Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvorfor velge/betale ekstra for sort taktrekk?

Startet av kodax, tirsdag 05. februar 2019, klokken 12:07

« forrige - neste »

kodax

Jeg liker at biler er lyse innvendig, men det er mørkt taktrekk som følger med som standard på Exclusive. Dette betaler man ellers ekstra for.
Er det bare fargen som koster, eller er det også av en annen kvalitet?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

kodax

Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

daktari

Jeg vil tro det er samme kvalitet. De hadde tatt dobbelt så mye for Alcantara f.eks.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Gitzern

Prøvesatt en Q7 med mørkt tak før jeg bestemte meg. Syns det ble for mørkt, valgte også grå alcantara og da blir det jo veldig lyst og trivelig i bilen. Syns det setter litt mer eksklusivt preg.

kodax

Sitat fra: daktari på onsdag 06. februar 2019, klokken 07:54
Jeg vil tro det er samme kvalitet. De hadde tatt dobbelt så mye for Alcantara f.eks.
Standard og Advanced Plus har lyst taktrekk, der koster sort taktrekk 3420,-. (På Exclusive ligger dette som en del av All Inclusive-pakka.) Man skulle jo tro at det er noe mer enn bare mørk farge som er grunnen til at man må betale for dette?
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

daktari

Sitat fra: kodax på onsdag 06. februar 2019, klokken 18:55
Sitat fra: daktari på onsdag 06. februar 2019, klokken 07:54
Jeg vil tro det er samme kvalitet. De hadde tatt dobbelt så mye for Alcantara f.eks.
Standard og Advanced Plus har lyst taktrekk, der koster sort taktrekk 3420,-. (På Exclusive ligger dette som en del av All Inclusive-pakka.) Man skulle jo tro at det er noe mer enn bare mørk farge som er grunnen til at man må betale for dette?
nei dessverre... Premium betyr mest at man betaler dyrt for kosmetikk...
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

kodax

Håper jeg får lov til å "nedgradere" min planlagte Exclusive uten ekstra kostnad...
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Orbit

Nei, har prøvd det samme. Hvis du ha lyst taktrekk må du i stedet bygge opp fra Advaced Plus, og miste mye av kundefordelen :(
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Pippus

Folk er forskjellig. Hvis det fulgte lyst taktrekk med exsclusive, så hadde jeg glatt betalt ekstra for å få få svart...!

Orbit

Noen av oss avvikere satser på lyst interiør, og da passer det også med lyst taktrekk  8) Men det er ikke mulig med lyst skinnsete/taktrekk med exclusive.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

kodax

WTF, Seriøst? Er dere sikre på at det ikke går? Eller er det noe dere baserer dere på i den begrensede konfiguratoren? Må jeg bygge opp bilen fra Advanced slik jeg vil ha den, blir det jo som Orbit skriver at man miste mye av kundefordele, dvs at det blir endel dyrere hvis man ellers vil ha bilen likt spekket. Exclusive my ass, ..
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

Orbit

Uhledigvis, ja. Excusive leveres bare med S-line interiør, og da er det bare sort og rotorgrå interiørfarger å velge mellom, og alltid sort taktrekk. Har fått selger til å dobbeltsjekke dette med importør. Du vil se det samme i den tyske konfiguratoren: Hiv på S-line, og interiørvalg koker ned til rotorgrå (mørk grå) eller svart......

PS: Dersom du ser på lyst interiør, sjekk om du vil ha "glassoptikk"-knapper (GS5). I tillegg til andre knapper for lys etc i dashbordet, er da betjeningsknappene i døren i (fake) aluminium (øverst), noe som i alle fall jeg synes passer bedre inn enn de vanlig sorte (nederst).

Du kan ikke vise dette vedlegget.

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

sinhal

Etter min mening ser det utrolig mye nedre ut med sort tak innvendig. Føles mere premium.

kodax

Nettopp, jeg har ikke lyst til at det ser ut som jeg har limmo;)
Tesla Model X 75D 7-seter FSD - Januar 2019
Model Y - Model 3

elektro

Tenker at det kan bli mørkt med sort taktrekk uten «panorama» (som strengt tatt ikke er veldig stort). Men generelt synes jeg sort er finest. Mer praktisk også, lyst kan lett bli møkkete.. Kan dog ikke velge, det blir lyst med Advanced Plus Intro.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA