Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Fornybarbil

Jeg antar at man ikke har krav på noen kompensasjon for ekstra ventetid?

Nicky777

Sitat fra: Fornybarbil på fredag 22. mars 2019, klokken 15:00
Jeg antar at man ikke har krav på noen kompensasjon for ekstra ventetid?

Jeg lurte på det samme. Jeg skulle hentet min TM3 forrige lørdag, men fikk telefon to dager før om at bilen nå sto i Belgia og ikke kom på et par uker. Har ikke fått noen konkret dato nå, og det er kjipt når man har solgt sin eneste bil osv. Sendte derfor mail til Tesla om de kan gi meg noen konkret dato og om man får noen erstatning. Vet at enkelte Model S kjøpere tidligere fikk en Tesla Wall Charger ved store forsinkelser.

Motorwatt

Fra kontrakt:

Vi vil gjøre vårt beste for å ha kjøretøyet klart til den planlagte leveringsdatoen, men vi kan måtte endre datoen hvis vi opplever forsinkelser med å utstyre kjøretøyet, eller forsinkelser med komponenttilgjengelighet eller faktorer utenfor vår kontroll, herunder blant annet transport-, toll- eller importforsinkelser og knapphet på råmaterialer og - komponenter.

Ansvarsbegrensning. Unntatt i det omfang som er tillatt etter gjeldende lovgivning, skal vi under ingen omstendigheter holdes ansvarlig for tilleggs- eller følgeskadeserstatning som måtte oppstå i forbindelse med denne avtalen. Hvis vi holdes ansvarlig for slik skadeserstatning, skal din eneste beføyelse være tilbakebetaling av ordrebetalingen. Denne ansvarsbegrensningsklausulen skal ikke gjelde ved forsettlig pliktbrudd, forsettlig bedrageri eller grov uaktsomhet fra vår side eller ved dødsfall eller personskade.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

kTesla

Jeg fikk utsatt levering med over 3 uker, der jeg ble varslet 2 dager før utlevering. Ble begrunnet med at bilen måtte på teknisk test. Slik jeg leser siste innlegg så skal vel dette kompenseres på en eller annen måte. Synst det er fryktelig frustrerende. Får heller ingen oppfølging eller informasjon.

Motorwatt

#1204
Sitat fra: kTesla på fredag 22. mars 2019, klokken 16:39Slik jeg leser siste innlegg så skal vel dette kompenseres på en eller annen måte.
Er ikke helt sikker på at jeg leser det på den måten. Men du må, hvis du mener å ha et krav, sikkert være forberedt på å kunne dokumentere at du har tapt penger på forsinkelsen.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

AttackOfTheMac

Fikk min 3 i går på Minde i Bergen.
Jeg kom 30 min før. Da sto 3 ansatte med LED-lys, klut og en sprayflaske og gikk veldig nøye og flikket over bilene som sto der.
Virker som de tar klargjøring på alvor og er forberedt på at folk kommer til å
finkjemme bilene.
Jeg så ingen feil på min.
Positivt overrasket!

torjze

Fikk min i dag. To dagers varsel på levering. Hadde egentlig levering i går, men fikk booket det om ved personlig oppmøte på Lillestrøm onsdag kveld etter fire(!) timer i nytteløs telefonkø.

Kunne ikke finne noen åpenbare feil på bilen da jeg hentet den og har enda ikke funnet noe.

Flott bil og enn så lenge veldig fornøyd.

Skvulp

Skulle hente min på Lillestrøm kl 19 idag, ringte klokken 18 og sa at den ikke var klar, kunne ikke svare på når den ble klar
Model 3 Reservasjon 31.03.16
Nissan Leaf 2012-Solgt
Nissan Leaf 2018 kansellert reservasjon

Nicky777

#1208
Sitat fra: kTesla på fredag 22. mars 2019, klokken 16:39
Jeg fikk utsatt levering med over 3 uker, der jeg ble varslet 2 dager før utlevering. Ble begrunnet med at bilen måtte på teknisk test. Slik jeg leser siste innlegg så skal vel dette kompenseres på en eller annen måte. Synst det er fryktelig frustrerende. Får heller ingen oppfølging eller informasjon.

I dag fikk jeg en en interessant mail fra Telsa om akkurat dette. Det samme skjedde nemlig meg for en uke siden.
Jeg ble oppringt to dager før leveing, med beskjed om at bilen dessverre ikke var klar. Den sto i Belgia. Da kunne de ikke si noe om hvorfor bilen sto i Belgia. Nå har det gått en uke, så da sendte jeg en mail som jeg fikk svar på i dag. Der fikk jeg beskjed om at de ikke ga noen form for kompensasjon og at det var slutt på å dele ut TWC til de som fikk forsinket bil (som de gjorde med model S og X). Når det gjaldt bilen min sa selgeren at den ikke hadde klart den tekniske kontrollen i Belgia og at VIN-nummeret jeg hadde blitt tildelt ikke lenger var tildelt meg. At den ikke klarte den tekniske kontrollen i Belgia må vel bety at den har blitt skadet under overfarten?  De jobbet nå med å finne en annen bil som matchet mine spesifikasjoner og de håpet å finne en passende til uken. Mine første tanker rundt det er at jeg ønsker en fin bil og en bil som ikke har vært registrert før. Jeg har solgt min forrige bil og står nå uten bil, men jeg tenker at vi visste jo alle hvor tøff denne leveringsprosessen måtte bli for Tesla. Jeg tror at alle som orker å vente til slutt sitter med en kongebil :-)

hELgenen

Sitat fra: AttackOfTheMac på fredag 22. mars 2019, klokken 17:59
Fikk min 3 i går på Minde i Bergen.
Jeg kom 30 min før. Da sto 3 ansatte med LED-lys, klut og en sprayflaske og gikk veldig nøye og flikket over bilene som sto der.
Virker som de tar klargjøring på alvor og er forberedt på at folk kommer til å
finkjemme bilene.
Jeg så ingen feil på min.
Positivt overrasket!

Fantastisk. Slikt lar seg høre. Har kjøpt vin til en bilselger som stod på ekstra ifb. bilkjøp en gang,og disse fortjener kanskje noe tilsvarende. Det koster så lite og betyr så mye å gjøre hva man kan ifb. overlevering

rfagervik

Noen som har anelse om når eventuell levering kan være når jeg har lagt inn bestilling kvelden før prisjusteringen? Dvs onsdag 20.mars. Stod levering i mars når jeg reserverte bilen, men selger som ringte 5 min etter 15 000 var overført sa at det kunne hende at den ikke ble levert før første uken i april. Hva tror dere? Får vi som bestilte rett før prisjustering bil før påske?   ::)

Electrocution

Sitat fra: rfagervik på fredag 22. mars 2019, klokken 19:32
Noen som har anelse om når eventuell levering kan være når jeg har lagt inn bestilling kvelden før prisjusteringen? Dvs onsdag 20.mars. Stod levering i mars når jeg reserverte bilen, men selger som ringte 5 min etter 15 000 var overført sa at det kunne hende at den ikke ble levert før første uken i april. Hva tror dere? Får vi som bestilte rett før prisjustering bil før påske?   ::)
Ingen vet hvor haren hopper! (Eller hvor Tesla Hopper) Men jeg bestilte Lørdag16/3 og fått leveringstid Mandag 25/3, så litt over en uke må være meget bra!

Strøm Tycoon

Noen bilder fra Lillestrøm i går. Bedre enn å gå til tannlegen.






kirky

De ser jaggu flott ut der de står! Litt motvekt til alt leveringsstøyet som har vært på forumet.
2019 Long Range S, HW3, CCS.

xderia

#1214
Video av min model 3! Hentet i Lillestrøm.

Bruk min henvisningskode for å få 1500 km gratis Supercharging på en ny Tesla:


https://youtu.be/jWJibItFC9U

Hennvisningskoder skal ikke ligge i denne delen av forumet.

Koden er slettet.

Moderator
70D Deep Blue

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA