Første TM3 på finn.no

Startet av indianrunner70, lørdag 16. februar 2019, klokken 00:56

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: Balrog på tirsdag 19. februar 2019, klokken 20:00
Jeg tror ikke det har noen hensikt å rede ut for grensedragningen mellom skattepliktig virksomhet og "hobbyvirksomhet" i denne tråden, men bilflipping med gevinst som formål kan uansett vanskelig defineres som hobby. Gjøres det i større omfang (flere biler/reservasjoner) vil gevinst uansett være skattepliktig. Om man "har brukt den selv" =kjørt bilen hjem fra Tesla spiller liten rolle.

Skatt er forresten ikke en privatsak. Skattebetaling er det som får samfunnet til å fungere. Uten skatt, ingen veier, pensjon, skoler, sykehus og ingen lønn til Sylvi Listhaug.

Jeg beklager selvsagt om jeg har tråkket på noen bilflipperes tær når jeg har argumentert for at jeg synes slik aktivitet er uetisk og sleipt - eller forresten ikke, når jeg tenker meg om. Jeg står ved fornærmelsene av bilflippere, vel vitende om at de sikkert har andre personlige egenskaper som kan være svært gode. Som Løve vil jeg kjenne skadefryden varme om de må selge med tap. Hehe..
Slapp av, jeg har ikke flippet en eneste elbil, men jeg har solgt bolig med fortjeneste, og det har vært en kjempegod følelse - og lovlig, akkurat som det nok er å selge elbil med fortjeneste!

Har du solgt bolig med fortjeneste noengang? Var det i så fall greit eller kom moralisten i deg frem da også, og sendte fortjenesten til Frelsesarmeen?

Måkemannen

Sitat fra: Bjoris på lørdag 16. februar 2019, klokken 01:33
Du bør seriøst få gjort noe med impulskontrollen om du vurderer å kjøpe en TM3 til 590!!!
En manns impulskjøp er en annen manns attåtnæring.

Løve

Sitat fra: creal på tirsdag 19. februar 2019, klokken 20:01
Det er ikke bare forskjell etter loven, det er også en realitetsforskjell mellom å flippe biler og å flippe konsertbilletter; de som flipper elbiler, stimulerer til produksjon av elbiler, og/eller legger til rette for at flest mulig av verdens elbiler havner i Norge, som er gunstig mtp lokal luftforurensning.

Dette kan vel høfligst omtales som pisspreik. Flippere bidrar ikke til annet enn lenger ventelister og høyere priser.

De som bedriver parallellimport derimot bidrar _litt_ til flere biler i landet, men de gjør dette bare så lenge de kan presse prisen oppover.

anorway

Det kan virke som at "Marcus Bil AS" har kjøpt en del Model 3, som de selger nå etterhvert som de får levert.

De har nå solgt 1 stk. Model 3 og har 2 stk. til salgs for 559.000 ,- kr.

De er full spekket, inkludert 18" vinterhjul aero. (Ikke performande model)

Ny pris på dette er nå 538.080 ,- kr (Pearl white) Så de tjener 20.920,- kr per bil da.

De får nok solgt disse ganske raskt tenker jeg, er noen andre optimistiske "selgere" på finn som håper på gull og grønne skoger.

Bmwi3

Sitat fra: anorway på onsdag 20. februar 2019, klokken 19:00
Det kan virke som at "Marcus Bil AS" har kjøpt en del Model 3, som de selger nå etterhvert som de får levert.

Ny pris på dette er nå 538.080 ,- kr (Pearl white) Så de tjener 20.920,- kr per bil da.

De får nok solgt disse ganske raskt tenker jeg, er noen andre optimistiske "selgere" på finn som håper på gull og grønne skoger.

De er jo ikke fullspekket da det ikke er med 19" felger eller hvitt interiør...
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

olavxxx

Driver ikke de bare med formidlingssalg da? (At de selger det noen andre eier, mot en provisjon)?

dejavu

Hva er egentlig en fullspekket TM3?  Virker som det er flere som reklamerer med dette,men så kommer unntakene i salgsteksten: Aerofelger,svart farge eller svart interiør. I mitt hode så er en fullspekket TM3 den dyreste som er å oppdrive levert fra fabrikk. Men kanskje det er feil? Skal bli interessant å følge prisene fremover. Slik utstyrspakkene er satt opp, er det lett å finne utgangsprisen. Personlig kan jeg godt vente noen mnd på en skikkelig fullspekket knallrød TMS med hvitt premiuminteriør og sportsfelger :) :)
Mod.3,2021,AWD,HF

anorway

Sitat fra: Bmwi3 på onsdag 20. februar 2019, klokken 19:38

De er jo ikke fullspekket da det ikke er med 19" felger eller hvitt interiør...

Det er riktig korrigert. Det er ikke hvitt interiør eller 19" felger på de som selges.

Poenget mitt er at mange hadde nok trodd de kunne selge bilen til "mye" dyrere pris enn hva man gav for den. Men som du ser her sitter butikken igjen med ca. 20.000 kr. Eller enda mindre hvis de selger på provisjon for en privatselger.

Magnus Hansen

Ser ut til å være 27 biler på Finn nå. Det er jo veldig mange i forhold til de som er utlevert. Men det er vel en del biler her som ikke er levert antar jeg.

Motorwatt

Ser ut som det er registrert 355 Model 3 pr. i dag.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

olavxxx

Sitat fra: Magnus Hansen på søndag 24. februar 2019, klokken 09:02
Ser ut til å være 27 biler på Finn nå. Det er jo veldig mange i forhold til de som er utlevert. Men det er vel en del biler her som ikke er levert antar jeg.
Det er mange som har vervekreditt de må bruke innen 28/02. Så kjøper de da gjerne biler og selger på finn. Ellers mister de kreditten.

oyvind86

Ser under konfigurasjon på Teslas norske sider at de estimerer med Mars leveranse om man bestiller idag.

Å betale 30 000-40 000,- Ekstra for en på finn.no, som du tillegg vil få 2 eiere på før bilen har begynt å "rulle", er ikke akkurat klokt.

trykkertor

Sitat fra: Motorwatt på søndag 24. februar 2019, klokken 09:45

Sitat fra: Handyman på søndag 24. februar 2019, klokken 11:23
Feilposting?

Ikke feilposting i mine øyne. En skriver hvor mange som er på finn.no. En svarer med hvor mange som "finnes på veien i Norge" for å gi en sammenligningsfaktor.
Altså snakker vi om litt mindre enn 10% av utleverte biler er på finn.no.

Til sammenligning jeg mener jeg ratioen på Kona Electric var ca 10% på finn i starten av utleveringene.
Og nå e-Niro har 8 stk på finn av 91 registrerte på kunder. Så igjen, rett under 10%.

Handyman

Sitat fra: trykkertor på søndag 24. februar 2019, klokken 14:09

Sitat fra: Handyman på søndag 24. februar 2019, klokken 11:23
Feilposting?

Ikke feilposting i mine øyne. En skriver hvor mange som er på finn.no. En svarer med hvor mange som "finnes på veien i Norge" for å gi en sammenligningsfaktor.
Altså snakker vi om litt mindre enn 10% av utleverte biler er på finn.no.

Til sammenligning jeg mener jeg ratioen på Kona Electric var ca 10% på finn i starten av utleveringene.
Og nå e-Niro har 8 stk på finn av 91 registrerte på kunder. Så igjen, rett under 10%.
Ahh..skjønner!
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA