Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

peraf

Som tidligere meget fornøyd Tesla eier begynner jeg nå bli mektig lei.
Reserverte bil 31.3.2016 og bestillte 01.02.2019.

Etter prisendring valgte jeg å nedgradere Autopiloten. Da startet problemene. Har fått kreditnota men ingen ikke ny faktura.  Fått sms av Tesla opptill flere ganger om levering og at bilen skal leveres nå på torsdag på Lillestrøm.
Har prøvd å få tak i Tesla i 3 uker og ringt 3 ganger pr dag. Umulig å komme gjennom. Lagt igjen beskjed men ingen ringer tilbake. Siste ganger jeg har lagt igjen beskjed får jeg melding om at talepostkassen er full.

Pr nå (står fortsatt i kø) har jeg stått i kø 3 timer og 55 minutter.

Har snakket med salg som har lagt igjen melding om at de skal ringe meg opp. Ingen ting hjelper.

Like før jeg går til media og forteller om useriøsiteten.

Noen tips om hvordan jeg kommer i kontakt med de?? Like før jeg kanselerer hele bestillingen.

HermanGatevold

Kanskje lettere å møte fysisk opp i en av butikkene eller på Lillestrøm.

Asarin

Sitat fra: peraf på tirsdag 19. mars 2019, klokken 14:25

Etter prisendring valgte jeg å nedgradere Autopiloten. Da startet problemene. Har fått kreditnota men ingen ikke ny faktura.  Fått sms av Tesla opptill flere ganger om levering og at bilen skal leveres nå på torsdag på Lillestrøm.
Har prøvd å få tak i Tesla i 3 uker og ringt 3 ganger pr dag. Umulig å komme gjennom. Lagt igjen beskjed men ingen ringer tilbake. Siste ganger jeg har lagt igjen beskjed får jeg melding om at talepostkassen er full.

Har snakket med salg som har lagt igjen melding om at de skal ringe meg opp. Ingen ting hjelper.

Noen tips om hvordan jeg kommer i kontakt med de?? Like før jeg kanselerer hele bestillingen.

Se PM. Usikker på om det hjelper, men er kanskje verdt forsøket.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Krizz

Noen kjennskap til at Tesla har problemer med registrering?

Mener jeg leste det her en gang, men klarer ikke å finne det.

Fikk sms nå:
Kjære kunde, vi forsøker å registrere din nye Tesla, men får feilmelding i Statens Vegvesen sitt registreringssystem om at det ikke er meldt inn forsikring på Chassisnummer XXXXXX
Kan du sjekke saken og be forsikringsselskapet ditt melde inn forsikring på personnr samt på Chassisnummer XXXXXX med merkekode 4360 Tesla?

Har snakket med forsikringen og alt er i orden fra deres side og garanti har ligget inne siden 8 mars.

Har sendt mail til tesla og forsøker å komme igjennom på telefon :P
Skal hente bilen på torsdag

Inop

3 timer i kø... Har aldri sittet mer enn 1:15 selv :) Det er 21 95 92 12 du ringer, ikke sant?
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

geirci2

VG eller Dagbladet er HELT sikkert mer enn interessert, så bare ring dem.
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.26.7
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

peraf

Samme nummer jeg ringer og har lagt igjen beskjed hos.
Skjønner de har mye å gjøre men det her funker ikke.
Fikk imidlertid et hyggelig tips fra en her nå. Prøver det snart (sitter fortsatt i kø) 4t. 10m

Toalmar

Jeg var i samme båt som deg, nedgraderte fra EAP til AP. Fikk kreditnota, men ingen ny FI. I motsetning til deg fikk jeg kontakt med de via telefon etter ca 1,20 minutter. Der fikk jeg beskjed om å betale bilen utifra FI foruten de kr 41.800
Noe jeg gjorde, jeg brukte også referansenummeret fra den FI.
En stund etter at jeg hadde gjort dette fikk jeg e-post med riktig FI og ett annet referansenummer. Bilen ble betalt 7 dager før avtalt utlevering som jeg mener det står man skal gjøre. Ettersom jeg skulle reise bort og være utilgjengelig hele uken før utlevering var jeg litt i tvil vedrørende referansenummeret, men da jeg kom for utlevering på fredag var alt i skjønneste orden. Skal ikke påstå dette er måten å gjøre det på, men jeg valgte denne løsningen.
Uansett, lykke til med ny bil. Du kan bare glede deg.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Handyman

Sitat fra: Krizz på tirsdag 19. mars 2019, klokken 14:30

Fikk sms nå:
Kjære kunde, vi forsøker å registrere din nye Tesla, men får feilmelding i Statens Vegvesen sitt registreringssystem om at det ikke er meldt inn forsikring på Chassisnummer XXXXXX
Kan du sjekke saken og be forsikringsselskapet ditt melde inn forsikring på personnr samt på Chassisnummer XXXXXX med merkekode 4360 Tesla?

Har snakket med forsikringen og alt er i orden fra deres side og garanti har ligget inne siden 8 mars.
Skjedde det samme med meg. Omtrent identisk melding.
Forsikringsselskapet hadde meldt inn feil merkekode(fabrikkkode). Da de rettet det, fikk Tesla registrert bilen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Krizz

Sitat fra: Handyman på tirsdag 19. mars 2019, klokken 15:34
Sitat fra: Krizz på tirsdag 19. mars 2019, klokken 14:30

Fikk sms nå:

Skjedde det samme med meg. Omtrent identisk melding.
Forsikringsselskapet hadde meldt inn feil merkekode(fabrikkkode). Da de rettet det, fikk Tesla registrert bilen.

Ordnet seg plutselig, vet ikke om tesla eller selskapet hadde gjort feil.
DNB sa alt var riktig og at tesla antagelig hadde feil selskapskode, men la alikevel inn garanti på nytt for sikkerhet  skyld (sendte også riktig selskapskode på mail til delivery)

Bilen var plutselig registert litt etterpå :)

Magnus Hansen

Min taktikk er fremdeles å bare vente med å betale så regner jeg med at de ringer meg  8) Så får de ordne opp i ting og tang før jeg betaler og så får de heller flytte utlevering. Kan ikke bare droppe alt av andre avtaler for å hente bil

Bmwi3

Sitat fra: Magnus Hansen på tirsdag 19. mars 2019, klokken 15:53
Min taktikk er fremdeles å bare vente med å betale så regner jeg med at de ringer meg  8) Så får de ordne opp i ting og tang før jeg betaler og så får de heller flytte utlevering. Kan ikke bare droppe alt av andre avtaler for å hente bil

Kjører nøyaktig samme taktikk her :D
TM3(Kansellert), BMWi3(solgt) Polestar2. TM3P.

Langangen

Er bilen registrert da? Har du fått utleveringsdato på din Tesla side? De ringer deg når det nærmer seg utlevering for å avtale med deg. Det er bare å lene seg tilbake å vente til det blir din tur :)
Model 3 2021 Sr+
Model 3 2019 med FSD

Min Model 3 nettside: https://www.model3norway.com

Asarin

Sitat fra: peraf på tirsdag 19. mars 2019, klokken 14:38
Samme nummer jeg ringer og har lagt igjen beskjed hos.
Skjønner de har mye å gjøre men det her funker ikke.
Fikk imidlertid et hyggelig tips fra en her nå. Prøver det snart (sitter fortsatt i kø) 4t. 10m

Løste det seg?
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

HermanGatevold

Fikk telefon rundt kl 14 idag. Halvtime etterpå fikk jeg mail fra DnB om signering av lånepapirer. Der stod skiltnr og alt. Da skal alt være klart for henting imorgen. Gleder meg enormt! Håper bilen er uten de værste feilene man har lest om på forumet her

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA