Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

E-tron Q4

Startet av kodax, lørdag 16. februar 2019, klokken 21:07

« forrige - neste »

daktari

Fordi de i størrelse blir veldig like.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Kanutten

Det er jo ikke veldig stor forskjell på A4 og A6 heller...?

turfsurf

Helt enig. Etron er jo egentlig "Q6" og vil finnes i forskjellige varianter som alle andre biler i VAG konsernet. Med overlappende effekt og rekkevidde som det og er på andre modeller.
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Counterpointer

Er egentlig enig i at det vil følge systemene de har med å overlappe modeller, men når de har to/tre modeller med ren eldrift skjønner jeg at noen synes det er uhensiktsmessig

e-Stig

Sitat fra: turfsurf på tirsdag 08. september 2020, klokken 06:23
Helt enig. Etron er jo egentlig "Q6" og vil finnes i forskjellige varianter som alle andre biler i VAG konsernet. Med overlappende effekt og rekkevidde som det og er på andre modeller.

Ja, jeg tror det er større sjanse for at etron (Q6) kommer i enda en variant enn at etron 50 forsvinner. Ikke utenkelig at Q4 også kommer i flere varianter med ulik rekkevidde. Q4 og etron (Q6) er forskjellige bilklasser. Ser mange syns sistnevnte er for stor og venter på Q4 som er noen centimeter kortere enn gamle Q5. Det er et stort marked i Europa som venter på praktiske elbiler rundt 4,5 meter lengde (Golf stasjonsvogn er for eksempel 4,56 m).
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

Elbilmannen87

Mon tro om q4 blir mer teknologisk enn e tron. Har lyst til å parkere med app.
E tron!

e-Stig

Sitat fra: Elbilmannen87 på mandag 05. oktober 2020, klokken 21:43
Mon tro om q4 blir mer teknologisk enn e tron. Har lyst til å parkere med app.

Automatisk parkering med app burde egentlig være innenfor rekkevidde. Vi har hatt automatisk lukeparkering på de tre siste bilene. Du tenker at du for eksempel hopper ut av bilen og går inn på kjøpesenteret i julerushet og bilen kjører rundt og rundt til den finner en parkeringsplass?
e-Golf august 2018
e-Golf august 2020

daktari

Audi har vel vist noe slikt for et par år siden, man står utenfor og snurrer på en knapp i appen mens bilen parkerer selv.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Electric cars in Norway

Utfordringene pr i dag er at det tar lang tid. Fra start til ferdig parkert bil.

Amatøren

@Electric cars in Norway: 👍

Ser heller nytten hvis en idiot parkerer så tett at det er vanskelig eller umulig å komme inn i bilen. Da kan man kjøre frem bilen for å sette seg inn etterpå uten å ødelegge lakken på døren.
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

Tafsern

Sitat fra: Amatøren på fredag 13. november 2020, klokken 09:51
@Electric cars in Norway: 👍

Ser heller nytten hvis en idiot parkerer så tett at det er vanskelig eller umulig å komme inn i bilen. Da kan man kjøre frem bilen for å sette seg inn etterpå uten å ødelegge lakken på døren.

Det kan du helt fint unngå ved å lukke opp døren i ro og mak :) Jeg er mer bekymret for de som står parkert ved siden enn meg selv.

Det beste er å parkere ved siden av nyere (og dyrere) biler, de er omrent like lite interessert i å slå døren i en bil som du er ;)

Amatøren

@Tafsern: 👍

Forøvrig så har jeg opplevd for mange år siden (flere ganger faktisk) at noen har parkert så tett innpå, inn på 'min plass', at jeg har måttet gå inn på passasjersiden og åle meg gjennom bilen.

Ikke like stor midtkonsoll som i dagens biler, men allikevel stor og da med girstang. Vanskelig nok dengang. Vanskeligere med tanke på plass i dagens biler og i tillegg så blir ikke kroppen yngre med tiden... 😉
VW e-Golf 11.2018 - Smurfen
Audi e-tron 50 03.2020 - Tannløs
---------------------------------------------------------
VW Caravelle 2016 - Rulle
VW T-Roc 2018 - Rocky
---------------------------------------------------------
Venter på ID. BUZZ?
Sannsynligvis ikke pga manglende AID

batterimannen

Planlagt lansering for e-tron Q4 er like etter påske, varslet Audi-importør Møller i en e-post til interessentene tirsdag. Det gjelder både for Q4 og den mer coupé-aktige Sportback-modellen, og samtidig vil de også starte salget.

De første spesialutgavene av bilen vil deretter utleveres i sommer, mens leveringen av Sportback-modellene vil tilta like etter sommeren.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/X85bzE/slipper-nye-detaljer-om-audis-kommende-billig-e-tron

Jeg endte opp på nesten 600 000 for Enyaq, kanskje jeg heller burde ventet på Q4?  ??? Blir spennende å se hvor den havner på pris 
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

batterimannen

#133
Q4 e-tron blir 4,59 meter lang, 1,9 meter bred, og 1,61 meter høy.

Hvis det er målene for produksjonsmodellen så blir den bredere enn Enyaq, som igjen er bredere enn ID.4. Lover godt for bakseteplassen. Midtsetet i Enyaq er lovlig smalt.

https://www.elbil24.no/nyheter/slipper-detaljer-om-rimeligere-e-tron/73314948
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Chimp

Enda mer interessert i bagasjerommet. Synes id4 har litt korte mål. Vet at etron er større, men håpet at q4 kunne ha nesten tilsvarende mål basert på at den er bygget fra bunn som elbil. In my opinion er det mindre viktig at en voksen person sitter godt i baksetet enn at bagasjerommet er stort. De færreste kjører med voksne folk baki over lange distanser, og barn klarer seg uansett. Bagasje derimot har man mye av uansett om man skal på hytta, frakte noe fra butikken eller ha plass til hund.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA