Første TM3 på finn.no

Startet av indianrunner70, lørdag 16. februar 2019, klokken 00:56

« forrige - neste »

Counterpointer

Sitat fra: Bgulhaugen på lørdag 16. februar 2019, klokken 14:41
Er det bare meg eller er Model 3 fjernet fra FINN??  ???
De er borte alle sammen, ja.

Sikkert noen som har rapportert til Finn.
Tviler på at de er solgt så fort.

trykkertor

Yngve

Blir dyrtbilhold av å betale 45000 ekstra for å få bilen på dagen, kontra å få den i april.

olavxxx

Sitat fra: Yngve på søndag 17. februar 2019, klokken 09:58
Blir dyrtbilhold av å betale 45000 ekstra for å få bilen på dagen, kontra å få den i april.
Ja, er nok noen som hadde andre motiver for å bestille :P

emurof

Sitat fra: indianrunner70 på lørdag 16. februar 2019, klokken 00:56
Da er første TM3 registrert på finn, med en pris på 40000 NOK "over takst"..

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=140425302

Det virker som de ikke faktisk har fått bilen levert:

"LEVERINGSKLAR, uke 8 2019."

emurof

Øggen

Så lenge bilen ER i Norge, e det ikkje regelbrudd ovenfor Finn.no iallefall.
Ovenfor Tesla,   tja,.... du prøva jo å selge ei vare som enda ikkje e di egen......
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

offpist

Vi ser jo at forhandlere gjør dette stadig vekk.
"Denne bilen er på vei inn til oss, bilder kommer så snart den er klargjort".

Så lenge det står tydelig i annonsen og det er snakk om levering denne uken, gidder ikke jeg rapportere for regelbrudd.

Kan ikke forstå de som slår til på dette uansett.
Selv kunne jeg kanskje vurdert 5000 kr ekstra for å få bilen tidligere, men der går også grensen.
Kjører:
Grå 2020 Model S Long Range +
Blå 2019 Model S75D (kone bil)

najtrox

Kan jo hende noen har mye penger i lomma og ikke bryr seg. Men generelt virker det jo litt merkelig. Det er jo en bil som er veldig tilgjengelig med kort leveringstid!

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

staleand

Sitat fra: Øggen på mandag 18. februar 2019, klokken 11:13
Ovenfor Tesla,   tja,.... du prøva jo å selge ei vare som enda ikkje e di egen......
Noe som ikke er ulovlig. Jeg kan godt selge deg Oslo Plaza med levering 01.01.2020 selv om jeg pdd. ikke eier det. Hvis jeg ikke klarer å skaffe meg eiendommen i tide vil det selvsagt få misligholdskonsekvenser, men det er likefullt lovlig i Norge å selge ting man ikke eier :-)
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

geear

Sitat fra: Øggen på mandag 18. februar 2019, klokken 11:13
Kjipeste med det er vel at man risikerer å bli rapportert til Skatteetaten og blir skattlagt for videresalg av gjenstand man ikke har brukt selv, når den blir lagt ut før man har fått den utlevert...

arthur

Huffda, hørtes ille ut. Trolig en oppgave etaten tar påhøyeste alvor, prioriterer og saumfarer finn hver dag.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

Handyman

Sitat fra: arthur på mandag 18. februar 2019, klokken 16:34
Huffda, hørtes ille ut. Trolig en oppgave etaten tar påhøyeste alvor, prioriterer og saumfarer finn hver dag.
Det gjør de nok ikke nei, men de er nok av de som rapporterer inn slike ting, og da kan det være de tar en "stikkprøve" en vakker dag. Da ser de gjerne litt bakover i tid også.
Det er nok av slike tilfeller, fordi det ikke er uvanlig at slike personer også tar lett på andre beløp som skal skattlegges.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

olavxxx

Renovasjonsvesenet i Bergen (BIR) trålet finn og fant min utleieannonse (i egen bolig).
Så sendte de meg vedtak på at de skulle endre avgiftene for renovasjon og avløp.

Jeg sendte så et spydig klagebrev hvor jeg påpekte at det var bare en boenhet og henviste til reglene.
Inviterte da videre de til å komme på besøk for å inspisere enheten, men hørte aldri noe tilbake.

Men ja, de trålet altså finn og fattet vedtak uten å kontakte meg først.
Jeg hadde da et par uker på meg å klage, ellers ble vedtaket endelig! Hadde jeg vært på ferie, hadde jeg nok hatt et problem :P

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA