Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kan ikke åpne døren med nøkkel når 12V-batteriet er tomt?

Startet av kenneho, lørdag 02. februar 2019, klokken 14:24

« forrige - neste »

kenneho

Hei.

I morges opplevde jeg at Kia'en (igjen, for tredje gang på et halvt år) ikke ville starte på grunn av tomt 12v-batteri. Jeg måtte inn i bilen for å åpne panseret, men opplevde at jeg ikke kom meg inn selv ved bruk av nøkkelen. Tenkte først låsen var frosset, og skal ikke utelukke det, men lurte på om det rett og slett kan være at bildøren ikke lar seg fysisk låse opp når 12v-batteriet er tomt. Er det noen som vet om dette kan stemme? I så tilfelle er det jo ganske ille, for man blir låst ute fra Kia'en når batteriet er tomt, og man må inn i bilen for å få åpnet panseret for å få ladet/startet batteriet.


power59

Har også vært tom for 12v strøm i vår Soul et par ganger. Den fysiske nøkkelen inne i den elektroniske fungerer fint uten strøm.

kenneho

Takk for svar. Da høres det ut som om låsen rett og slett var frosset.

jim_smyth

Ang tomt batteri. Vi hadde det også et par ganger og fikk byttet totalt 2 batterier. Viste seg å være en løs ledning i forbindelse med sikringsboksen som førte til feilen. De fikset det og har ikke opplevd feilen siden.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA