Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Eviny ladestasjoner

Startet av Lars_F, mandag 11. februar 2019, klokken 15:12

« forrige - neste »

Roy Aasen

Har av ren nysgjerrighet ringt eviny. De kunne ikke skjønne hvorfor..en skulle gi tilbakemelding.

gte-bjørn

Det ville vært ille, 12 av 20 ladestasjoner jeg brukte sist sommer var Eviny. Jeg sjekket nå Dombås og Lom i appen og begge steder er markert som ikke støttet, i motsetning til Ionity Dombås.

SveinJ

Sitat fra: Roy Aasen på mandag 24. april 2023, klokken 13:23Har av ren nysgjerrighet ringt eviny. De kunne ikke skjønne hvorfor..en skulle gi tilbakemelding.

WeCharge og VW support, melder at det er problemer med kommunikasjon mellom ladere og WeCharge som er årsaken til at de ikke er på kartet og at de jobber med å finne en løsning.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

Roy Aasen


Orbit

Elli har ikke noe problem med Eviny for tiden. Er ikke WeCharge samme backend? I så fall tyder dette på at problemet kanskje sitter mellom WeCharge og Elli.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Vix

Eviny laderene er tilbake i Cupra Easy Charging app-en nå (manglet på søndag).

SveinJ

Sitat fra: Vix på tirsdag 25. april 2023, klokken 21:27Eviny laderene er tilbake i Cupra Easy Charging app-en nå (manglet på søndag).


Også på WeCharge appen.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

THE

#757
Eviny har montert nye lyn/hurtigladere i Lærdal ved Esso-stasjonen. Kjørte bare forbi, men så at det var lys i en lader som likner veldig på den 360 kW ABB-laderen Eviny har satt opp noen andre steder. Jeg tror at det var to andre ladere i tillegg også. Det var fremdeles sperrebånd rund laderne i går ettermiddag, men det så ikke ut til at det er lenge til de er operative.

Edit: Ser at to stk. 200kW CCS/62,5 kW CHAdeMO -ladere allerede er operative i bilkraft-appen.

Vil bare tipse om en tur på bakeriet som ligger ca. 200 meter unna hvis det er behov for litt kaloripåfyll samtidig som bilen lader...
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Lars_F

#758
Det stemmer at vi har montert lynladere ved Esso i Lærdal. To stk. 200 kW og en 360 kW. Tilsammen 6 biler kan lader der samtidig.

Ellers så har vi satt i drift følgende nye ladestasjoner den siste tiden:
Våge fergekai (Tysnes)
Aukra
Viksdalen i Sunnfjord
Meråker
Hosteland i Masfjorden
Lyngen Blåisvannet
Stokmarknes sentrum
Hadsel Miljøhavn Stokmarknes
Alti Kragerø
Rema 1000 Hunndalen (Gjøvik)

Alle steder med lynladere på 180 kW eller mer.

I tillegg har vi oppgradert en rekke eksisterende stasjoner med lynladere:
Valle i Setesdalen, Bygland, Rema 1000 Søreide (Bergen), Danmarksplass (Bergen), Mongstad, Manger, Tonstad, Sinnes, Tau, Hundvåg (Stavanger), Rema 1000 Leirvik (Stord) og Geilo.

Neste uke setter vi i drift ny stor stasjon ved Oslo Fashion Outlet i Vestby (totalt 41 ladepunkter), Utne i Hardanger, Eivindvik i Gulen samt oppgraderer Rema 1000 Holmestrand med flere lynladere.

I Sverige har vi nå tilsammen 22 stasjoner, der de siste som er satt i drift er:
Lahtis, Borlänge, Hammarö - Karlstad, Skurup, Ronneby, Ljungby og Boden.

Alle stasjoner er tilgjengelig i appen vår BILKRAFT. Kart over alle ladestasjoner i Norge og Sverige samt mer info om lading finnes på https://www.eviny.no/ladestasjoner

God lade-sommer fra oss i Eviny :)
Jobber med hurtiglading i Eviny

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Lars_F på torsdag 08. juni 2023, klokken 10:29Det stemmer at vi har montert lynladere ved Esso i Lærdal. To stk. 200 kW og en 360 kW. Tilsammen 6 biler kan lader der samtidig.

Ellers så har vi satt i drift følgende nye ladestasjoner den siste tiden:
Våge fergekai (Tysnes)
Aukra
Viksdalen i Sunnfjord
Meråker
Hosteland i Masfjorden
Lyngen Blåisvannet
Stokmarknes sentrum
Hadsel Miljøhavn Stokmarknes
Alti Kragerø
Rema 1000 Hunndalen (Gjøvik)

Alle steder med lynladere på 180 kW eller mer.

I tillegg har vi oppgradert en rekke eksisterende stasjoner med lynladere:
Valle i Setesdalen, Bygland, Rema 1000 Søreide (Bergen), Danmarksplass (Bergen), Mongstad, Manger, Tonstad, Sinnes, Tau, Hundvåg (Stavanger), Rema 1000 Leirvik (Stord) og Geilo.

Neste uke setter vi i drift ny stor stasjon ved Oslo Fashion Outlet i Vestby (totalt 41 ladepunkter), Utne i Hardanger, Eivindvik i Gulen samt oppgraderer Rema 1000 Holmestrand med flere lynladere.

I Sverige har vi nå tilsammen 22 stasjoner, der de siste som er satt i drift er:
Lahtis, Borlänge, Hammarö - Karlstad, Skurup, Ronneby, Ljungby og Boden.

Alle stasjoner er tilgjengelig i appen vår BILKRAFT. Kart over alle ladestasjoner i Norge og Sverige samt mer info om lading finnes på https://www.eviny.no/ladestasjoner

God lade-sommer fra oss i Eviny :)


YEAYY!!!!
Kjempebra at dere har oppgradert i Tonstad!
Nesten så dere skulle sendt SMS/mail til de som har ladet på de forskjellige stasjonene at den stasjonen de ladet på nå er lynlader med f.eks. 200kW....siden mange stort sett har brukt disse kun i nødsituasjon pga lav hastighet...eller skilt langs veien " 200kW CCS elbillader-> "

Uansett, superbra!!  :D  :D  :D
Tesla Model Y                         2021-

geear

Lynlader på Tonstad er største nyheten her for min del! Ventet lenge på det.  :D

Spesielt vestover har Tonstad vært utelukkende brukt som nødlader for min del, aldri planlagt inn som et ladestopp, har vært som å se maling tørke, og på grunn av at den har vært så treg har jeg bare ladet akkurat nødvendig for å nå Vikeså, og ladet siste nødvendige 35-40 km der. Endt opp med å stå lenge på Bygland eller Evje også for å kunne skippe Tonstad. Med OK hastighet på Tonstad kan det hende det blir aktuelt å ta kortere lading i Setesdal og skippe Vikeså. Eneste er at prisene fortsatt er spinnville, er vel dobbelt av Tesla, men lettere å svelge når man får ok ladehastighet.  ;)

Benny76

#761
Ladet på Eviny i Volda (ved Burger King) i dag og ble glad da jeg så at de har forsøkt seg med et kabeloppheng på stasjonene her. Veldig bra!



Ladet på stasjonen i Lom og der var det tydelige merker på flere av kablene etter biler som hadde kjørt over de. På stasjonen i Lom er det egentlig ikke mer plass enn det som trengs dersom det står to biler ved siden av hverandre, så det at kablene ligger ut mellom rabattene/øyene er ikke akkurat optimalt.

Lars_F

Da har vi satt i drift en av våre største ladestasjoner hittil. Oslo Fashion Outlet i Vestby åpnet i går, og her kan 41 biler få påfyll av strøm samtidig. Vi har installert 8 lynladere (4 stk. 200 kW og 4 stk. 360 kW) som alle kan lade to biler samtidig + 25 stk. AC Type 2 ladere som kan lade inntil 22 kW hver. Lynladerne er plassert rett på andre siden av inngangen til senteret, og AC laderne står i P-husets 1. etg.

Laderne er tilgjengelig i appen BILKRAFT.

Jobber med hurtiglading i Eviny

hELgenen

Sitat fra: Lars_F på tirsdag 04. juli 2023, klokken 12:01Da har vi satt i drift en av våre største ladestasjoner hittil. Oslo Fashion Outlet i Vestby åpnet i går, og her kan 41 biler få påfyll av strøm samtidig. Vi har installert 8 lynladere (4 stk. 200 kW og 4 stk. 360 kW) som alle kan lade to biler samtidig + 25 stk. AC Type 2 ladere som kan lade inntil 22 kW hver. Lynladerne er plassert rett på andre siden av inngangen til senteret, og AC laderne står i P-husets 1. etg.

Laderne er tilgjengelig i appen BILKRAFT.



Behovet for p-plasser er større enn ladeplasser akkurat her...
Sist gang jeg svingte forbi ga jeg opp og jakten på p plass og kjørte videre..
I tidligere tider var det masse plass der - men ikke nå lenger.......

Lars_F

SitatBehovet for p-plasser er større enn ladeplasser akkurat her...
Sist gang jeg svingte forbi ga jeg opp og jakten på p plass og kjørte videre..
I tidligere tider var det masse plass der - men ikke nå lenger.......

Da vil jeg anbefale deg å legge turen igjen, for Oslo Fashion Outlet har nylig åpnet nytt parkeringshus med over 1.000 p-plasser, en økning på ca. 70% sammenlignet med tidligere. Vi har montert AC ladere i p-huset og lynladere på utsiden.
Jobber med hurtiglading i Eviny

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA