Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Første TM3 på finn.no

Startet av indianrunner70, lørdag 16. februar 2019, klokken 00:56

« forrige - neste »

thorerik

Da er det begynt å dukke opp en del biler på finn ja. Hvor lang tid tror dere det tar før vi får lett brukte til under nypris?

Det er jo mildt sagt mange biler som blir levert ut den neste måneden..

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk


Jejl

Sitat fra: thorerik på mandag 18. februar 2019, klokken 23:31
Hvor lang tid tror dere det tar før vi får lett brukte til under nypris?


2 mnd.

daggad

Sitat fra: staleand på mandag 18. februar 2019, klokken 12:20
Jeg kan godt selge deg Oslo Plaza med levering 01.01.2020

Hva skal du ha for det ?
Vurderer å vente med bilkjøp og heller satse i hotellbransjen.  8)
Ålesund
TM3 LR AWD 2020
Leaf 24kW 2011

Strøm Tycoon

Sitat fra: indianrunner70 på lørdag 16. februar 2019, klokken 00:56
Da er første TM3 registrert på finn, med en pris på 40000 NOK "over takst"..

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=140425302

Solgt også nå. Står en T3P til småpene 725K på finn nå. Tar rett nok imot seriøse bud over 675 000,-

hELgenen

Er det et stort marked med kjøpere som er villige til å legge ut 40k++ ekstra for å slippe 6-8 ukers ventetid?
Jeg forstår helt klart at det er et marked for å slippe å stå i ventekø 3++ mnd, men Tesla leverer jo...
Eller tror fortsatt mange potensielle kunder at det vil bli lang ventetid.........

Emils

Veldig spesielt at folk velger å "kaste" penger rett ut av vinduet for å slippe de få ukene man må vente ja.
Litt synd at de gjør det, siden de da bidrar til at folk faktisk kjøper bilen KUN med hensikt om videre salg.

SurSnasen

Sitat fra: Emils på tirsdag 19. februar 2019, klokken 09:07
Veldig spesielt at folk velger å "kaste" penger rett ut av vinduet for å slippe de få ukene man må vente ja.
Litt synd at de gjør det, siden de da bidrar til at folk faktisk kjøper bilen KUN med hensikt om videre salg.

Aldri undervurder "min tiss er større enn naboens tiss".
Dessverre mange som reserverer elbil for spekulasjon.

jkirkebo

Sitat fra: hELgenen på tirsdag 19. februar 2019, klokken 08:44
Er det et stort marked med kjøpere som er villige til å legge ut 40k++ ekstra for å slippe 6-8 ukers ventetid?
Jeg forstår helt klart at det er et marked for å slippe å stå i ventekø 3++ mnd, men Tesla leverer jo...
Eller tror fortsatt mange potensielle kunder at det vil bli lang ventetid.........

De som vil flippe Model 3 har vel ca. ett ukes vindu nå tenker jeg. De som kjøper er de som er desperate etter å ha det siste nye før alle andre. Antageligvis de samme som legger seg i sovepose utenfor Apple-butikken natten før nyeste modell skal i salg.

Når det snart ruller et firesifret antall på veiene mister disse interessen totalt.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Imagine

Han som har lagt ut sin Model 3 til 725.000kr bør vel håpe på et mirskel...?

OlaM

Sitat fra: Imagine på tirsdag 19. februar 2019, klokken 10:46
Han som har lagt ut sin Model 3 til 725.000kr bør vel håpe på et mirskel...?

Det er mange håpefulle selgere på Finn. Er jo lov å prøve seg. Får sikkert med seg visdomstennene hjem fra tannlegen også, i håp om at konkurrerende tannfeer skal havne i budkrig.

Det er også artig med disse som absolutt skal ha det siste nyeste, men glemmer hvor fort rusen gikk over forrige gang de hadde det siste nyeste, og at ingen andre egentlig brydde seg. Så, når et nytt produkt lanseres blir de kjempesinte på produsenten. Hvordan våger de å lage enda nyere ting, nå som vi hadde den nyeste tingen! Da er vi jo tvunget til å kjøpe nytt! De burde kompensere oss VIP-kunder med gratis oppgradering! Men akkurat i dette tilfelle tror jeg at de typene har bestilt på forhånd og ikke trenger å betale stor overpris, spesielt når det ser ut som Tesla har sendt en armada av søkklastede båter.
'21 3LR

geear

Egen kategori for 3 igjen på Finn nå, åtte biler som ligger i den:

https://www.finn.no/car/used/search.html?make=0.8078&model=1.8078.2000501&sort=0

Han ene med "Betalt plassering" har tydeligvis to stk for salg.

Øyvind.h

Skal man flippe bør man nok gjøre det akkurat nå ja. I disse dager/uker er M3 noe helt nytt og spennende.

Hadde jeg fått bil denne uken hadde jeg kastet den ut på Finn med en gang. Årsaken er at jeg ville fått meg en ny så kjapt og akkurat nå kan det være interesse fra noen som vil ha den asap.

Det er teoretisk mulig å gå litt i pluss senere i år også. Jeg kunne selv vært tilbøyelig til å betale noen tusenlapper for å få bil på dagen kontra vente i et par måneder. Men med M3 er det jo relativt lett å treffe brukbar konfig. Alle bilene har skinn, oppgradert stereo, AP hw etc. Ikke som med Audi hvor det er lett å gjøre kjempebrølere på utstyrsfronten. Da er det lite sannsynlig å finne perfekt utstyrskombo samt høy risiko for å tabbe seg ut.

VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Counterpointer

Jeg har vært forundret over hvor lenge prisen var høyere på Finn for en brukt Model S enn for en ny fra Tesla.
Dette ser ut til å repetere seg med Model 3, men må da gå fort over...... ?

Balrog

De aller fleste i samfunnet synes at å kjøpe opp billetter til konserter for å selge dem til overpris når det er utsolgt er uetisk, og det er i noen land ulovlig = svartebørssalg.

Bilflipping der man bestiller en bil og snylter seg til noen tusenlapper på å utnytte et etterspørselsoverskudd i markedet er noe av det sleipeste jeg vet om. Å selge til kostpris er selvsagt helt greit.

Til alle som seriøst lurer på å kjøpe disse overprisede bilene: Ta kontakt med Tesla og reserver i dag. Alt ser ut til at for første gang i historien blir skikkelige elbiler til god pris levert raskt. Da kan du velge bilen akkurat slik du vil ha den og alt er helt trygt.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

emurof

Sitat fra: knut.aulie på tirsdag 19. februar 2019, klokken 13:54
Jeg har vært forundret over hvor lenge prisen var høyere på Finn for en brukt Model S enn for en ny fra Tesla.

Når da?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA