Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Grusom metallisk bankelyder fra front på Model S etter at jeg har parkert

Startet av solarmax, onsdag 06. februar 2019, klokken 18:20

« forrige - neste »

solarmax

rett etter at jeg stoppet bilen - og gått ut kom det en metallisk skranglelyd som om noen slepte masse metallrør langs asfalten. Trodde første det var fra andre siden av veien men da jeg gikk foran bilen kom fra fra fronten på bilen. Varte i 10-15 sek borte..
Rodde bilen skulle eksplodere. Kunne høres ut som battericeller eksploderte som i en popcorn-maskin.

Trodde bilen skulle ta fyr.

Noen som har opplevd dette?

I produksjon 24 april 2015
Bestilt blå Model S85D, levering juni 2015.
Tidligere, Mini Morris, BMW 2002 Touring, Alpa Romeo Spider classic, Audi a6 avant.

Klykken

Aldri hørt battericeller eksplodere. Men, er vel noen vifter der fremme. Isdannelse? Ødelagt vifte?
Kanskje ta kontakt med sørvis...
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3


solarmax

Vet at det ikke var deler av batteriet da bilene kjørte helt fint etterpå - og ingen meldinger på skjerm.. så det er nok noe AC, men utrolig høy og skremmende lyd
I produksjon 24 april 2015
Bestilt blå Model S85D, levering juni 2015.
Tidligere, Mini Morris, BMW 2002 Touring, Alpa Romeo Spider classic, Audi a6 avant.

Mdah

Opplevde noe lignende i sommer mens jeg stod parkert med bilen på. Trodde en svær hjullastater tømte et lass med grus rett bak meg ell. Vanvittig støy. Folk stoppet og stirret fra 30-40 meters hold. Det gjentok seg flere ganger. Det viste seg at det var kommet noe grus/dritt inn viften på klimaanlegget som støyet skikkelig og ble byttet.
-------------------------------------------------
Corrections: Fan - Condenser - LH
Part Quantity Unit Price
CONDENSER CORE, GAS COOL (6007610-00-B) 1.00 0.00 0.00
FAN SHROUD ASSY, GAS COOL (6007614-00-D) 1.00 0.00 0.00
Total Parts 0.00
replaced FAN SHROUD ASSY, GAS COOL
------------------------------------------------------
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

Muffinman

Skikkelig skittsamlere innretningene rundt kondenserne. Burde rengjøres hvert år. Spent på om aluminiumet tæres opp av den salte skiten som bygger seg opp i nedre kant.

Luftventil

Ja, tipper det har kommet is inn i en vifte. Løses sikkert fint ved å parkere bilen i en varm garasje noen timer.
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

...

Sitat fra: solarmax på onsdag 06. februar 2019, klokken 18:20
rett etter at jeg stoppet bilen - og gått ut kom det en metallisk skranglelyd som om noen slepte masse metallrør langs asfalten. Trodde første det var fra andre siden av veien men da jeg gikk foran bilen kom fra fra fronten på bilen. Varte i 10-15 sek borte..
Rodde bilen skulle eksplodere. Kunne høres ut som battericeller eksploderte som i en popcorn-maskin.

Trodde bilen skulle ta fyr.

Noen som har opplevd dette?
Din Tesla er åpenbart besatt av demoner. Ring en exorcist eller snu T-logoen i grillen opp ned for å drive ut djevelskapet  :laugh:

solarmax


[/quote]
Din Tesla er åpenbart besatt av demoner. Ring en exorcist eller snu T-logoen i grillen opp ned for å drive ut djevelskapet  :laugh:
[/quote]

Go die.. dama fra Åndenes makt fikser sikkert.
I produksjon 24 april 2015
Bestilt blå Model S85D, levering juni 2015.
Tidligere, Mini Morris, BMW 2002 Touring, Alpa Romeo Spider classic, Audi a6 avant.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA