Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp til valg av farge Audi E-tron

Startet av ktiller, tirsdag 05. februar 2019, klokken 12:01

« forrige - neste »

ktiller

Vi er i gang med å bestille en E-tron med sort skinn interiør, sort tak innvendig og blanke utvendige lister. Vi går for 22 tommers felgløsning som vi synes kler bilen godt.
Vi har en diskusjon  hvor fargealternativene er Manhattan grå eller Taifun grå.
Møller har kun små fargeprøver og dermed ikke så enkelt å gjøre valget ut fra disse. Jeg regner med at mange på dette forum har sett begge disse to fargealternativ på virkelige biler, så spørsmålet mitt er derfor hva ser best ut av disse to alternativer?
Hører fra dere om hvilken og gjerne hvorfor.

ArTa

Møller Ensjø har en A4 i mahattan grå, og det var den som gjorde at jeg gikk for Taifun Grå. Manhattaen Grå er en helt flat farge, ikke noe fargespill der.
BMW i4 m50 2022
BMW ix xDrive 50 2022
VW E-golf 2015
——————————————
BMW ix1

Orbit

Demobilene i Norge så langt er en miks av tyfongrå, hvit, antiguablå og mythossvart. Er du heldig kan du få sett tyfongrå på en bil hos forhandler neste uke.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Pedd84

Sitat fra: ArTa på tirsdag 05. februar 2019, klokken 12:48
Møller Ensjø har en A4 i mahattan grå, og det var den som gjorde at jeg gikk for Taifun Grå. Manhattaen Grå er en helt flat farge, ikke noe fargespill der.

Jeg gjorde akkurat samme vurdering som deg, selvom jeg i tillegg lenge vurderte galaxy blue. Denne røk da jeg tror den er litt blåere enn det jeg ønsket den skulle være. Typhoon grey synes jeg er veldig pen, dog bare sett på bil stående i dårlig lys.

ktiller

Typhoon grey blir ikke litt som sølv metallic?

OlaM

Litt dumt spørsmål kanskje, men er ikke så godt kjent med merket. Er de samme fargene vanlige blant alle/noen andre modeller? Sikkert lett å få inntrykk ved å labbe litt rundt hos forhandlere.
'21 3LR

Orbit

Tror alle fargene unntatt siambeige og antiguablå er kurant å få sett på andre biler. Så en Q7 i kosmosblå, men det er ikke så mange av dem.

Florettsølv er nok det de fleste vil forbinde med "sølv metallic". Tyfongrå er noe mørkere, mens manhattangrå er nok det siste kneppet i gråskalaen (mørk grå) før alle vil kalle bilen din "svart".
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Pedd84

Sitat fra: ktiller på tirsdag 05. februar 2019, klokken 18:31
Typhoon grey blir ikke litt som sølv metallic?

Tja, jeg vurderer det ikke sånn. Mer som en mellomting mellom sølv met og manhattan, men har ikke sett bilen i ordentlig lys så det er mulig jeg angrer når den kommer..

elektro

Jeg har en taifun grå Advanced Plus Intro med stående på Bekkelagskaia.. tror den blir fin, møkka synes ikke så lett heller, men den blir nok veldig vanlig.

Hellakkering gjør seg synes jeg. Dvs. skjermer i samme farge, men det krever et visst utstyrsnivå. Uten det synes jeg rød, blå eller sort er finest. Men smaken er som baken. Har lenge ønsket meg sølvgrå bil, altså brilliant silver, men kunne ikke velge det.
2019 e-tron 55 quattro | ID.4 4MOTION (kansellert) | Fisker Ocean (kansellert) | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

Gitzern

Har kjørt grå og sølvgrå bil i 16 år. Vurderte Galaxy blue, men feiget ut, da jeg egentlig ikke liker blå biler. Gikk tilslutt fort Mythos sort metallic. Tror nok bilen kler Manhatten eller Typhoon bedre, men kunne bare ikke velge grått på nytt. Gikk ikke for hellakkering da jeg syns bilen er mer sporty offroad uten, og skal bruke den mye på fjellet.

Crown

Hadde egentlig mest lyst på en mørkegrønn bil! Har hatt flere slike opp gjennom årene, og Audi har noen fine mørkegrønne farger i paletten. Men da ikke det ble mulig ble det Galaxy Blue, som også har en del grønt i seg.
x 2016 Leaf 30kW
2017 Hyundai Ioniq electric, Aurora Silver, teknikk og skinn.
x 2019 Audi e-tron Exclusive++, galaxy blue/sort optikk
2022 Hyundai Ioniq 5 P45, Digital Teal green
Straks: 2022 Tesla model Y performance

Pippus

Da har jeg fått en sniktitt på etron i tyfongrå. Virkelig en flott lakk. Mye penere enn hva man får inntrykk av på nettet. Bilen er forøvrig rett og slett stilig og...stor :o
De som skal på visning i kveld har noe å glede seg til :+1:

olemartin

Sitat fra: Pippus på torsdag 07. februar 2019, klokken 13:08
Da har jeg fått en sniktitt på etron i tyfongrå. Virkelig en flott lakk. Mye penere enn hva man får inntrykk av på nettet. Bilen er forøvrig rett og slett stilig og...stor :o
De som skal på visning i kveld har noe å glede seg til :+1:

Var den med sort optikk?

Pippus

Sitat fra: olemartin på torsdag 07. februar 2019, klokken 14:00
Sitat fra: Pippus på torsdag 07. februar 2019, klokken 13:08
Da har jeg fått en sniktitt på etron i tyfongrå. Virkelig en flott lakk. Mye penere enn hva man får inntrykk av på nettet. Bilen er forøvrig rett og slett stilig og...stor :o
De som skal på visning i kveld har noe å glede seg til :+1:


Var den med sort optikk?

Mmmm...nei det var ikke det. Men den hadde åpenbart glassoptikk sorte knapper. Det ble en mye penere løsning enn de grå plastknappene innfelt i den sorte glassflaten

Gitzern

Bra jeg valgte optikk interiør da, så du noen Mythos sort?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA