Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Handyman

Sitat fra: mrslovvo på onsdag 17. april 2019, klokken 10:20
Sitat fra: Tøvdall på onsdag 17. april 2019, klokken 10:18
Sitat fra: mrslovvo på onsdag 17. april 2019, klokken 07:58
Noen som ikke fikk app-tilgang på utleveringen? I så fall, når ble den tilgjengelig?
Jeg har snart ventet 48 timer, som det står på Tesla sine sider, men mistenker at jeg ikke får den uten å foreta meg noe, fordi jeg fikk annet VIN-nummer enn opprinnelig tildelt.

Husk å skru på Allow Mobile Access i bilen! Ligger i innstillingene  :)

Det er gjort for 46 timer siden  :) Må vel bare vente da, sendt en mail til ServiceHelpEU, men har forstått at det er omtrent like nyttig som å sende til delivery-mailen..
Sett deg i bilen, trykk på Teslalogoen øverst på skjermen og nede til høyre i vinduet som kommer opp så trykker du på telefonnummeret nederst til høyre. Da bør du rakst få hjelp.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

TRM

Sitat fra: gigafactory på lørdag 13. april 2019, klokken 08:50
Sitat fra: emurof på fredag 12. april 2019, klokken 23:13
Sitat fra: kTesla på tirsdag 09. april 2019, klokken 06:52
Enkelt forklart: pris er lik tilbud og etterspørsel. Vi er flere som mener det er negativt at bilen har en ekstra eier. Derav blir en eventuell etterspørsel etter de bilene med en ekstra eier lavere, som igjen slår ut i pris. Ergo, jeg hadde ikke akseptert en bil med en ekstra registrert eier uten kompensasjon. Uansett om jeg er enig eller uenig i den generelle innvirkningen på pris og klassifiseringen som «bruktbil».
Du mener det er negativt, men da bør du jo også kunne vise til at det har en praktisk betydning?

Jeg fikk et SÅ ugunstig registreringsnummer. Naboen fikk typ EV 73769 og det gjør at hans bil vil selges for 30-50k mer i bruktmarkedet.

Men seriøst, det er null stress å sjekke eierhistorikk utover "antall eiere=x".
https://www.bilhjelpen.if.no/bilanalysen?carid=278112
Jeg hadde faktisk EL73769. Fikk ca 20000 mer enn jeg betalte for den da jeg solgte...
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMYP        MY22
Ioniq          MY18 - solgt
TMX100D MY18 - solgt
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

trykkertor

Sitat fra: Tafsern på torsdag 18. april 2019, klokken 11:17
Flau, på Tesla sine vegne, at de gang på gang påstår at lakkfeil er "innenfor standarden".

Desto flauere blir jeg på enkelte kjøperes vegne som synes det er helt ok å "svelge noen kameler" bare fordi det er en Tesla. Snakk om å stryke hunden med hårene.
Jeg tror det her er snakk om en del folk som blir så blendet av tech at de ikke stiller krav til det andre.
Enig med deg. Jo fler som "stryker hunden med hårene" og godtar kvalitetsavvik, jo større vanskeligere blir det for de som faktisk setter krav til hvordan tingene bør være. Da blir de sett på som "sære og spesielle".
Synd at det kan gå i den retning.

Toalmar

Sitat fra: gigafactory på lørdag 13. april 2019, klokken 08:50
Jeg fikk et SÅ ugunstig registreringsnummer. Naboen fikk typ EV 73769 og det gjør at hans bil vil selges for 30-50k mer i bruktmarkedet.
Hva gjør at din nabo får så mye mer med det regnr?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Frode Stenstrøm

Sitat fra: mrslovvo på onsdag 17. april 2019, klokken 10:20
Sitat fra: Tøvdall på onsdag 17. april 2019, klokken 10:18
Sitat fra: mrslovvo på onsdag 17. april 2019, klokken 07:58
Noen som ikke fikk app-tilgang på utleveringen? I så fall, når ble den tilgjengelig?
Jeg har snart ventet 48 timer, som det står på Tesla sine sider, men mistenker at jeg ikke får den uten å foreta meg noe, fordi jeg fikk annet VIN-nummer enn opprinnelig tildelt.

Husk å skru på Allow Mobile Access i bilen! Ligger i innstillingene  :)

Det er gjort for 46 timer siden  :) Må vel bare vente da, sendt en mail til ServiceHelpEU, men har forstått at det er omtrent like nyttig som å sende til delivery-mailen..

Ring tesla support.  Gjerne flere ganger.  Der er det lite kø og de retter med en gang. Når jeg sier flere ganger er det fordi ikke alle som jobber der skjønner feilen.

Frode Stenstrøm
Mvh
Frode Stenstrøm

Nicky777

Sitat fra: trykkertor på torsdag 18. april 2019, klokken 13:32
Flau, på Tesla sine vegne, at de gang på gang påstår at lakkfeil er "innenfor standarden".

Desto flauere blir jeg på enkelte kjøperes vegne som synes det er helt ok å "svelge noen kameler" bare fordi det er en Tesla. Snakk om å stryke hunden med hårene.
Jeg tror det her er snakk om en del folk som blir så blendet av tech at de ikke stiller krav til det andre.
Enig med deg. Jo fler som "stryker hunden med hårene" og godtar kvalitetsavvik, jo større vanskeligere blir det for de som faktisk setter krav til hvordan tingene bør være. Da blir de sett på som "sære og spesielle".

Hva mener dere jeg burde gjøre? Nekte å motta bilen og kreve at disse nærmest usynlige støvkorna fjernes? Eller returnere bilen? Jeg er sykt fornøyd med bilen og har jo egentlig ikke lyst på masse styr.

Handyman

Sitat fra: Nicky777 på torsdag 18. april 2019, klokken 19:51
Sitat fra: trykkertor på torsdag 18. april 2019, klokken 13:32

Hva mener dere jeg burde gjøre? Nekte å motta bilen og kreve at disse nærmest usynlige støvkorna fjernes? Eller returnere bilen? Jeg er sykt fornøyd med bilen og har jo egentlig ikke lyst på masse styr.
Jeg oppdaget noe småtteri i lakken da jeg hentet bilen. De merket av et skjema. Dagen etter fikk jeg beklagelse og oppgitt time til utbedringer. Fikk lånebil og alt ble rettet. Ikke noe pes.

Bjoris

Takket nei til TM3 30. Mars, hadde bedt om bil i slutten av mai da og så plutselig kom den likevel. Da var ikke Leafen solgt og jeg ville ikke ha bilen så tidlig og iallefall ikke i rushet av biler.

Nå derimot er det null info, greit nok, lenge til slutten av Mai, men jeg har ikke fått VIN enda og husker fra tidligere S og X att en forvente 50-60 dager fra produksjon til levering i Norge. Er det slik med TM3 også? Isåfall begynner det å haste litt før ferien...

Nå produserte de ikke på bestilling i Q1 og kanskje gjør de ikke det nå heller? Eneste problemet med det er jo at en ønsker jo en HW3 bil når det er så nært, men med bare AP bestilt tipper jeg det har lite å si de neste årene...

TøddiVedder

Er i samme situasjon Bjoris. Tror ikke vin tildeles før produksjon. Regner med den plutselig blir tildelt. Krysser fingrene. Er klar nå. TWC står klar og takstativ bestilt igår.

N0ya

Det er altså ingen som vet noen som helst i forhold til når eventuelt neste last med biler på båt ankommer moderlandet?
2019 Tesla Model 3 Performance Pearl White
2015 Fiat 500e Volare Blue

Bjoris

Ordner seg nok, men skal til Spania med bilen og begynner å bestille denne turen nå så litt kjiipt om bilen ikke er på plass til ferien!

Dannils

Sitat fra: N0ya på onsdag 24. april 2019, klokken 07:42
Det er altså ingen som vet noen som helst i forhold til når eventuelt neste last med biler på båt ankommer moderlandet?

Morning Cornelia er ryktet/bekreftet lastet med Tesla og retning Europa, hvor mange av bilene som kommer til Norge gjenstår nok å se. Ankommer panamakanalen i morgen, zebrugge er vel ca 12-13 dager etter det.

itje

Hadde min på coating (modesta) og da fant han en transportskade på kanalen (under førerside) Han mente det muligens kom fra når de kjører bilene ombord på transport, at de kan dunke nedi hvis de kjører for fort på.

Fant også noen bobler i lakken, nede ved kanal/hjulbue.

Var innom Tesla i Sandnes/Forus, og han tok bilder, opprettet sak, og bilen skal inn i løpet av 1-2 (Tesla)uker. Og jeg får lånebil.

Har kun positiv erfaring lokalt.

2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

trykkertor

Hmmmm......
Jeg har nettopp fått min igjen fra coating, og de fant samme merke nede på kanalen på min.
Trodde det var et uhell jeg har hatt selv, så jeg lakkstiftet det.
Men det merkelige er at det er på nøyaktig samme sted.
Rimelig dyp ripe, 2, 3-4cm lang. Så dyp at det røde er hvitt under.
På kanalens underside ved overgangen mellom førerdør og bakdør.

Kan det være noen transportkroker de fester bilene med på båten hvor de subber borti når de skal strappe bilene fast?

Uansett har jeg så dårlig erfaring med å reklamere på lakkfeil hos Tesla, at jeg hadde ikke fått noe gehør for det om jeg hadde tatt bilen tilbake til Tesla Minde.
Hadde en åpenbar lakkfeil fra fabrikk, hvor de sa jeg skulle reklamert før jeg kjørte hjem. Da ville de ordnet det skikkelig. Men siden jeg kom tilbake med lakkfeilen etter å ha kjørt fra utlevering, ville de kun utbedre via lakkstift. De innrømmet det var en feil bruker/eier ikke kunne ha forårsaket, og sa det ville blitt rettet opp skikkelig hvis jeg hadde tatt det opp på utleveringsdagen. Problemet er at jeg oppdaget det først etter å ha kommet hjem.

Handyman

Sitat fra: trykkertor på onsdag 24. april 2019, klokken 12:48
Hmmmm......
Jeg har nettopp fått min igjen fra coating, og de fant samme merke nede på kanalen på min.
Trodde det var et uhell jeg har hatt selv, så jeg lakkstiftet det.
Men det merkelige er at det er på nøyaktig samme sted.
Rimelig dyp ripe, 2, 3-4cm lang. Så dyp at det røde er hvitt under.
På kanalens underside ved overgangen mellom førerdør og bakdør.

Kan det være noen transportkroker de fester bilene med på båten hvor de subber borti når de skal strappe bilene fast?

Uansett har jeg så dårlig erfaring med å reklamere på lakkfeil hos Tesla, at jeg hadde ikke fått noe gehør for det om jeg hadde tatt bilen tilbake til Tesla Minde.
Hadde en åpenbar lakkfeil fra fabrikk, hvor de sa jeg skulle reklamert før jeg kjørte hjem. Da ville de ordnet det skikkelig. Men siden jeg kom tilbake med lakkfeilen etter å ha kjørt fra utlevering, ville de kun utbedre via lakkstift. De innrømmet det var en feil bruker/eier ikke kunne ha forårsaket, og sa det ville blitt rettet opp skikkelig hvis jeg hadde tatt det opp på utleveringsdagen. Problemet er at jeg oppdaget det først etter å ha kommet hjem.
Det har de ikke grunnlag for å hevde.
Man skal reklamere inne rimelig tid, og skader du ikke kan ha forårsaket skal de rette opp i selv om du har tatt bilen med hjem. Basta!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA