Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Infomail fra Polestar - jammen ikke mye info

Startet av Elmo, mandag 04. februar 2019, klokken 22:08

« forrige - neste »

Elmo

Fikk ny mail fra Polestar idag.  Hjelpe meg for en haug med intetsigende floskler  :-1: :-1: >:( >:( :o ???
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Emils

Godt du bidrar.
Men om du skal lage en post om det burde du også vise til hva som er i mailen slik at alle oss som ikke står på mail-listen kan referere til hva du sikter til.

Elmo

Happy reading:

Sitat fra: <newsletter@ps.polestar.com> Torsdag 03. januar 2019
It's no secret that the auto industry needs to change. At Polestar, we're embracing this change and going our own way, and the release of the Polestar 2 is the first step.
Read more  ->

Sitat fra: <newsletter@ps.polestar.com> Mandag 04. februar 2019
Respectful, eye-level engagement. Centrally-located urban spaces. Enthusiastic product experts. Transparency, every step of the way.
These are some key aspects of the Polestar retail experience, which we believe will put the fun back into buying a car. Read our latest journal to find out all about it.
Find out more  ->

We've gone from internal combustion to kilowatts. Read all about the Polestar 2's multifaceted battery in our journal.
Read the journal  ->

There's a place for retro, but it isn't in the Polestar 2. See the intuitive user interface of the Polestar 2 in our journal.
See more  ->
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

batterimannen

Det skjer i det minste noe, i motsetning til XC40 som visstnok skulle kunne reserveres 'rett over nyttår'
Hyundai Kona electric 2019
Volvo XC40 Recharge P8 Twin 2021
Volvo XC40 Recharge P8 Twin Ultimate 2023

Elmo

Ny floskelmail fra Polestar/Volvo idag. Men om 2 uker skal de tilsynelatende presentere noe :+1:
Sitat fra: <newsletter@ps.polestar.com> Torsdag 14. febuar 2019
We have big plans. Plans such as going all electric, creating new partnerships, and providing a completely new automotive retail experience. And we figured that to really go all in, we needed a fresh start. So now it's time to move on, to seize the moment, and to exercise our newfound freedom.
Now, we want to focus on the future.  See our story -> 
   
Polestar 2 online reveal
On the 27th of February, we're going to reveal our first post break-up move: the Polestar 2. Tune it to polestar.com at 13:00 CET, and watch our online reveal.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.


Elmo

Ja, endelig klarte de å få ut konkret info  om bilen og ikke bare tullprat om hvor fantastisk de skal bli.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Trond.m

Har ikke opplevt maken til vås som de sender ut om dagen. Null informasjonsverdi så langt jeg kan se...at bilen er en perle som jeg kan se i all sin prakt. Og milepæler uten tidsangivelse  :o

Må jeg kansellere reservasjonen, eller kan jeg reservere meg mot mere vås ?

«Interessante milepæler.

– valg av tilleggstjenester / mulighet til å konfigurere på nytt om ønskelig
– endelig bestilling
– produksjonsstart
– levering


Vi vil holde deg informert gjennom hele prosessen og fortelle deg om eventuelle andre aktiviteter vi planlegger. 

Din Polestar 2-konfigurasjon

Du har konfigurert din Polestar 2, og den er en perle. Gå inn på Min ordre for å se din Polestar 2 i all sin prakt»

Chimp

#8
Fabrikken i chengdu er vel ikke ferdig, knapt påbegynt? Må si jeg er litt usikker på om de holder tidslinjen sin.

https://www.polestar.com/news/start-of-construction-for-the-polestar-production-centre

Er det ikke rart at den skulle vært ferdig høsten 2018, men at artikkelen sier at de har begynt å bygge den nå?

Elmo

#9
TU har besøkt fabrikken. Men her - igjen - er det mye tullprat og lite konkret om bilen og produksjonen av den >:( :-1:

https://www.tu.no/artikler/slik-forbereder-volvo-helelektrisk-produksjon/462441?utm_source=newsletter-tudaily&utm_medium=email&utm_campaign=newsletter-2019-04-09

Avsluttningen på artikkelen lover jo absolutt ikke godt:
Sitat fra: Stefan Elfström i kommunikasjonsavdelingen i Volvo
Foreløpig benytter Volvo sine eksisterende produksjonslinjer til både tradisjonelle biler og hybrider.
Stefan Elfström i kommunikasjonsavdelingen sier at på mellomlang sikt kommer Volvos elbiler til å dele arkitektur med hybridbilene, som også har forbrenningsmotor.
– Om, eller når, vi kommer med egne plattformer for elbiler kan jeg i dag ikke si noe om, sier Elfström.
TULLINGER altså - rett og slett.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Chimp

Ja polestar bygges på en plattform som også deles med hybrider. Ikke ideelt.
Men de har ikke besøkt fabrikken i kina, artikkelen handler om fabrikken i sverige. Polestar skal bygges på en fabrikk som enda ikke finnes...begynner bli knapt med tid å lære flere tusen kinesere å bygge bil uten barnesykdommer, når man ikke har et sted å gjøre det. Litt trigger happy på å kansellere den reservasjonen nå merker jeg. Blir jo ikke bedre av at det aldri kommer noe nytt i mailene de sender ut

Chimp

Dette lurer jeg også på hva skjedde med. Kan det være derfor det er stille, er de på en frierferd til investorer fortsatt?

https://www.electrive.com/2019/02/08/volvo-searching-for-polestar-investors/

Electric cars in Norway


Elmo

Har ikke fått mere "info"-mailer fra Volvo, men nå fikk jeg følgende reklame i browseren:
Polestar 2 er neste etappe av vår egen reise.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Chimp

78 kwh brutto, 73 kwh netto iflg support hos Polestar.
Håper vi får noen utfyllende infoskriv/nettsider på dette snart. Håper det blir en knallbil, men 500 km wltp virker å være litt for mye..jeg tror de må plassere seg i underkant av 450.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA