Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Mach-e noen som vet noe nyttig?

Startet av Kevz, fredag 08. februar 2019, klokken 19:46

« forrige - neste »

makki

Sitat fra: Thob på mandag 21. september 2020, klokken 09:58
Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på mandag 21. september 2020, klokken 01:30
Sitat fra: telcontar på lørdag 12. september 2020, klokken 15:16
Hvor vanskelig er det egentlig å få på plass priser for vinterdekk og hf? Bilen har jo tross alt vært lansert siden nov.
...

Utover at grunnprisen er beholdt siden nov 2019 ser det dessverre ut til at vi må vente i det uvisse enda en stund på hvordan Ford Motor Norge vil prise "standard" tillegg som vinterdekk, hengerfeste, skiluke osv + om service blir inkludert de første 3 år (som I-Pace, ID.3 1st og Enyaq) evt om utvidet garanti utover 100 000km kan kjøpes for de av oss som kjører over 20 000km per år.

For ordens skyld er bilprisen for en First Edition levert til Kverneland bil som følger:
Veiledende pris 586.600,- ("skatteprisen" som oppgis til OFV)
Avgifter 16.300,- (Siden det ikke er avgifter på en elbil så er det litt spennende å vite hva dette egentlig er...
Levering 13.900,- (Dette betyr 3.900kr tillegg utover 10.000kr levert til Ski som var inkludert som veil i nov 2019)
Vrakpant 2.400,-
Forhandlers salgspris 602.900,-

Deretter kommer de andre ukjente tilleggene vi normalt vil måtte legge til for å få bilen på veien med vinterdekk, hengerfeste osv.

Oppsummert; begynner å bli i dyreste laget, for min del ihvertfall. Når model Y blir såpass mye billigere så går jeg for den, selv om den ikke kommer på en stund enda. (Jeg hadde også tidlig reservasjon på enyaq men dropper den siden det er 0 mulighet for avbestilling bortsett fra med skyhøyt gebyr, på en bil som ikke kommer før om et år (80x) )
Jeg også går for TMY, har bestilt Mache-e, men trolig blir kansellert i okt-nov, med vinterdekk prisen havner jeg rundt 640k tror jeg(vinterdekk+Henger feste), har tidlig TMY bestilling med full fsd, 20 tommer hjull, med hengerfest+vinterdekk prisen blir ikke mer enn 575k.

1317142119

Noen som har fått indikasjon på om det kommer flere tilpasningsmuligheter etter lansering?

Den billigste modellen er den som har aktuelle hjulbuer med sort plast i stedet for pianolakk (hvem i huleste tenkte det var en god idé?). Den mellomste har mest aktuelt tilleggsutstyr, men har noen helt forjævlig harry seter med røde kontrastsømmer. Den dyreste (GT) er den eneste med kul "grill". Felgene man foreløpig ikke får endret, er en sorgens kapittel i seg selv.

Til tross for at bilen er interessant, er pakkene/valgene Ford gir helt ekstremt lite gunstige.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#407
Fra punktene i potensiell sluttføring av Mach-e reservasjon:
- Hva menes med valgt ekstrautstyr når ingenting kan velges enda
- Hva betyr "total besparelse"; hvilke fradrag er jeg blitt lurt for??
- "Forhandlerjustering:"Hvorfor er det ingenting å hente fra forhandler når min familie har vært Ford kunde i mange, mange år??

Postene som kommer er:
- Veiledende pris: 586.600,-
- Valgt ekstrautstyr: 0,-
- Total besparelse 0,-
- Besparelse 0,-
- Forhandlerjustering 0,-
- Avgifter 16.300,-
- Levering 13.900,-
- Vrakpant 2.400,-
- Forhandlers salgspris 602.900,-
- Depositum betalt - 5.000,-

HelectriC

ioniq 5

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: HelectriC på søndag 27. september 2020, klokken 17:29
Noen som vet når GT kan bestilles?
Burde bli mulig snart siden den ble nevnt på det europeiske lanserings eventet i Rotterdam for Mustang Mach-e, men tipper det er veldig mye praktisk som fortsatt ikke er avklart for "standardutgavene" som de må få på plass først.

https://www.mynewsdesk.com/no/ford/pressreleases/ford-viser-frem-nye-mustang-mach-e-gt-og-tilbyr-sterkt-rabattert-lading-til-alle-mustang-mach-e-kunder-3037366


hELgenen

Hmm..hadde vært gull om de gjorde det samme i Norge..De har jo fått merke ID.4 inntoget her også..

Steffinho

Noen som vet pris på hengerfeste og om det blir avtagbart? Og om det blir mulig å få på GT-utgaven?

Også hva koster vinterdekk? Kan man velge mellom 18" og 19" eller må ha samme størrelse som sommerdekka?

Mye spørsmål, men satser på at det er flere som lurer på dette og at noen har svar på noe av det :)
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Steffinho på onsdag 30. september 2020, klokken 17:04
Noen som vet pris på hengerfeste og om det blir avtagbart? Og om det blir mulig å få på GT-utgaven?

Også hva koster vinterdekk? Kan man velge mellom 18" og 19" eller må ha samme størrelse som sommerdekka?

Mye spørsmål, men satser på at det er flere som lurer på dette og at noen har svar på noe av det :)
Tror alle som venter på Mustang Mach-e lurer på akkurat det samme for tiden;)
Håper den første som får konkret info legger det inn her:)

Steffinho

Sitat fra: Finnøy (Arne Johan Larsen) på torsdag 01. oktober 2020, klokken 12:06
Sitat fra: Steffinho på onsdag 30. september 2020, klokken 17:04
Noen som vet pris på hengerfeste og om det blir avtagbart? Og om det blir mulig å få på GT-utgaven?

Også hva koster vinterdekk? Kan man velge mellom 18" og 19" eller må ha samme størrelse som sommerdekka?

Mye spørsmål, men satser på at det er flere som lurer på dette og at noen har svar på noe av det :)
Tror alle som venter på Mustang Mach-e lurer på akkurat det samme for tiden;)
Håper den første som får konkret info legger det inn her:)
Spurte min lokale forhandler, men var lite konkret info. Hengerfeste blir avtagbart, men om man kan velge mellom elektrisk og vanlig avtagbart slik som på Kuga vet jeg ikke. Men det ble sagt at prisene ville ligge på Kuga sine priser når det gjelder vinterdekk og hengerfeste. Så 20k for vinterdekk, rundt 10k for avtagbart hengerfeste og 13k hvis det blir av den elektriske sorten.
Tesla M3P hvit/svart - VIN 838xxx - Utlevering: Lillestrøm

hELgenen


Electric cars in Norway

#416
hELgenen :+1: :+1: takker. Denne videoen hadde jeg ikke sett. Fin gjennomgang.

Men må si at røde calippere på blå bil er litt feil for min del. For mye bling bling liksom😅🤣😆🤣

Men jeg vet jeg tar feil, der oxo 😱😱

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Electric cars in Norway på lørdag 10. oktober 2020, klokken 21:28
hELgenen :+1: :+1: takker. Denne videoen hadde jeg ikke sett. Fin gjennomgang.

Men må si at røde calippere på blå bil er litt feil for min del. For mye bling bling liksom😅🤣😆🤣

Men jeg vet jeg tar feil, der oxo 😱😱

Det så litt Donald Duck og Andeby ut, ja 🤪
På svart bil ser røde kalippere kult ut!
Tesla Model Y                         2021-

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: hELgenen på lørdag 10. oktober 2020, klokken 21:06
Her er en video test av bilen i Tyskland

https://youtu.be/9c37c5OxhjU

Flott at du fanget opp denne.
Merkelig at Ford Norge ikke har fortalt at de første bilene kommer til Europa allerede i januar og at det hørtes ut som Norge var først ute (de har sagt tidlig 2021, men vil ikke være mer presis), samt hvor mange av de 8000 tidligreservasjonene i Europa som kommer fra Norge.

Grafius

Min selger sa de hadde ca. 3000 reservasjoner i Norge

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA