Begrensninger på supercharger ved "limited cooling A/C and battery"?

Startet av Lindberg, ons 13. feb 2019, kl. 18:05

« forrige - neste »

Lindberg

Har fått opp varsel i dashbordet om "Limited cooling for battery and A/C. Contact Tesla Service."

Etter å ha ringt servicetelefonen, (super kjapp respons der nå btw  :)) fikk jeg til svar at det er lavt nivå på kjølevæsken. Det var ikke noe problem å kjøre videre med dette på vinterstid, men jeg må innom SC for å få fylt på.

Imorgen skal jeg på langtur, og er avhengig av SuC underveis. Har et møte jeg må rekke, så jeg vil nødig stå fast på SuC, fordi bilen plutselig lader mye saktere enn forventet ifm den manglende kjølevæsken.

Bør jeg være bekymret, (les: legge inn mer buffer til saktere lading...) ?

Motorwatt

Begrenset kjøling gir vel varmere batteri? Da lader den vel i realiteten raskere, eller?
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

Skal ganske mye til for at det blir et stort problem på vinteren. På sommeren derimot går du under 30kW når batteritempen stanger i 55 grader. Da blir du stående ei stund.

Kim-

Vanskelig å si egentlig.. Hvilken hastighet hadde du da du fikk feilmeldingen da?

Jeg fikk samme feilmelding litt før jul med samme problem. Har fått time i slutten av mars for fix.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Lindberg

Var på vei inn i et parkeringshus, så det kan ikke ha vært mye. Hadde da kjørt ca 10 min på landevei i 80-90 km/t.

Du måtte vente såpass lenge ja... Da jeg ringte servicetelefonen sa de at jeg bare kunne dra innom SC, så ville de fikse det drop-in. Prøvde det i Brumunddal i forrige uke, men det hadde de selvfølgelig ikke tid til å se på uten timeavtale... De sa for øvrig at den feilmeldingen mest sannsynlig tydet på noe annet enn lavt nivå på kjølevæsken  ::)

Har det noe hensikt å prøve å stille seg i dropin-kø på morgenen fra før de åpner tenker dere? Har fri imorgen, og kan godt stå klar utenfor porten på Grorud kl 07:30

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA