Type 2 kabel med 90 graders knekk

Startet av Elbilbjorn, lør 09. feb 2019, kl. 23:22

« forrige - neste »

Elbilbjorn

Er det noen som vet om det er mulig å få tak i ladekabler mode 3 type 2 til type 2 hvor den ene kontakten har 90 graders vinkel slik at den stikker minst mulig ut ved lading fra veggmontert lader?

nofuelno

Her er den kabel som bygger desidert minst ut av alle tilgjengelige kabler på markedet: http://www.nofuel.no/Produkt/beam-type-2-til-2-ladekabel-20a-1-fas-5m#product
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Blade Runner

Sitat fra: nofuelno på søn 10. feb 2019, kl. 01:15
Her er den kabel som bygger desidert minst ut av alle tilgjengelige kabler på markedet: http://www.nofuel.no/Produkt/beam-type-2-til-2-ladekabel-20a-1-fas-5m#product


Hvorfor står det 3.6kW på nettsiden?
Trodde 20A skulle bli 4.6kW.

jkirkebo

Sitat fra: Blade Runner på søn 10. feb 2019, kl. 19:33
Sitat fra: nofuelno på søn 10. feb 2019, kl. 01:15
Her er den kabel som bygger desidert minst ut av alle tilgjengelige kabler på markedet: http://www.nofuel.no/Produkt/beam-type-2-til-2-ladekabel-20a-1-fas-5m#product


Hvorfor står det 3.6kW på nettsiden?
Trodde 20A skulle bli 4.6kW.

Fordi 20A kabler som oftest markedsføres som "16A 3,7kW" selv om de kan levere 20A 4,6kW. En merkelig sak, som antageligvis kommer av at man ikke vil forvirre de som har 16A lader i bilen sin og ser etter kabel til den?
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Elbilbjorn

Skulle kanskje nevnt det i første post, men trenger type 2 til 2 1-fas 32a. Skal helst være +/- 3m med vanlig plugg i enden som jeg tenkte å bruke mot bilen og flat/90-grader fra ladeboks på vegg. Kabelen vil stå «fast» i hjemmeladeren slik at jeg kan plugge fra bilen om morgenen og sette den enden i dummyfeste på veggen ved laderen og kjøre. Ingen som har ordnet noe slik eller vet hvor det kan fås kjøpt/lages?

Ulvis



Sitat fra: Elbilbjorn på søn 10. feb 2019, kl. 19:43
... sette den enden i dummyfeste på veggen ved laderen og kjøre. Ingen som har ordnet noe slik eller vet hvor det kan fås kjøpt/lages?

Feks https://www.finn.no/129644756
Men, passar kanskje ikkje så bra med ditt ønske om mest mulig 'flush' veggløsning?

Sent fra min SM-G960F via Tapatalk

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

Elbilbjorn

Godt forslag til dummy og oppheng, men ikke helt ideelt nei. Hovedsaklig kabelen jeg er ute etter her.

Det er merkelig at ladekabelmarkedet er like uoversiktlig og varierende i pris som skjøteledninger på lokale jernvareforretninger. Mye amatørmessige nettbutikker med ulike bestillingsløsninger og dyre fraktalternativ. Lite utvalg og stort sett alle selger en eller annen kabel i 5 og 10m lengde. Det må jo være et tidsspørsmål før en større aktør ser markedet her og inkluderer dette i sitt sortiment.

elektrolux

Ønskekabelen din er veldig spesiell. Når ikke engang Charge-amps sin løsning er god nok blir dette vanskelig.

Større aktører er på markedet allerede, men de sliter med både vareutvalg, kompetanse, og ikke minst konkurransedyktig pris.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Elbilbjorn

Har ikke kommet over charge-amp type 2 til type 2 til lader 1-fas 32a enda. Hvor har du sett det?

elektrolux

Har ikke sett det, og det bekrefter at du har uvanlig behov. Hvorfor ikke heller kjøpe en ladestasjon med fast kabel så slipper du utstikk i det hele tatt?
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Elbilbjorn

Om dere ikke selger det betyr det nok ikke at behovet er så veldig uvanlig. Er nok en god del med garasje og carport eller vegglader på hus som hadde foretrukket dette. Da går jo kabelen også rett ned langs vegg og langs bakken til bil istedet for i en vinkel ut og ned. Det er vel heller det at man tar det man finner og dermed ender opp med å kjøpe normal ladekabel slik som jeg sikkert gjør også. Det er uttallige fordeler med å ikke ha fastmontert kabel. Dere kan jo prøve å finne noen og se om det selger. Tipper de fleste hadde foretrukket en slik ladekabel på hjemmeladeren om det var grei pris.

elektrolux

Problemet ligger nok i at ladestasjonen din er ugunstig utformet.

Tibber, Zapcharger, Zappi, etc etc er alle utformet med vinklet Type2 stikk slik at kabelen blir hengende rett ned.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Vollis47

En ladeboks hvor type2 kontakten er plassert på undersiden burde gi en fin løsning. Noe liknende får en dog med ladebokser med kontakten på siden.
Kristiansand / Sandnes
Tesla MS 75D, juni 2018
VW eUp, 2016

FrodeCh

Fant ditt spørsmål nå, så det betyr at på 5-6 år er det INGEN utvikling på dette, jeg finner ingen 90 graders pend på ladekabel type 2 nå heller :(

Burte ha tenket på det før jeg kjøpte Zaptek Go, men tenkte ikke på det altså, så i en trang carpor er dette veldig irriterende faktisk, og jeg angrer på at jeg ikke kjøpte Easee-lader, som har skrått uttak under.
Forstå nå hvor smart den gamle DEFA boksen faktisk var, med pluggin på siden flush med veggen, selv om selve boksen var dum som ett brød sammenlignet med dagens Smart-bokser... Men fungerte alle 4 årene jeg bodde der, uten ett feil slag ...
================================
"Teslaskeptiker" som endte opp med Tesla Y og Tesla S.......
Snakk om å spise kameler....

Ulvis

----------------------------------------------------------------------------------------------------
Privat: Interesse for ladesystemer.  2017 Leaf 30 kWh
Jobb: Malthe Winje Automasjon AS #saia #gewiss #joinon
#eltako #softing #helmholz #iconics #besen #keba

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA