Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Utility mode, tips og triks?

Startet av RJK, søndag 17. november 2019, klokken 06:03

« forrige - neste »

RJK

Har kjørt litt med Kona på tur, med kjøleboks koblet til 12V-uttaket fremme. Er da veldig kjekt å kunne ha på camper mode når bilen er parkert.

Men om jeg forstår det rett, så skal det være mulig å gi strøm til dette også når man lader, og også sette på AC? Urtility Mode vil jo ikke fungere, fordi du ikke får ladet med bilen "i gang", og du får ikke aktivert det uten at bilen er startet. Er det å forstå slik at man kan trykke start-knappen uten å holde inne bremsen for å få brukt strøm fra hovedbatteriet?

Har fått med meg at man kan plugge ut den fysiske nøkkelen for å kunne låse bilen og forlate den, men må da legge igjen selve FOBen i bilen. Er ikke akkurat noe jeg liker, så håper dette blir rettet på.

Når jeg parkerte for natta en gang med Utility Mode aktivert, så var lysene på og jeg måtte vri lysbryteren om til av-posisjon. Trodde at de utvendige lysene i utgangspunktet slår seg av, men det var kanskje bare fordi det var dagslys ute?

Skjermen kan man bare slå av, men fant ikke ut hvordan jeg kan slå av lyset til selve instrumentpanelet. Var skikkelig irriterende med det skarpe lyset, som riktignok dempet seg litt ved å justere dimmerknappen nede til venstre (rekken av knapper der VESS-knappen befinner seg), men fremdeles var lyset alt for sterkt. Noen som vet om det lyset kan slås helt av i Utility mode? Hvordan?
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ID4

Hei.

Hvorfor legger du igjen nøkkelen? Jeg tar den med og bilen er fortsatt låst. Piper litt i begynnelsen at den savner nøkkelen men det går fort over. Lader fra usb mener jeg den også gjør når den står i utility mode.


RJK

Testet, men fikk den ikke til å være låst uten nøkkelen i bilen, men om du mener det går, skal det definitivt testes ut på nytt.

Takk for info.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ID4

Sitat fra: RJK på mandag 18. november 2019, klokken 19:07
Testet, men fikk den ikke til å være låst uten nøkkelen i bilen, men om du mener det går, skal det definitivt testes ut på nytt.

Takk for info.

Bilen i utility mode, låser alle dørene innvendig med bryter i døren. Går ut av førerdøren. Låser med mekanisk nøkkel. Jeg kan teste dette en gang til i kveld.

RJK

Sitat fra: HelEl på tirsdag 19. november 2019, klokken 08:46
Bilen i utility mode, låser alle dørene innvendig med bryter i døren. Går ut av førerdøren. Låser med mekanisk nøkkel. Jeg kan teste dette en gang til i kveld.

Testet her i går, og nå ville den faktisk la seg låse selv om nøkkelen ikke var i bilen. Må derfor ha vært en hickup da jeg testet, i likhet med det som må ha skjedd når ihvertfall den ene youtuberen som testet ut dette, måtte gjøre det på den måten.

Alternativt så er dette korrigert i en software-versjon nyere enn den han hadde. Dog, tviler på at de lastet op ny software på min når den var inne for dekkomlegging, men om de gjorde det, så blir jeg imponert...
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ID4

Sitat fra: RJK på lørdag 23. november 2019, klokken 16:18
Sitat fra: HelEl på tirsdag 19. november 2019, klokken 08:46
Bilen i utility mode, låser alle dørene innvendig med bryter i døren. Går ut av førerdøren. Låser med mekanisk nøkkel. Jeg kan teste dette en gang til i kveld.

Testet her i går, og nå ville den faktisk la seg låse selv om nøkkelen ikke var i bilen. Må derfor ha vært en hickup da jeg testet, i likhet med det som må ha skjedd når ihvertfall den ene youtuberen som testet ut dette, måtte gjøre det på den måten.

Alternativt så er dette korrigert i en software-versjon nyere enn den han hadde. Dog, tviler på at de lastet op ny software på min når den var inne for dekkomlegging, men om de gjorde det, så blir jeg imponert...

Tror nok det alltid har vært slik.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA