Eviny ladestasjoner

Startet av Lars_F, mandag 11. februar 2019, klokken 15:12

« forrige - neste »

siddis86

Hei!
Har en IONIQ 2019 og sliter med å starte lading på 75kw ladere. Noen med samme problem? 50kw er null stress, men ofte kø på disse hvor jeg er. Og ønsker jo å makse effekten.

Orbit

På 75 kW ++ kan det på noen biler være nødvendig å holde et lett trykk med pluggen inn mot bilen til kabelen går i lås. Tyngre kabel og plugg gjør at den dras mer nedover, og det er ikke mye margin før signaleringspinnene i toppen av pluggen mister forbindelsen.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

hanche

Sitat fra: Orbit på søndag 27. februar 2022, klokken 09:04
På 75 kW ++ kan det på noen biler være nødvendig å holde et lett trykk med pluggen inn mot bilen til kabelen går i lås. Tyngre kabel og plugg gjør at den dras mer nedover, og det er ikke mye margin før signaleringspinnene i toppen av pluggen mister forbindelsen.
Interessant. Jeg har et lignende problem, men det går mer på at ladingen starter ok, men stopper etter et par minutter. Jeg tviler litt på at samme forklaring gjelder her, men det er kanskje verdt å prøve tricket.
Trondheim; Kia Soul 2016 · 2018 · 2020
– ingen planer om nye bilkjøp på laaang tid –

shb

Da har Eviny åpnet 3 lokasjoner i nord.
Risøyhamn 200kW, 180kW og 22kW
Rema 1000 Sortland  200kW, 180kW og 22kW
Gullesfjord Camping 2 stk 200kW og 2 stk 22kW. Er også 4 stk 7.4 kW inne på campingen.
Jobber med hurtiglading i Eviny
EQS 2022 og e-Golf 2020

Marius Kotsbak

Sitat fra: Bolfus på mandag 09. mars 2020, klokken 23:56
Sitat fra: P.A.A på mandag 09. mars 2020, klokken 17:58
Oppdal trenger sårt ladestasjoner
Enig, Oppdal er en no-brainer.

Ikke BKK, men Mer har åpnet både hurtigladere og lynladere på Oppdal ved Burger King nå. Og så åpner snart Circle K lynladere på Oppdal, så da er det kanskje nok kapasitet der for en stund.
2018: Leaf 24 kWh MY2013 (solgt)
2019: Leaf e+ 62 kWh Tekna MY2019

RodeoKlovn

I jungelen av apper hadde det vært fint om appen het det samme som ladestasjonene..
2016 BMW i3
2018 BMW i3s
2019 Jaguar I-Pace HSE First Edition

Ingeniøren

Sitat fra: RodeoKlovn på torsdag 24. mars 2022, klokken 13:59
I jungelen av apper hadde det vært fint om appen het det samme som ladestasjonene..
De rekker vel ikke å døpe de om.... :)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
2024 Linux Zorin på PC'n

goggo

Sitat fra: Ingeniøren på torsdag 24. mars 2022, klokken 15:56
De rekker vel ikke å døpe de om.... :)

Haha - ja det er jo en god beskrivelse av kaoset i lademarkedet her i Norge for tida.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

THE

Hvilken app og hvilke ladestasjoner er det du tenker på? BKK/Eviny er bare en av flere ladetilbydere som bruker appen Bilkraft, og det vil dermed være dumt å kalle appen Eviny.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

hakotorg

Det var nytt for meg!
Hvilken andre ladetilbydere bruker Bilkraft?

overskyet

Sitat fra: hakotorg på fredag 25. mars 2022, klokken 08:53
Det var nytt for meg!
Hvilken andre ladetilbydere bruker Bilkraft?

Jepp! Nytt for meg også, vil det si at rabatten fungerer på tvers av flere tilbydere også?

THE

Voss energi eier noen hurtigladestasjoner, og Bergen kommune bruker Bilkraft til sine normalladestasjoner også. Tidligere brukte Lyse også bilkraft, men Lyse sin ladevirksomhet ble vel kjøpt opp av BKK, så de heter vel Eviny nå.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Lars_F

Sitat fra: THE på fredag 25. mars 2022, klokken 09:05
Voss energi eier noen hurtigladestasjoner, og Bergen kommune bruker Bilkraft til sine normalladestasjoner også. Tidligere brukte Lyse også bilkraft, men Lyse sin ladevirksomhet ble vel kjøpt opp av BKK, så de heter vel Eviny nå.
Bilkraft brukes av flere ja, men den eies og driftes av Eviny. Vi har overtatt alle Voss Energi sine ladere og de finnes som før i Bilkraft appen. Bergen kommune og Lyse bruker også Bilkraft, men vi har ikke kjøpt opp Lyse sin ladevirksomhet. Enkelte steder i Lyse sitt nettområde, er det vi som eier laderne. Det er da både Eviny- og Lyse logo foran lokasjonen i Bilkraft. Lyse sine lokasjoner har bare Lyse-logo.
Jobber med hurtiglading i Eviny

goggo

Og der kom den ja.
https://www.tu.no/artikler/eviny-skal-over-pa-kilowattime-pris/518927

Tusen takk Eviny, nå har dere sjansen til å bli min foretrukne operatør igjen hvis bare KWh prisen blir "riktig" og dere fortsetter å satse på den fantastiske utbyggingen deres og på å videreutvikle den beste appen i markedet 👍

Mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

RJK

Sitat fra: goggo på søndag 24. april 2022, klokken 20:48
Og der kom den ja.
https://www.tu.no/artikler/eviny-skal-over-pa-kilowattime-pris/518927

Tusen takk Eviny, nå har dere sjansen til å bli min foretrukne operatør igjen hvis bare KWh prisen blir "riktig" og dere fortsetter å satse på den fantastiske utbyggingen deres og på å videreutvikle den beste appen i markedet 👍

Mvh
Hugo
YES!

Det var en god nyhet. Da er det kun pris og betalingsmetoder igjen.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA