Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mach-e noen som vet noe nyttig?

Startet av Kevz, fredag 08. februar 2019, klokken 19:46

« forrige - neste »

batterimannen

Sitat fra: hemi på mandag 18. november 2019, klokken 15:03
Selges dette som en SUV i usa?....  det er spm jeg virkelig vil ha svar på, jeg sliter med å tro det utfra størrelse.

Minste SUV'en ford har der er vel per nå explorer, den er 5 meter og noe.
https://www.ford.com/suvs/explorer/models/

SUV kan trekke ting, og få plass til ting, derav navnet Sport og Utility. Poenget med kjøp SUV er jo nettop å få plass til ting som hundebur.

Ser jo ut som det VW gjør med sine biler og kaller "cross" litt lengre fjærer og løfter de litt fra bakken "SE VI HAR SUV"

Hvis man sammenlikner med Vision iV konseptet som er vist frem, så kaller de det for Crossover-coupe. Noen ville kanskje sagt at Mach-E var crossover. Jeg legger med ikke så mye i hva de kaller det (selv om SUV-strikken blir dratt litt langt), det får heller Språkrådet eller noen andre ta. Kanskje man burde lage Iso-standard på navnsetting av bil  :P
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Stig O

Noen som kan sjekke dekkdimensjon på visningen?
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

chargedup

Sitat fra: hemi på mandag 18. november 2019, klokken 15:03
SUV kan trekke ting, og få plass til ting, derav navnet Sport og Utility. Poenget med kjøp SUV er jo nettop å få plass til ting som hundebur.
Ser jo ut som det VW gjør med sine biler og kaller "cross" litt lengre fjærer og løfter de litt fra bakken "SE VI HAR SUV"
Benevnelsen på biler er vel egentlig ikke en beskyttet tittel? De fleste biler som i Norge selges som SUV er vel egentlig CUV. Dersom det skal være "ekte" SUV må man ifølge de hardbarka SUV entusiastene tilfredstille visse krav (av produsentene trenger den bare være litt høyere enn std bil), hovedkravet som nesten "ingen" tilfredstiller, er at bilen er bygget på ramme (Ford Explorer er heller ikke SUV ifølge denne regelen) https://www.autotrader.com/car-shopping/suv-vs-crossover-whats-difference-215843

Så om man kaller den en SUV eller CUV har lite å si for hvermansen, de færreste henger seg opp i benevnelser. SUV er noe alle kjenner til og den klassen som vokser mest i salg over hele verden, derfor velger man å kalle den en SUV. Ford Mach-e egner seg nok ikke til offroad kjøring, men er mulig å få med 4wd og noe høyere bakkeklaring enn deres personbiler og dermed, det vi kaller en SUV her i Norge.

Bilen kommer garantert til å bli en bestselger her i Norge, uavhengig om det faktisk er en SUV eller CUV ;)
EQE 43AMG
Solgt: i3 (60Ah)-I-pace S-EQC-Model 3 LR-Ampera-Model Y-I-pace FE

HelectriC

ioniq 5

Chimp

Et par ting jeg ikke har funnet beskrevet i utstyrsliste:

Adaptive LED er standard på Premium og First Edition. Vanlig LED på select. Betyr dette ingen matrix? Ford har jo biler med matrix? Jeg føler jeg "må" ha dette.

Er det ventilerte seter eller kun varme?

Electric cars in Norway

CHIMP:

The Mustang Mach-E First Edition comes nicely loaded with features such as red brake calipers, sports pedals with metallic covers, scuff plates marked 'First Edition,' and contrasting stitching for the seats. The launch variant of the EV is available exclusively with the optional extended-range battery and all-wheel-drive, which results in an estimated range of up to 270 miles (435 kilometers) between charges.

Meanwhile, the less special, but less pricey, Premium model comes well equipped with kit such as a hands-free power liftgate, panoramic glass roof,

heated front seats,

a heated steering wheel, a surround-view camera, and more. The cheapest Mach-E Premium nets rear-wheel-drive and the standard range battery pack, which makes for a crossover that packs 255 horsepower (190 kilowatts) and a targeted 230 miles (370 kilometers) of range. All-wheel-drive adds $2,700 to the price tag and costs an estimated 20 miles (32 kilometers) of range.

https://www.motor1.com/news/382762/ford-mustang-mach-e-pricing/

Electric cars in Norway

CHIMP:

From launch, there are three specs to choose from: base, Mach-E AWD and First Edition. Standard cars get 18-inch alloy wheels, heated front seats, wireless phone charging, adaptive cruise control that can stop and restart in traffic, and the ability to use compatible smartphones as a key. The AWD version (from £46,570)

adds Matrix LED headlights,

red brake calipers, power-adjustable front seats, 19-inch wheels and contrast-coloured heated door mirrors, while the £58,000 top-spec First Edition includes a panoramic roof, a hands-free tailgate, active parking assistance and a 10-speaker B&O audio system. It's worth noting that some features (such as a hands-free tailgate and advanced park assist) are available on lower trims if you spec the Extended Range models.

https://www.carbuyer.co.uk/news/170717/electric-ford-mustang-mach-e-suv-prices-revealed

Zubzero

Lurer på om det fortsatt er noen sjanse for at varmepumpe, mulighet for takstativ eller skiluke kommer på plass... Uten dette blir denne bilen meget dårlig egnet for det norske markedet.

Måkemannen

Dumt spørsmål, men kan man velge hengerfeste under konfigurasjonen? Ser ikke tilvalget noe sted.

Electric cars in Norway

Zubzero, det med varmepumpe er så som så for Tesla M3 har heller ikke varmepumpe...og Ford sier de har en god løsning

Vedr takstativ og skiluke kommer nok seinere tenker jeg......

Chimp

Okey da er det matrix men ikke kulde i setene:) takk
Service, inkludert første 3 år?

Til forrige taler, har lest at de jobber med skiluke, det ville vært et stort pluss. Ang varmepumpe vet jeg ikke helt hva jeg skal tenke, audi e tron samt i pace har dette men de er jo også de mest strømhungrige på markedet. Tror AWD krever mye strøm og mange hestekrefter det samme. Men mangel på varmepumpe krever nok ikke så mye, tror jeg...

Electric cars in Norway

Sitat fra: Måkemannen på mandag 18. november 2019, klokken 19:08
Dumt spørsmål, men kan man velge hengerfeste under konfigurasjonen? Ser ikke tilvalget noe sted.

Måkemannen her inne er det ingen dumme spm  :+1: :+1:

Måkemannen

Sitat fra: Electric cars in Norway på mandag 18. november 2019, klokken 19:11
Sitat fra: Måkemannen på mandag 18. november 2019, klokken 19:08
Dumt spørsmål, men kan man velge hengerfeste under konfigurasjonen? Ser ikke tilvalget noe sted.

Måkemannen her inne er det ingen dumme spm  :+1: :+1:

Fant det ut ved litt gågeling:

SitatMustang Mach-E kommer med klargjøringssett for tilhengerfeste som standard. Det avtakbare hengefestet kan monteres hos forhandler.

Zubzero

Sitat fra: Chimp på mandag 18. november 2019, klokken 19:11
Til forrige taler, har lest at de jobber med skiluke, det ville vært et stort pluss.
Har trålet igjennom det meste uten å finne noe info om det. -Hvor leste du det?

Electric cars in Norway

Om manglende Varmepumpe....

The cabin climate system uses resistive electrical (PTC) heaters like Tesla does rather than the more efficient heat pump (reverse AC) system that a few other car makers have adopted. Rear seat vents at the back side of the center console help keep would-be backseat drivers comfortable.

https://electricrevs.com/2019/11/17/ford-mustang-mach-e-mainstreams-the-electric-crossover-suv/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA