Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tregt bruktmarked for Zoe?

Startet av vinglepetter, lørdag 09. februar 2019, klokken 01:21

« forrige - neste »

vinglepetter

Om det stemmer?
2022- Tesla Model Y
2020-2022 BMW i3
2020-2022 Mercedes GLE 350de
2019-2020 Tesla Model X
2017-2019 Renault Zoe

minibiti

Yes I think the market for 2nd hand Zoes is a bit slow.
I think it is a combination of the fact that this is winter but also that the cars can be a bit over priced compared to what the market is currently willing to pay.
Those who have the money would rather buy brand new, and those who don't would rater pay closer to 100k :)

Loss after the first year: I would say at least 50k

And one last thing: garages usually manage to sell for higher prices than private persons.
Oslo
2022 Megane Iconic (Aug 2024 - present)
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - Aug 2024)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

arthur

Jeg har blitt rådet til (av folk som kjenner bilen godt fra verkstedssiden) at dette er en bil man gjerne kan holde seg unna hvilklet jeg trolig ikke er den eneste som har hørt/rådet til.
Miev 2014 - solgt
Kona 2018 - solgt
Kia e-Niro 2019 - solgt
Seat Mii Electric - november 2020- tilbakelevert
Hyundai Kona - april 2021
Polestar2 -desember 2022

HCO

Sitat fra: arthur på lørdag 09. februar 2019, klokken 08:32
Jeg har blitt rådet til (av folk som kjenner bilen godt fra verkstedssiden) at dette er en bil man gjerne kan holde seg unna hvilklet jeg trolig ikke er den eneste som har hørt/rådet til.

Jeg har to Zoe'r, den eldste har gått 55.000 og den nyeste 17.000, og det er de mest problemfrie bilene jeg har eid. Kvaliteten går f.eks VAG en høy gang. Så ikke tro på alt du hører.

Verkstedsansatte vil nok snakke ned denne bilen, for om alle biler hadde kostet 1.600 pr service og aldri gikk i stykker, er det mange verksteder som kunne lagt ned.

Zoe har en svakhet i endeleddene, men dette er deler til et par hundrelapper og som man greit kan skifte selv, så jeg er ikke redd for å eie Zoe etter garantiutløp.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

minibiti

Oslo
2022 Megane Iconic (Aug 2024 - present)
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - Aug 2024)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

TB

Zoe lider nok litt under litt spesielle krav til strøm ( TN ).

Den har ikke ordinær hurtiglader, men lader raskt på AC.

Men, det gjør nok en del ikke tørr å kjøpe den?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

minibiti

Yes it has its pros and cons but if you can charge at home (either with the wallbox which comes with it or with the ladebøtte/Zaptec portable charger) and you do not go too often on long trip where fast charging at 50+ kW is a must, it is an incredible little car offering a lot for little money.
Oslo
2022 Megane Iconic (Aug 2024 - present)
2020 Zoe Intens R135 (Jan 2020 - Aug 2024)
2018 Zoe Intens R110 (Nov 2018 - Jan 2020)
2016 Zoe Intens R240 (Aug 2016 - Nov 2018)

erik e

Mer usikkert kjøp finnes ikke.  Vet hva jeg snakker om etter mange Fransk og Italienske biler. Hode hater dem,hjerte savner dem . Må kjøpes nytt eller billig brukt.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

HCO

Sitat fra: erik e på lørdag 09. februar 2019, klokken 14:00
Mer usikkert kjøp finnes ikke.  Vet hva jeg snakker om etter mange Fransk og Italienske biler.

Når flåteaktører handler bil, er det total eierkostnad (TCO) som er avgjørende. Lav pris er selvsagt en del av dette, men TCO går raskt i taket dersom bilene er ustabile og dyre å reparere.

Jeg velger å tro at store aktører som NSB (foreløpig 250 Zoe), Peppes pizza (250 Zoe) og Dominos Pizza har gjort nøye vurderinger av TCO før de har gjort sine valg. Spesielt med tanke på at både leiebiler og pizzabiler gjerne blir kjørt hardt, mener jeg dette er et kvalitetsstempel.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

erik e

De kjøper nytt og har 5 års garanti.  Pris !!!!  Ikke andre gangs kjøper.
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

HCO

#10
Sitat fra: erik e på lørdag 09. februar 2019, klokken 16:48
De kjøper nytt og har 5 års garanti.  Pris !!!!  Ikke andre gangs kjøper.

Garanti er en ting, men det er minst like kostbart for en kommersiell aktør at bilene er ute av drift - enten det skyldes garantisak eller at bilene får skader som ikke dekkes av garanti. Man trenger da robuste og pålitelige biler.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

kaiat

Etter å ha eid tre stk. fossil-Renault'er, kan jeg trygt si at bruktmarkedet er dårlig for Renault generelt. Det er nok der det ligger. Litt dumt, for jeg har vært godt fornøyd med de eksemplarene jeg har eid. Folk er faktisk overrasket over at jeg har turt å kjøpe Renault, så med slike holdninger blant allmennheten blir det vanskelig å finne noen som tar sjansen.

tolapet

En årsak,..kanskje, i dagens BT, og sikker flere aviser: Renault med annonse for ZOE.
Kampanjerabatt: kr 40 000, hvorfor kjøpe brukt da.
Ett annet aspekt, hva vil bilens verdi være om noen år...
Hvorfor 40 000 kr i rabatt,..., ingen som vil kjøpe....
Extra innretninger ved lading på IT-nett....??

GreenEyez

Jeg har nettopp lagt ut min til salgs. Tror mange vil sammenligne prisen jeg har satt opp mot reklamene fra Renault om at du kan få en for 215 000 kr.

I tillegg får ikke en bruktkjøperen ladestasjon montert med på kjøpet.

Dessuten har det kommet en sprekere 110-hester at jeg kjøpte min 90-hester.

At Tesla spyr ut Model 3 hjelper heller ikke.

Selv om man må legge på 10 000 kr til vinterdekk og ca 25 000 kr opp til Intens på kampanjeprisen nå, så havner man på ca 250 000 kr ny. For at bruktkjøperen skal føle at det er et godt kjøp, så må bruktprisen være under laveste nybilpris.

Om jeg i beste fall får solgt for 200 000 kr, så er tapet mitt 70 000 kr på snart ett år.


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Renault Zoe 41 kWh 2018-2019
Tesla Model 3 LR AWD EAP/FSD svart/hvit 03/19

Pod Point hjemmelader 3,6 kW med trafo

saftsuse

Sitat fra: tolapet på søndag 10. februar 2019, klokken 00:39
Hvorfor 40 000 kr i rabatt,..., ingen som vil kjøpe....
Extra innretninger ved lading på IT-nett....??

Uten at jeg vet, men 40.000.- i rabatt høres veldig bra ut? Gjør det ikke det da?Man blir "lurt" til et godt kjøp.
Akkurat som 299,99.- høres mye billigere ut en 300.- ?

Det er vel mye elbil for pengene. Den burde solgt mer, hvis ikke man venter på den nye modellen da.
Eidsvoll
Tesla M3 SR+ 2021 modell.
Reanult Zoe r110 2018 modell.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA