Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Nilsern

#1350
Hehe tok et titt på min tesla. Der står det blant annet følgende:"Leveringstidsrammen baseres på reservasjonsdato, bestillingsdato, leveringssted og kjøretøykonfigurasjon"

Men når det står der så er det sikkert sant  ;D
Vet ikke hvorfor jeg kom til å tenke på han Irakiske informasjonsministeren (komiske Ali) når jeg skriver om levering av Tesla...
Fikk selv Final Invoice 22 februar og siden - stille

Toalmar

Sitat fra: Nilsern på tirsdag 02. april 2019, klokken 16:46
Hehe tok et titt på min tesla. Der står det blant annet følgende:"Leveringstidsrammen baseres på reservasjonsdato, bestillingsdato, leveringssted og kjøretøykonfigurasjon"

Men når det står der så er det sikkert sant  ;D
Vet ikke hvorfor jeg kom til å tenke på han Irakiske informasjonsministeren (komiske Ali) når jeg skriver om levering av Tesla...
Fikk selv Final Invoice 22 februar og siden - stille
Og du har sittet helt stille uten å ta kontakt med de siden da?
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Nilsern

Toalmar. Har ringt mange ganger uten å vente lenge nok til å komme gjennom. Har kommet gjennom ett par-tre ganger og vert innom servicesenteret i Stavanger ett par ganger. Det er visstnok litt vanskelig å finne bilen "min"  ??? Snakka med ei dame i går som mente at bilen skulle være på vei i båt som skulle rett til Stavanger, men klok at skade så tar jeg denne infoen med "ei klype salt"

Toalmar

Sitat fra: Nilsern på tirsdag 02. april 2019, klokken 17:16
Det er visstnok litt vanskelig å finne bilen "min"  ??? Snakka med ei dame i går som mente at bilen skulle være på vei i båt som skulle rett til Stavanger, men klok at skade så tar jeg denne infoen med "ei klype salt"
Helt utrolig at de med så mange biler her til lands ikke har bil som stemmer din konfigurasjon. Lykke til uansett. Du kan bare glede deg, bilen er herlig på alle måter.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Maha_MB

#1354
Sitat fra: Line K på tirsdag 02. april 2019, klokken 15:43
Sitat fra: Maha_MB på tirsdag 02. april 2019, klokken 10:06
Har nettopp registrert meg her, og fant ut at det er mange som har samme problemet som meg og mannen min :(

Fikk FI med VIN på 18.mars og brukte den for å kjøpe bilforsikring, samt betalte egen andel av ca. 270k. Det stod på FI at utleveringen blir 25.mars og vi fikk ringt av Tesla sales og fortalt at vi snart blir ringt av delivery teamet for å bekrefte utleveringsdato / tidspunkt. MEN vi fikk aldri ringt av Tesla Delivery.  :-\

Etter mange ubesvarte caller og eposter, og mange timer i køen, fikk vi beskjed at bilen med vårt VIN nummer har blitt solgt til en annen. Ok. Når kommer vår bil da? Svaret var vet ikke, det kommer nok i April, kanskje neste uke eller uken etter... Spurte hvor står bilen nå, er det i Norge eller ikke? Nei, det er "kanskje" i Belgia... Har dere nytt VIN nummer som kan brukes for å overføre forsikringen? "Nei"... herregud!!  >:( >:( >:(

Helt uprofesjonelt av Tesla! Dette er vår først erfaring med dette selskapet og så langt har det vært helt frustrerende. Vi var ikke en av de som hadde reservert bilen i 2,5 år, så har ingen problem med å vente litt for å få bilen, altså til mai. Vårt problem er mangelen på informasjon, null kundeservice, bedrageri med dobbelt registrering av VIN...  >:( >:( Hvis vi hadde ikke slik stor lyst på denne bilen, så hadde vi avbestilt oss med en gang.  >:(

Enig med deg at Tesla Norge har fremtrådt uprofesjonellt til tider i hele denne prosessen. Og andre ting har de løst på en god måte (masseutleveringen høres det ut som de hadde dreisen på blant annet). De kan umulig ha blitt overrasket over alle bestillingene, og jeg tror at ekstremt mange telefon- og epost-henvendelser kunne ha blitt løst med en mer proaktiv kommunikasjon mot alle kundene i Norge. Da tenker jeg ikke på "Din bil er <her>", men mer jevnlig og lokasjonstilpasset informasjon. Måten delivery-avdelingen rundt i landet har jobbet på høres jo langt fra effektiv ut (ref. vinterdekk i starten for eksempel, eller informasjon til reserverasjonsholderne om at den overhodet ikke har noen betydning pga. logistikk).

I mitt tilfelle, som både har mottatt sluttfaktura og VIN, og har holdt reservasjon og bestilling i evigheter i forhold til mange av de som fikk utlevert bilen i helgen, så hadde jeg personlig blitt langt mindre gretten om noen hadde tatt seg bryet med å sende en epost/SMS/ringe for noen dager siden for å si at "Beklager. Vi har sett oss nødt til å prioritere utlevering i Oslo av logistikkmessige grunner, og din Model 3 vil derfor bli forsinket i forhold til hva vi antok da du bestilte. Vi antar utlevering i uke XX (Værforbehold)." Hadde de slengt på en "Som takk for tidlig reservasjon og at du ikke fikk utdelt bil i 1.kvartal, her er XXX km superlading på Tesla-kontoen din/Tskjorte/Klistremerker/et eller annet symbolsk" så hadde jo det vært positivt også. Om jeg får en bil med samme VIN eller ei, er meg regnende likegyldig å lenge jeg blir informert om når jeg bør tegne forsikring, og det ikke forårsaker nevneverdige forsinkelser å få en annen bil med samme konfigurasjon.

For jeg har hele tiden tenkt at så lenge jeg får bilen i mars, så har jeg ingen grunn til å klage. Men når jeg ikke får den i mars, får ingen beskjed, og kunder i Oslo får utlevert bil med samme konfigurasjon på dagen omtrent, ja da blir jeg mektig irritert siden vi har planlagt både tur og salg av eksisterende bil vitende om at vi har ny bil innen starten av april.

Forøvrig stemmer jeg for at han øverste (?) Tesla-mannen i Norge, bør endre tittel fra Kommunikasjonssjef til Ikke-kommunikasjonssjef. En ting er at man får beskjed fra sentralt hold at man ikke skal bidra til spekulasjon o.l. en annen ting er å forholde seg til fakta for å holde kunder fornøyd og informert.

Helt helt helt enig med deg!!

Ringt Tesla opp igjen i dag, fikk beskjed at de faktisk også vet ikke om bilen er i Belgia eller ikke  ::) Tror at på dette tidspunktet er det bare bullshit svar som de gir oss, litt som en shut up call slik at vi skal ikke lenger ringe dem opp..

Eneste svar som var litt mer fornuftig å tro på var at de prøver å matche vår konfigurasjon med inventar som de har i Europa, som er også ganske vanskelig da de ikke har en god oversikt på grunn av det raske salget og leveringen som skjedde i mars måneden. Hvis de finner en bil som matcher vår konfigurasjon så får vi en bil i de neste to ukene. Hvis ikke, må vi da vente til neste shipment har ankommet fra USA (forventet slutten av april, tidlig mai)...

Sigh... og så fortsetter vi med å vente mer...  :(

Teslan00b

Tok imot min Tesla 3 27/03 kl 15:00

Prosessen var grei, møttet opp og registrerte meg, etter ca 10 min ble jeg hentet av en irsk dame som jobbet i HR i nederland. Det var masse engelsk pratende mennesker der. Tesla har tydeligvis hentet inn hele mannskapet fra Europa kontorene for å hjelpe til med utleveringen.

Mildt sagt så hadde damen NUL peiling på bilen. Hu var ultra hyggelig og prøvde så godt hun kunne men det var litt pinlig. Viste ikke til mobil-nøkkelfunksjonen, sa en del feil ting om oppdateringer og generelt hadde veldig lite teknisk peiling. Var heldig at jeg hadde sett alt av youtube, og lest meg opp på alle funksjonene.

Det var en liten, men dyp ripe på passasjer vinduen. Hun noterte det ned og tok bilder og sa at det blir byttet ut - Hu skreve det ned på telefonen sin men har lite tro at noe ble registrert hos Tesla. Sendte min egen melding om det kort tid etter.

Det var også tomme for Type-2 kabler og jeg ble henvist til Tesla servicesenter i Oslo. Dro ditt og ble fortalt at det var HELT tomme og de har bestilt fra Nederland og jeg hører fra de. Har ikke hørt noe på en uke og kommer ikke gjennom på tlf. Dyrt med Supercharging da jeg bor sentralt i Oslo og det finnes lite schuko-lading her.

Fikk også bizzart nok utlevert 2 vanlig tesla lade kabler, 1 med schuko og 1 med blå euro CEE adapter. Er dette riktig? Trodde man fikk bare adapterne, ikke 2 hele kabler.

Bilen er flott og ultra digg å kjøre - Har en feilmelding at SOS systemet fungerer ikke men ellers har alt fungert plettfritt.

Strålende fornøyd med bilen, men føler at Tesla sin oppførsel og måten de håndterer kundene på er uproff og virker amatørmessig og pinlig.


Linka

Sitat fra: infaff på mandag 01. april 2019, klokken 16:37
Sitat fra: Handyman på mandag 01. april 2019, klokken 16:05
Sitat fra: infaff på mandag 01. april 2019, klokken 16:01
Sitat fra: Line K på mandag 01. april 2019, klokken 12:15
Sitat fra: Stator på mandag 01. april 2019, klokken 11:58
Min Model 3 med verifisert VIN ble solgt til noen andre. Den stod på Lillestrøm i stedenfor Bergen. En Tesla rep sa at de ble pushet til å selge så mange biler de klarte. Dermed må jeg vente på neste batch med biler som skulle komme om 2-3 uker.  Så mye for å være en trofast Tesla kunde. Dette er blir nr tre og jeg har nr 4 i bestilling.  Kjenner jeg er litt irritert nå..
Samme båt her... Bare i Stavanger. Har hatt reservasjon i over 2,5 år og bestilte i romjulen, og har ikke fått VIN. Den jeg hadde har noen andre fått.. Kunne ikke si noe mer enn antatt levering «Antageligvis i løpet av april».

Samme for oss. Fikk beskjed i dag, etter å ha måttet møte opppersoblig, at vår bil var solgt i Drammen eller Lillestrøm, for å få ut flest mulig biler i første kvartal. Tall betyr tydeligvis mer enn kundene. Helt utrolig at jeg ikke bare avbestiller, men har faktisk så lyst på denne bilen...
Det er jo ikke bra i det hele tatt!
Dessverre ikke helt uventet, og Tesla bør kompensere på en god måte.

Ikke snakk om noen kompensasjon heller, hverken i form av penger eller oppgraderinger. Selv om jeg er enige i at de absolutt burde gi en eller annen form for påskjønnelse til de som har blitt fratatt bilen sin for salgstall.

Oppdatering for min del: Kontaktet dem for å høre om jeg hadde en annen VIN jeg kunne registrere forsikringen på. Men ifølge damen jeg nå pratet med, så har jeg samme VIN som jeg ble tildelt 19.mars. Bilen var sist GPS-tagget i Belgia, og damen fikk ikke kontakt med den nå. (Glemte å spørre når det sist var GPS-tagget).

Hilsen litt-mindre-sur-og-gretten

Note to self: Ikke gå til anskaffelse av Tesla sitt CRM-system - ever.

Handyman

Sitat fra: Line K på onsdag 03. april 2019, klokken 16:11
Note to self: Ikke gå til anskaffelse av Tesla sitt CRM-system - ever.
Tviler på at det er ett system, her tror jeg det er mange systemer, og de snakker tydeligvis ikke samen.  ;)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

ladov

Sitat fra: Handyman på onsdag 03. april 2019, klokken 17:44
Sitat fra: Line K på onsdag 03. april 2019, klokken 16:11
Note to self: Ikke gå til anskaffelse av Tesla sitt CRM-system - ever.
Tviler på at det er ett system, her tror jeg det er mange systemer, og de snakker tydeligvis ikke samen.  ;)
Høres ut som mitt eget system. Enorme mengder gule lapper! Det virker bedre enn man skulle tro og folk blir så godt humør av å se pulten min. :D
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

emurof

Sitat fra: hELgenen på mandag 01. april 2019, klokken 20:31
Glem historien. Er bilen registrert en gang tidligere er det bruktbil. Så er spørsmålet om bilen er solgt som ny bil,eller brukt. Kjøper burde også bli informert om feil som er utbedret

Herregud. En bil som ikke engang er hentet ut er ikke bruktbil. Det får da være grenser.

mrslovvo

Siste beskjed fra Tesla per telefon er at utleveringer på Østlandet gjenopptas førstkommende torsdag, da fra Drammen. Noen som har fått andre beskjeder?

Nilsern

Bestilte 12 desember. levering Stavanger. Final invoice 22 februar, da bilen kom til Zeebrugge. Ikke hørt ett kløyva ord fra Tesla etter det. Måtte ringe og stå i uendelig lang kø for å komme gjennom hver gang. Snakke med Tesla i dag; bilen "min" er solgt til noen andre. Jeg er satt opp med ny bil som ennå ikke har forlatt fabrikken i San Francisco. Ingen info - måtte bare ringe og mase. Ikke snakk om noen kompensasjon. Ny antatt levering i midten av mai. Kundebehandlingen når stadig nye høyder :-) Er bilen verdt det?

lerkarls

Jeg var og hentet min M3 I dag, og er svært fornøyd!

Bare et par spørsmål over ting jeg reagerte på I turen hjem
1. Rattet er relativt hardt å navigere med / skru, nesten som om det ikke er "servo", er dette vanlig?
2. Ganske mye hjulstøy fra bilen, selv med sommerdekk.
3. Faller fort I hastighet, men mulig dette er pga jeg ikke er vant til elektriske biler...

Macnus

Styring - noe motstand, det er en sportssedan og jeg personlig liker det, god kontroll på bilen, kan endre denne i menyene ("Driving" og styring comfort?).

Hjulstøy er det, jeg synes det er som de andre nye bilene jeg har eid nylig (Ford S-Max og Opel Zafira Tourer), sommerdekkene støyer nok mer enn vinterdekkene så lenge de er piggfri.

Du kan justere hvor mye den regenererer av strøm når du slipper opp "gassen", sette denne til Low. Er som en motorbrems på en bil med litt motor, altså egentlig "normalt".

geirci2

Sitat fra: geirci2 på mandag 08. april 2019, klokken 16:58
Bestilte 11/1-2019 uten reservasjon.
Fikk utlevert min lille røde LR på Flatåsen torsdag 4/4.
Ok opplevelse, super bil, og flott klargjort.

Absolutt INGEN merknader fra min side (selv med nøye gjennomgang, også ved bruk av lommelykt!)

Tross min store skepsis etter å ha lest mange "dårlige" klargjøringer og "mangler/feil" på selve bilen her på elbilforum.no og facebook-grupper så må jeg erkjenne at jeg har sannsynligvis (eller ikke ?) vært "heldig" med min bil.

Er nå overbevist om at de aller aller fleste får utlevert en bortimot strøken/feilfri bil - men dette gjenspeiles ikke så godt i media. Oftes er det de "ubehagelige" opplevelsene som får mest spalteplass. Husk at det ble levert over 6000 stk. Model 3 i februar/mars - og det er bare et fåtall av disse som har eiere/brukere som skriver innlegg på forum og/eller facebook.

Siden torsdag har jeg daglig vært opptatt med å kjøre (med et glis) rundt omkring Trondheim, installere innkjøpt stash og bare hatt det fortreffelig i godværet!
Tesla Model Y Performance 2023 Solid Black, Svart og hvitt interiør - utlevert: 18.3.2023 - Firmware: 2024.8.3
Tesla Model 3 LR AWD 2019 HW2.5/FSD/Acceleration boost - utlevert: 4.4.2019 / HW3: 2.10.2020 - SOLGT 7.7.2023

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA