Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Vi som IKKE har fått VIN

Startet av torjze, lørdag 09. februar 2019, klokken 15:35

« forrige - neste »

begiljen

Sitat fra: tmn på tirsdag 19. februar 2019, klokken 12:24
Sitat fra: Fornybarbil på tirsdag 19. februar 2019, klokken 12:17
Jeg ringte delivery nå, og fikk bekreftet mistankene mine. Har ikke fått noe bil tildelt, og de antar slutten av mars. Midnight silver ass - drittfarge.

Rød og ikke Performance her. Kanskje vi er.... på samme båt  :laugh: :laugh: :laugh:

Jeg ringte også delivery nå. Ingen bil tildelt her heller. Jeg har bestilt sort og ikke Performance.

-Tesla Model 3 LR AWD 2019
-Nissan Leaf 2013 (solgt)

rlnd

Sitat fra: begiljen på tirsdag 19. februar 2019, klokken 12:33
Sitat fra: tmn på tirsdag 19. februar 2019, klokken 12:24
Sitat fra: Fornybarbil på tirsdag 19. februar 2019, klokken 12:17
Jeg ringte delivery nå, og fikk bekreftet mistankene mine. Har ikke fått noe bil tildelt, og de antar slutten av mars. Midnight silver ass - drittfarge.

Rød og ikke Performance her. Kanskje vi er.... på samme båt  :laugh: :laugh: :laugh:

Jeg ringte også delivery nå. Ingen bil tildelt her heller. Jeg har bestilt sort og ikke Performance.

Sort standard innvendig og utvendig her med eneste ekstra AP og 18" vinterdekk, ringte i dag for å sjekke at alt var i orden, han på telefon påstod at bil ikke ble tildelt eller at de hadde mer informasjon før bilen var i landet..
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

pkhamre

Ble oppringt av delivery i dag som fortalte meg at finansieringen gjennom DNB ikke var ferdigstilt.

Jeg har ferdigstilt finansieringen gjennom Santander, så han ble veldig overrasket og sa han skulle fikse det. Fikk ikke noe ny indikasjon på levering.

Snakket med en i forrige uke som sa det ikke gjorde noe at det sto at jeg hadde valgt DNB til finansiering.

Så det er tydeligvis ikke et helt optimalt system enda :)
2018 Tesla Model X75D - Uglen

Fornybarbil

Han jeg snakket med var litt sånn "Du kan få den i neste uke, men for å være på den sikre siden så kan jeg ikke si noe annet enn fra midten til slutten av mars". Hehe. Er det sånn for alle bilmerkene? Er det bare det at ingen har brydd seg før?

zaltoz

Dere som nå har ringt inn og "fått satt igang prosessen", har dere heller ikke fått VIN på final invoice?
Tesla Model 3 LR m/AP

rlnd

Jeg har fremdeles ikke noe Final Invoice på min teslakonto, reserverte 31. mars 2016, bestilte samme dag det ble åpnet for de uten telsa fra før 6. desember, venter og venter. Ble oppringt angående vinterdekk for en god stund tilbake nå, har bekreftet DNB lånet 3 ganger, dessverre så har DNB-lånet stått som utestående på min teslakonto, håper ikke det har gjort at jeg ble satt tilbake i køen.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

Pocoloco

Sitat fra: zaltoz på tirsdag 19. februar 2019, klokken 13:06
Dere som nå har ringt inn og "fått satt igang prosessen", har dere heller ikke fått VIN på final invoice?

Har ikke fått Final invoice. Men regner med det ikke er lenge igjen nå hvis Tesla skal sminke økonomiresultatene for første kvartal, og da får jeg VIN.
Tesla Model ≡ 06.04.19

Jarv!s

Jeg ringte tesla i går, da jeg er veldig spent..
Han kunne ikke gi noe VIN før bilen har ankommet Norge, så sånn som jeg har forstått det vil vell de som har fått VIN enten fått bilene til Norge, evt i zeburge eller hva det het. Der dem gjorde klar bilene tidligere.

Men jeg er ikke noe fasit, eneste jeg vet nå er at min er fortsatt på en båt et sted
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

emurof

Sitat fra: ok67 på mandag 18. februar 2019, klokken 13:01
Sitat fra: jkverneland på mandag 18. februar 2019, klokken 12:49
Kan se ut som det er noe sånn som har skjedd hos meg. Satser på å bli kvitt golfen fort så kan det fort bli model 3 til helga  8)
Kanskje litt OT, men med tanke på at det ligg over 1000 e-golf på Finn for øyeblikket bør du kanskje vere forberedt på at det kan ta litt tid...

Noen som har prøvd å selge gjennom Nettbil.no, Kbil.no eller lignende tjenester?

Jarv!s

Sitat fra: emurof på tirsdag 19. februar 2019, klokken 14:36
Sitat fra: ok67 på mandag 18. februar 2019, klokken 13:01
Sitat fra: jkverneland på mandag 18. februar 2019, klokken 12:49
Kan se ut som det er noe sånn som har skjedd hos meg. Satser på å bli kvitt golfen fort så kan det fort bli model 3 til helga  8)
Kanskje litt OT, men med tanke på at det ligg over 1000 e-golf på Finn for øyeblikket bør du kanskje vere forberedt på at det kan ta litt tid...

Noen som har prøvd å selge gjennom Nettbil.no, Kbil.no eller lignende tjenester?

Jeg har tatt igjennom nettbil.no fungerte bra, profesjonelle folk! Det du må regne med er lavere sum enn privat salg, men du slipper alt etterpå.

Jeg så bilen min lå til salgs 2mnd senere til over 30k mer en jeg fikk for den. Så du vil nok få rundt 30k lavere enn forventet.
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

emurof

Sitat fra: Jarv!s på tirsdag 19. februar 2019, klokken 14:38
Sitat fra: emurof på tirsdag 19. februar 2019, klokken 14:36
Sitat fra: ok67 på mandag 18. februar 2019, klokken 13:01
Sitat fra: jkverneland på mandag 18. februar 2019, klokken 12:49
Kan se ut som det er noe sånn som har skjedd hos meg. Satser på å bli kvitt golfen fort så kan det fort bli model 3 til helga  8)
Kanskje litt OT, men med tanke på at det ligg over 1000 e-golf på Finn for øyeblikket bør du kanskje vere forberedt på at det kan ta litt tid...

Noen som har prøvd å selge gjennom Nettbil.no, Kbil.no eller lignende tjenester?

Jeg har tatt igjennom nettbil.no fungerte bra, profesjonelle folk! Det du må regne med er lavere sum enn privat salg, men du slipper alt etterpå.

Jeg så bilen min lå til salgs 2mnd senere til over 30k mer en jeg fikk for den. Så du vil nok få rundt 30k lavere enn forventet.

Slik jeg forstår det så selges bilen veldig raskt, og i tillegg slipper man å få reklamasjonskrav mot seg:

https://www.dinside.no/motor/odelagt-bruktbil-er-selgerens-ansvar/61506443

Skrekkeksempel:

https://www.dinside.no/motor/du-har-ansvaret-for-bruktbilen--selv-etter-den-er-solgt-videre/61310504

Sitat:

SitatEtter tre videresalg og to år må opprinnelig bilselger punge ut for feil ved bruktbilen sin.

:o

Mulig det kan være verdt det, bare for å være sikker på at man er helt ferdig med bilen og aldri vil få noe krav mot seg.

Nickelilltroll

DA....Endelig, ringte det en engelsktalende mann fra et Teslanummer(21 xx xx xx). Reserverte juli 2018, bestillte 5 des, har Tesla fra før. Ringte selv Tesla for 2 uker siden og bestilte 19" vinterdekkpakke.

Han leste litt raskt opp alt de jeg angitt på "min side" fra før, bare for å bekrefte at alt stemte. Har ordnet finans selv gjenom DNB, han trengte da et PDF-dokumentbevis på dette. Lurte på om jeg med 100% sikkerhet kunde vare hjemme første uken i Mars og hente bilen på nærmeste servicesenter.

Ordnat finansbevis på mail og fikk svar med en gang at Deliveryteam Norge tar kontakt med meg 3-4 dager før levering og avtaler eksakt tidspunkt som passer. Skulle og få Final Invoice og VIN i løpet av noen dager på min side.

Jippie!!! :D
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

Ravna

Jeg fikk VIN-nummer fredag 15 februar og tidspunkt for levering 21. februar. Tidspunktet ble bekreftet igår på telefon og jeg fikk en påminnelse om leveringsavtale 21 februar på epost i dag. Jeg har imidlertid ikke fått final invoice enda. Lurer da på hvordan betalingen skal gjennomføres da DNB ikke vil gi en finansieringsbevis i pdf før jeg har fått final invoice.

DNB opplyste dog om at de kunne fikse dette ASAP på telefon når denne var mottatt. Litt usikkker på om jeg skal ringe Tesla for å få final invoice, eller om jeg skal satse på at det løser seg når jeg kommer dit. Noen som har noen tanker rundt dette?

geirci2

#133
Sitat fra: Ravna på tirsdag 19. februar 2019, klokken 16:49
...DNB ikke vil gi en finansieringsbevis i pdf før jeg har fått final invoice.

Stemmer iallefall ikke for meg. Jeg har sørget for delfinansiering gjennom DnB selv, og har mottatt lån/gjeldsbrev, signert og godkjent.
Dette sendte jeg som pdf via e-post til Tesla (med skriftlig bekreftelse ifra Tesla på mottatte dokumenter). Resten av prosedyren tar Tesla selv direkte med DnB.
Nå er det bare for meg å motta leveringsdato ifra Tesla og deretter betale inn egenandelen.

Og jeg har IKKE mottatt hverken VIN eller sluttfaktura ifra Tesla pr. dato.
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.9
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

Ravna

#134
Sitat fra: geircit2 på tirsdag 19. februar 2019, klokken 17:31
Sitat fra: Ravna på tirsdag 19. februar 2019, klokken 16:49
...DNB ikke vil gi en finansieringsbevis i pdf før jeg har fått final invoice.

Stemmer iallefall ikke for meg. Jeg har sørget for delfinansiering gjennom DnB selv, og har mottatt lån/gjeldsbrev, signert og godkjent.
Dette sendte jeg som pdf via e-post til Tesla (med skriftlig bekreftelse ifra Tesla på mottatte dokumenter). Resten av prosedyren tar Tesla selv direkte med DnB.
Nå er det bare for meg å motta leveringsdato ifra Tesla og deretter betale inn egenandelen.

Og jeg har IKKE mottatt hverken VIN eller sluttfaktura ifra Tesla pr. dato.

Jeg har en bekreftelse på at lånet er innvilget i nettbanken. Denne er sendt til Tesla nå. Håper det holder. Det er dog de usignerte lånepapirene. Klarer ikke finne en versjon som er signert (signerte elektronisk).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA