Tesla Model 3 er bilen som gir mest lykke til eierne

Startet av olavxxx, lør 02. feb 2019, kl. 18:38

« forrige - neste »

Jon65

Hvis dette er tilfellet vil vi vel isåfall raskt se det på forsikringsprisene isåfall slik det er på BMWs M modeller og Audi sine RS/S modeller tenker jeg.

hELgenen

Sitat fra: olavxxx på søn 03. feb 2019, kl. 19:01

Skal sies at Tesla er veldig lett å kontrollere selv om de har mye effekt, man kan kjøre på en parkeringsplass full av snø, gi maks gass og svinge, så ser man at bilen kjører der man vil. Det gjelder ikke fossile biler som er tregere til å reagere/modulere motor osv.

Vel - dersom du tror det har vi allerede der et problem...Plutselig tar dekkene - det er grus under snøen - eller blank is og vipps
så slipper det litt ekstra...På et islagt vann...ja - da har du trolig ganske god kontroll...derimot har du IKKE kontroll på en parkeringsplass med snø..du vet nemlig ikke hva som er under..

Så en idiot i dag på en stor p-plass med MASSE snø (det var ikke brøytet der)...HAN trodde han hadde full kontroll....helt til bilen plutselig fikk en brå stopp i en sidesleng fordi det var noe under snøen der....Glad han ikke suste inn i flere biler der...
Sånn er det alltid - noen TROR alltid de har kontroll... Model 3 er visstnok ekstremt god å håndtere på snø - jo, jeg har sett flere videosnutter som viser det med tilhørende kommentarer..men en må ikke la seg lure og tro at man har full kontroll...Det skjer kun på lukket bane....

Burger

Sitat fra: Løve på søn 03. feb 2019, kl. 12:51
Med tanke på hvor mange religiøse følgere tesla har så er jo dette en selvfølge. Nesten alle tesla-eiere er dedikerte fanboys med tilnærmet religiøs beundring av EM og alt EM tar på. Psykologi 101 dette.

Løve: Du begår en stor synd ved å sette alle Tesla eiere i en gruppe (fanboys) og så tilegner de en negativ egenskap. Debattmessig er du egentlig veldig uinteressant fordi vi aldri får oppleve hva Løve tenker, det er veldig forutsigbart hva du vil poste, og det er 'partipolitikken' til en ideologisk motstander av Tesla. Jeg har aldri sett deg ta til etteretning når du tar feil, da retter du bare kanonen litt til siden og skyter svada igjen.

Sammenligner man oppgulpet du kommer med i denne posten som har null debattverdi med f.eks hva hELgenen skriver, så møter man i hELGenens post en person som har reflektert over hva det kan være av fare med Tesla og skriver det. Uansett om jeg er enig eller uenig med hELgenens mening, så åpner han for debatt og mulighet for at han tar feil med vendinger "Tror, frykter, håper jeg tar feil". Mens for deg så er det viktigst å ha rett.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

bno

olavxxx

Sitat fra: hELgenen på søn 03. feb 2019, kl. 19:24
Sitat fra: olavxxx på søn 03. feb 2019, kl. 19:01

Skal sies at Tesla er veldig lett å kontrollere selv om de har mye effekt, man kan kjøre på en parkeringsplass full av snø, gi maks gass og svinge, så ser man at bilen kjører der man vil. Det gjelder ikke fossile biler som er tregere til å reagere/modulere motor osv.

Vel - dersom du tror det har vi allerede der et problem...Plutselig tar dekkene - det er grus under snøen - eller blank is og vipps
så slipper det litt ekstra...På et islagt vann...ja - da har du trolig ganske god kontroll...derimot har du IKKE kontroll på en parkeringsplass med snø..du vet nemlig ikke hva som er under..

Så en idiot i dag på en stor p-plass med MASSE snø (det var ikke brøytet der)...HAN trodde han hadde full kontroll....helt til bilen plutselig fikk en brå stopp i en sidesleng fordi det var noe under snøen der....Glad han ikke suste inn i flere biler der...
Sånn er det alltid - noen TROR alltid de har kontroll... Model 3 er visstnok ekstremt god å håndtere på snø - jo, jeg har sett flere videosnutter som viser det med tilhørende kommentarer..men en må ikke la seg lure og tro at man har full kontroll...Det skjer kun på lukket bane....
Jeg tenkte ikke på en parkeringsplass med mennesker eller biler da, men feks finne et industriområde som er helt fritt fra folk og eiendeler. Og da var selvsagt ikke tanken at man skal drive rally, men mer at man prøver ut hvordan dekk og bil samspiller.

Da vil man merke hvor mye Tesla begrenser bilens effekt for å gjøre den enklere å kontrollere under de forholdene.
Nå betyr det ikke at man ikke skal tenke på at det er is og snø om vinteren, man må jo gjøre som alltid: prøve å bremse før svinger, holde mer avstand osv.

Når jeg testet X på Nokian R3 på snø/is, var den umulig å få ukontrollert sladd med. Jeg kunne ha bånn gass og kjøre i sirkler. Men klart at hvis man skal bremse på veien, må man huske at man har litt vekt med seg. Model 3 er jo vesentlig lettere enn X da, men er jo fremdeles litt vekt.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA