Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Eviny ladestasjoner

Startet av Lars_F, mandag 11. februar 2019, klokken 15:12

« forrige - neste »

GOLF-raider

Sitat fra: turfsurf på søndag 02. august 2020, klokken 17:24
Problemet med Vipps er turister.
Kan Dere ikke skrive synspunktene deres om betaling med Vips og
eller bankkort i en annen tråd?  Jeg har ikke Vips; og ikke skal
jeg ha det heller. Ladinga mi funker utmerket med elbilforeningas
RFID  (eventuelt NAF sin).
Jeg forventer å få lese om «Nye BKK ladestasjoner» i denne tråden
og ikke om alt annet slags trasig møl!
https://www.naf.no/medlemskap/medlemsfordeler/naf-ladebrikke/
TRØNDELAG
E-Golf; prod. febr. 2015 • V-P • lev.02 03 2015
Peugeot 407 SW/2007
Traktor Volvo BM 500/1977

Lars_F

#331
Ladestasjonen vår i Bø i Telemark er oppdatert med 150 kW lynlader. Den er plassert ved Bø Senteret, innkjøring fra Stasjonsvegen.
Jobber med hurtiglading i Eviny

Otkristo

4 stk 150kw ladere kommer ved CC Drammen
@Lars_f Hva er status ?

Havvo

#333
Jeg har ikke lest gjennom denne tråden, men håper det er noen fra BKK som leser her. Jeg Bor i Bergen, men er fra Ålesund. Har til nå hatt en Tesla Model 3 og da er det jo ingen problem. Da stopper jeg og lader litt på Tesla Supercharger på Skei som er omtrent halvveis. Skal nå bytte til Polestar 2, og da melder problemene seg. Ut ifra kartet er det bare 3 stk 150kw ladere mellom Bergen og Ålesund. Noen ved Rema i Førde og en på Vassenden. Da fungerer langtur ikke spesielt bra med ladekø osv.

Hvis her er noen fra BKK her: Et det planer om å bygge ut mer i Sogn mellom Bergen og Ålesund. Skei er en perfekt plass og et knutepunkt jeg veldig gjerne kunne tenkt meg en hel remse med 150 ladere fra BKK.

Edit: Hadde ønsket mange flere ladere på hver ladestasjon. Verste som finnes er å være på langtur og komme til ladekø når man allerede skal være mange timer på veien. Her har Tesla skjønt det. På Skei er det en rekke med 16 superladere. Aldri fullt og man vet at man kan få lade kjapt og komme seg videre når man er på tur.

Lars_F

Sitat fra: Havvo på torsdag 20. august 2020, klokken 14:38
Jeg har ikke lest gjennom denne tråden, men håper det er noen fra BKK som leser her. Jeg Bor i Bergen, men er fra Ålesund. Har til nå hatt en Tesla Model 3 og da er det jo ingen problem. Da stopper jeg og lader litt på Tesla Supercharger på Skei som er omtrent halvveis. Skal nå bytte til Polestar 2, og da melder problemene seg. Ut ifra kartet er det bare 3 stk 150kw ladere mellom Bergen og Ålesund. Noen ved Rema i Førde og en på Vassenden. Da fungerer langtur ikke spesielt bra med ladekø osv.

Hvis her er noen fra BKK her: Et det planer om å bygge ut mer i Sogn mellom Bergen og Ålesund. Skei er en perfekt plass og et knutepunkt jeg veldig gjerne kunne tenkt meg en hel remse med 150 ladere fra BKK.

Edit: Hadde ønsket mange flere ladere på hver ladestasjon. Verste som finnes er å være på langtur og komme til ladekø når man allerede skal være mange timer på veien. Her har Tesla skjønt det. På Skei er det en rekke med 16 superladere. Aldri fullt og man vet at man kan få lade kjapt og komme seg videre når man er på tur.

De store problemene vil nok ikke melde seg tenker jeg i og med at Polestar 2 skal kunne kjøre Bergen-Ålesund uten å lade underveis. Men om behovet skulle være der så har vi i dag 150 kW lynladere på følgende steder:
- Gullgruven (Åsane)
- Knarvik
- Ostereidet
- Førde
- Jølstraholmen
- Nordfjordeid
- Ålesund (Digerneset)

I tillegg har vi 50 kW ladere på Romarheim og Oppedal fergekai. Ut over det så jobber vi med å oppgradere Danmarksplass i Bergen med nye lynladere (150/175/350 kW), pluss at vi jobber med flere nye lokasjoner langs E39 (Volda, Ørsta, Ålesund + flere langs Sognefjorden).
Jobber med hurtiglading i Eviny

Lars_F

Sitat fra: Otkristo på torsdag 20. august 2020, klokken 11:41
4 stk 150kw ladere kommer ved CC Drammen
@Lars_f Hva er status ?

Vi starter bygging nå i løpet av september.
Jobber med hurtiglading i Eviny

Havvo

Takk for svar. Av de du nevner er det hovedsaklig Førde og Jølstraholmen som kan fungere som langturlading mellom Bergen og Ålesund. Så flere ladere på disse to stedene hadde vært topp. Hver gang vi kjører forbi sier kona: Tør du virkelig å bytte ut Teslaen til en annen elbil? Laderen i Førde er jo alltid opptatt når vi kjører forbi. Hun har dessverre lavere toleranse for ladekø enn meg:)

Otkristo


Otkristo

Sitat fra: Lars_F på torsdag 20. august 2020, klokken 15:48
Sitat fra: Havvo på torsdag 20. august 2020, klokken 14:38
Jeg har ikke lest gjennom denne tråden, men håper det er noen fra BKK som leser her. Jeg Bor i Bergen, men er fra Ålesund. Har til nå hatt en Tesla Model 3 og da er det jo ingen problem. Da stopper jeg og lader litt på Tesla Supercharger på Skei som er omtrent halvveis. Skal nå bytte til Polestar 2, og da melder problemene seg. Ut ifra kartet er det bare 3 stk 150kw ladere mellom Bergen og Ålesund. Noen ved Rema i Førde og en på Vassenden. Da fungerer langtur ikke spesielt bra med ladekø osv.

Hvis her er noen fra BKK her: Et det planer om å bygge ut mer i Sogn mellom Bergen og Ålesund. Skei er en perfekt plass og et knutepunkt jeg veldig gjerne kunne tenkt meg en hel remse med 150 ladere fra BKK.

Edit: Hadde ønsket mange flere ladere på hver ladestasjon. Verste som finnes er å være på langtur og komme til ladekø når man allerede skal være mange timer på veien. Her har Tesla skjønt det. På Skei er det en rekke med 16 superladere. Aldri fullt og man vet at man kan få lade kjapt og komme seg videre når man er på tur.

De store problemene vil nok ikke melde seg tenker jeg i og med at Polestar 2 skal kunne kjøre Bergen-Ålesund uten å lade underveis. Men om behovet skulle være der så har vi i dag 150 kW lynladere på følgende steder:
- Gullgruven (Åsane)
- Knarvik
- Ostereidet
- Førde
- Jølstraholmen
- Nordfjordeid
- Ålesund (Digerneset)

I tillegg har vi 50 kW ladere på Romarheim og Oppedal fergekai. Ut over det så jobber vi med å oppgradere Danmarksplass i Bergen med nye lynladere (150/175/350 kW), pluss at vi jobber med flere nye lokasjoner langs E39 (Volda, Ørsta, Ålesund + flere langs Sognefjorden).
Kan i tillegg informere om at Ionity kommer med ladere på Skei.
Ja, de er ikke konkurransedyktig på pris...

Havvo

Takk for info! Vet du når? Pris er ikke så viktig. Speed er viktig. Og unngå ladekø.

Kamuflars

Sitat fra: Havvo på torsdag 20. august 2020, klokken 21:48
Takk for info! Vet du når? Pris er ikke så viktig. Speed er viktig. Og unngå ladekø.

Konsesjonen er innvilget av NVE, men ut fra kartet til Ionity å dømme har de ikke startet bygging ennå.
2019 Hyundai Kona Electric, Ceramic Blue

Lars_F

Nye BKK ladestasjoner er nå satt i drift i Svelgen og i Hardbakke i Solund kommune.

Aktiverer du ladebonus i Bilkraft appen så får du kr. 50,- i oppstartbonus og 10% rabatt på hver lading.
Jobber med hurtiglading i Eviny

RJK

Sitat fra: Lars_F på fredag 04. september 2020, klokken 10:22
Nye BKK ladestasjoner er nå satt i drift i Svelgen og i Hardbakke i Solund kommune.

Aktiverer du ladebonus i Bilkraft appen så får du kr. 50,- i oppstartbonus og 10% rabatt på hver lading.


Fint og flott, men det ser ikke ut som man får brukt denne bonusen, eller rabatter fra de foregående ladesesjonene før man står ved lading den 11. gangen. Eller er det noen måte å ta ut dette som jeg ikke har forstått? Trodde jeg skulle få bruke de 50,- kronene på første ladingen, og at ladebonus ble trukket fra før man fikk sluttsummen på regninga, men der tok jeg jammen feil.


Er det forresten noen grense for hvor lenge bonusen kan stå? Risikerer man at den går ut om man ikke rekker 10 ladinger på f.eks. 3 år? Nå som Maingau, Eins og Chargepoint alle har satt opp prisen til et nivå der Ionity priser seg ut i forhold til konkurrentene, så frykter jeg ikke for at jeg ikke skal rekke å lade nok ganger før en slik tidsfrist kommer, men kjekt å vite iallefall.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Lars_F

Sitat fra: RJK på fredag 04. september 2020, klokken 10:38
Fint og flott, men det ser ikke ut som man får brukt denne bonusen, eller rabatter fra de foregående ladesesjonene før man står ved lading den 11. gangen. Eller er det noen måte å ta ut dette som jeg ikke har forstått? Trodde jeg skulle få bruke de 50,- kronene på første ladingen, og at ladebonus ble trukket fra før man fikk sluttsummen på regninga, men der tok jeg jammen feil.

Er det forresten noen grense for hvor lenge bonusen kan stå? Risikerer man at den går ut om man ikke rekker 10 ladinger på f.eks. 3 år? Nå som Maingau, Eins og Chargepoint alle har satt opp prisen til et nivå der Ionity priser seg ut i forhold til konkurrentene, så frykter jeg ikke for at jeg ikke skal rekke å lade nok ganger før en slik tidsfrist kommer, men kjekt å vite iallefall.

Ladebonusen samler du opp og den tas automatisk i bruk etter den 10. ladingen (dvs. lading nr. 11 blir finansiert fra opptjent bonussaldo). Har du penger igjen etter dette så fortsetter du å bruke av saldoen til den er tom. Så er det på an igjen. 10 ladinger og den 11.++ blir finansiert fra saldoen.
Vi tar 10% fra ladebeløpet og setter inn på bonussaldoen din.

I appen kan du lese mer om dette på "Brukerprofil" -> "Tilbud & rabatter" -> "Bilkraft ladebonus".

Det er ingen begrensning på hvor lenge ladebonusen står.
Jobber med hurtiglading i Eviny

RJK

Takker for svar.


Må hive på litt skryt til deg, jeg synes du gjør en god jobb for BKK, også ellers på forumet. Alltid saklig og informativ.


:+1:
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA