Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Prøvekjøring

Startet av Ae, mandag 11. februar 2019, klokken 14:49

« forrige - neste »

mbh

Sitat fra: Gogg på tirsdag 19. februar 2019, klokken 15:14
Da var E-tron 55 prøvekjørt og bestillt :) Levvering allerede uke 21 med reservasjon 51xx! Bilen var, som ventet, meget komfortabel, kjapp og lettkjørt. Skal jeg peke på noe negativt så var styringen vel lett og sportsetene noe ukomfortable(botskjemt med Bmw 5-serie komfortseter). Kuttet da ut advanced pakke og la inn individualkonturseter og S-line interiør pakke, Blir Knall :+1:

Gratulerer!

Hvilken konfigurasjon har du bestilt? Det var imponerende rask levering til at kønummeret ditt var såpass høyt.

Stikkkontakt

Sitat fra: Orbit på tirsdag 19. februar 2019, klokken 16:44
Men s-line interiørpakke reduserer vel fargevalg på seter ned til sort og mørk grå (som vel uansett er foretrukket av de fleste)?

Individualkonturseter i S-linepakke er begrenset til svart. Riktignok med kontrastsøm.
Eller kan disse setene leveres i okapibrun, helsvart og den grå med oransje striper.

Pedd84

Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 19. februar 2019, klokken 17:01
Sitat fra: Orbit på tirsdag 19. februar 2019, klokken 16:44
Men s-line interiørpakke reduserer vel fargevalg på seter ned til sort og mørk grå (som vel uansett er foretrukket av de fleste)?

Individualkonturseter i S-linepakke er begrenset til svart. Riktignok med kontrastsøm.
Eller kan disse setene leveres i okapibrun, helsvart og den grå med oransje striper.

Hva koster det å oppgradere til disse setene fra sportssetene i s line pakken?

Gogg

Tyfongrå basismodell m/sort interiør:

Du kan ikke vise dette vedlegget.


Stikkkontakt

Sitat fra: Pedd84 på tirsdag 19. februar 2019, klokken 17:04
Sitat fra: Stikkkontakt på tirsdag 19. februar 2019, klokken 17:01
Sitat fra: Orbit på tirsdag 19. februar 2019, klokken 16:44
Men s-line interiørpakke reduserer vel fargevalg på seter ned til sort og mørk grå (som vel uansett er foretrukket av de fleste)?

Individualkonturseter i S-linepakke er begrenset til svart. Riktignok med kontrastsøm.
Eller kan disse setene leveres i okapibrun, helsvart og den grå med oransje striper.

Hva koster det å oppgradere til disse setene fra sportssetene i s line pakken?

I Tyskland koster det ihvertfall 2815 euro.
950 for å oppgradere til valcona og 1865 for setene. Men det inkluderer jo elektrisk justering med minne på begge sider.

Gogg

Hmm....ble litt utafor de bildene....

mbh

Sitat fra: Gogg på tirsdag 19. februar 2019, klokken 17:11
Hmm....ble litt utafor de bildene....

Det ser ut til å bli en flott bil. Gratulerer igjen!

Gogg

Takk for det.
Individualkonturseter komb s-line: 15900,-
Skinn valcona komf.seter s-line: 19900,-
S-line sportpakke interiør: 28770,-
El.seter m/memory ligger inni valg av komfort setene som må velges i sort valconaskinn m/kontrastsøm.

alfaalfa

#98
Sitat fra: Gogg på tirsdag 19. februar 2019, klokken 16:30
Fikk kontursetene i basisutgaven ja, men måtte kombinere med s-line interiør pakke.

Takk for svar. Min selger sa jeg måtte ha minst Advanced Plus for å få de setene. Endte på en ganske dyr bil (Exclusive ++) med alt utstyr for å få de setene, tok med massasje og ventilasjon også. Spørs om jeg må se på oppsettet mitt og skrelle av (for meg) unødvendig utstyr for 100' som jeg trodde jeg måtte ha for å få de beste setene...

daktari

@Gogg, hva ble totalprisen din (listepris)?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Gogg

809' da minus leveringsomkostninger, men med ettermontert hengerfeste og største vinterhjulpakke.

Carkub

I dag fikk jeg mine 40 minutter bak rattet i e-tron. Godt fornøyd med å ha bestilt bilen uprøvd i slutten av januar, fikk i dag bekreftet produksjon i uke 12.

Mine tanker fra prøvekjøring:
+ Bilen er god å kjøre og virker solid
+ Krefter og ansellerasjon nok for alle praktiske formål
+ Den føles ikke så bred ut som jeg hadde forventet/fryktet
+ Spyling av ryggekamera fungerer utmerket
+ HUD var bedre enn ventet, men angrer ikke på å bestille uten
- Det mangler et nivå eller to for regenerering. Liker godt hendler for justering
- Savnet faktisk varme i rattet
- Bagasjerommet har høy lastekant og gulvet kunne gjerne vært lavere for større volum
- 360 topview virker dårlig i regn/ slapseføre. Om man vurderer å spare er dette en mulighet. Samtidig gir det nok en wow-effekt når det virker

Ellers hører jeg motorlyden i lave hastigheter andre har rapportert om. Jeg tror ikke det er snakk om fotgjengervarsling. Lyden er mer fremtredende enn i nyere tesla, men svakere enn i feks de første 70D. Så ikke noe jeg vil tenke over, unntatt når jeg virkelig prøver å høre etter..
Jeg prioriterte ikke å teste assistentsystemer eller MMI.

Jeg må også innrømme at «smurfeblå» så veldig stilig ut i dagslys! Det er en farge som skiller seg ut, men faktisk på en positiv måte.

Vi gleder oss!



Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

Bonden

Sitat fra: Carkub på torsdag 21. februar 2019, klokken 19:50
I dag fikk jeg mine 40 minutter bak rattet i e-tron. Godt fornøyd med å ha bestilt bilen uprøvd i slutten av januar, fikk i dag bekreftet produksjon i uke 12.

Det var kjapp levering. Fast track?

Carkub

Sitat fra: Bonden på torsdag 21. februar 2019, klokken 22:45
Det var kjapp levering. Fast track?
Egenspesifisert med lavt res nr. (16X). Blir vel levering rett etter påske. 2 år etter etter reservering, og et halvt år etter forespeilet/forventet. Men den som venter på noe godt osv ..  ;D
Audi e-tron levert mai 2019, egenspesifisert
Kia e-Niro "i familien" levert mai 2019

forzaman

Sitat fra: Carkub på torsdag 21. februar 2019, klokken 22:53
Sitat fra: Bonden på torsdag 21. februar 2019, klokken 22:45
Det var kjapp levering. Fast track?
Egenspesifisert med lavt res nr. (16X). Blir vel levering rett etter påske. 2 år etter etter reservering, og et halvt år etter forespeilet/forventet. Men den som venter på noe godt osv ..  ;D

Skreddersøm. Kønummer 7x. Bekreftet produksjon uke 11. Håper på levering før påske. Men fabrikkmontert hengerfeste.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA