580 med alle utstyrskampanjene som går om dagen selv om den er i midtlivskrise.

Hva tenker dere med informasjonen som foreligger nå er riktig valg?

Hilsen bilkjøper  :-[

Gnilre

Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 09. mars 2021, klokken 11:02
Tipper vil starte på 600 000 så kan man trolig legge på ekstra utstyr til 200k hvis man vil  ;D
Men interiøret ser bra ut
Hvis 600000 blir startprisen er det ca 118.000 mer enn Skoda Enyaq med 4WD. Så dyr kan den umulig bli.
Kia Soul EV sept 2014 - aug 2016.
Opel Ampera-e mai 2017-november 2017.
Kia e-Niro 2019.
Volvo XC40 pure electric 2021.
VW ID4 1st april 2021 - januar 2022.
VW ID4 GTX februar 2022 -.

Stikkkontakt

Sitat fra: Gnilre på tirsdag 09. mars 2021, klokken 11:57
Sitat fra: Daniel_0007 på tirsdag 09. mars 2021, klokken 11:02
Tipper vil starte på 600 000 så kan man trolig legge på ekstra utstyr til 200k hvis man vil  ;D
Men interiøret ser bra ut
Hvis 600000 blir startprisen er det ca 118.000 mer enn Skoda Enyaq med 4WD. Så dyr kan den umulig bli.

De skriver 40000 pund i startpris og 50000 pund for full pupp med 20% moms.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA