Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Ohm

Sitat fra: Ohm på tirsdag 19. mars 2019, klokken 09:49

Jeg satt en time og 26 minutter, så da er det snart din tur:)
[/quote]
Ah, jeg tolket det som at du satt 1 min og 26 sek i kø :) Kom endelig igjennom til de nå, 1t 5min i kø!
[/quote]
Fikk du noen gode svar? Som du kan dele, slik at andre slipper å sitte i kø?
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

kristtorp

Sitat fra: Ohm på tirsdag 19. mars 2019, klokken 10:11

Ah, jeg tolket det som at du satt 1 min og 26 sek i kø :) Kom endelig igjennom til de nå, 1t 5min i kø!
[/quote]
[/quote]

Det jeg fikk til svar er at den informasjonen som står på My Tesla ikke alltid er like oppdatert som det er i Tesla sine systemer. Det eneste som manglet for min del var at utleveringsteamet på Lillestrøm skulle ta kontakt for levering.

Spurte også i samme slengen om han kunne se hvor bilen var, det kunne han ikke, men bilen var mest sannsynlig på norsk jord.

Ohm

Sitat fra: kristtorp på tirsdag 19. mars 2019, klokken 10:17
Sitat fra: Ohm på tirsdag 19. mars 2019, klokken 10:11

[/quote]

Det jeg fikk til svar er at den informasjonen som står på My Tesla ikke alltid er like oppdatert som det er i Tesla sine systemer. Det eneste som manglet for min del var at utleveringsteamet på Lillestrøm skulle ta kontakt for levering.

Spurte også i samme slengen om han kunne se hvor bilen var, det kunne han ikke, men bilen var mest sannsynlig på norsk jord.
[/quote]
Vi får håpe dette roer seg litt når brorparten TM3 er utlevert.

skysurfer

Passerte 3 timer i tlf-kø nå.... Ikke svar ennå...
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

Lynkjapp

Da er jeg i mål! Grå LR står her hjemme i garasjen etter formiddagens henting på Lillestrøm. Har ikke klart å finne noe galt med bilen ved "normal" inspeksjon, den går som et uvær og har ingen rare lyder. Og alt av kabler var på plass så nå står bilen på lading på vår Saltoboks.

Vi kom på slaget 10.00 som avtalt, vår kontakt fant oss etter en fjerdedels bolle og kaffekopp og tok oss ut til bilen. De siste tingene med registreringen (konas personnummer) ble ordnet og dermed ble registreringsnummer tildelt og skilt satt på plass. De fortalte for øvrig at i går var en rolig dag (60 biler ut tror jeg han sa), mens de skulle ha ut ca 150 i dag og langt over 200 i morgen. Uansett så fikk vi god tid på oss før vi kjørte ut av egen fri vilje, ikke fordi vi ble stresset av gårde.

Nå skal jeg kose meg i finværet med fotografering før bilen blir møkkete, ordne alt av innstillinger og så bare kose meg med alle mulige unnskyldninger for å kjøre en tur. (Og i kveld skal jeg ta buss og tog ut til Lillestrøm for å hente gamlebilen...)

Takk til alle her for informasjonen og underholdningen disse tre månedene siden jeg bestilte! Tipper at jeg nå bruker forumet mer som søkemotor, i tillegg til at jeg fortsetter registreringsnerdingen frem til månedsskiftet for dem som fortsatt ønsker et hint om når de kan få bilen sin.

Magnus Hansen

Når jeg logger meg inn står det at jeg skal få tilsendt faktura. Men nå ligger jo final invoice der. Dog mangler fremdeles vinterdekk etter å ha sagt fra tre ganger. Utlevering er visstnok i morgen  :o Satt en stund i telefonkø, men ga opp. De ringer vel sikkert når de ser at de ikke har fått penger..

Ohm

Sitat fra: Lynkjapp på tirsdag 19. mars 2019, klokken 12:22
Da er jeg i mål! Grå LR står her hjemme i garasjen etter formiddagens henting på Lillestrøm. Har ikke klart å finne noe galt med bilen ved "normal" inspeksjon, den går som et uvær og har ingen rare lyder. Og alt av kabler var på plass så nå står bilen på lading på vår Saltoboks.

Vi kom på slaget 10.00 som avtalt, vår kontakt fant oss etter en fjerdedels bolle og kaffekopp og tok oss ut til bilen. De siste tingene med registreringen (konas personnummer) ble ordnet og dermed ble registreringsnummer tildelt og skilt satt på plass. De fortalte for øvrig at i går var en rolig dag (60 biler ut tror jeg han sa), mens de skulle ha ut ca 150 i dag og langt over 200 i morgen. Uansett så fikk vi god tid på oss før vi kjørte ut av egen fri vilje, ikke fordi vi ble stresset av gårde.

Nå skal jeg kose meg i finværet med fotografering før bilen blir møkkete, ordne alt av innstillinger og så bare kose meg med alle mulige unnskyldninger for å kjøre en tur. (Og i kveld skal jeg ta buss og tog ut til Lillestrøm for å hente gamlebilen...)

Takk til alle her for informasjonen og underholdningen disse tre månedene siden jeg bestilte! Tipper at jeg nå bruker forumet mer som søkemotor, i tillegg til at jeg fortsetter registreringsnerdingen frem til månedsskiftet for dem som fortsatt ønsker et hint om når de kan få bilen sin.
Godt å høre en hyggelig historie også.  Gratulerer med elbil.

K.M.L

Gratulerer med flott bil og takk for alt arbeidet med registreringsnerdingen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
*Cybertruck Dual motor AWD - reservert nov 19
*TM3 LR AWD (MissBlue) - mars 2019
18 vinter/19 sommer, EAP, FSD

34.300 feilfrie km pr 15.12.19 - meget fornøyd

EspenL1971

Gratulerer :-)

Electrocution

Er det noen her som har fått utlevert M3P, som kan si om karbonspoileren var ferdig montert på bilen?

hemi

noen har fått, noen har ikke, noen har fått skeiv, noen har fått rett.

anorway

Sitat fra: Electrocution på tirsdag 19. mars 2019, klokken 13:38
Er det noen her som har fått utlevert M3P, som kan si om karbonspoileren var ferdig montert på bilen?

Jeg så 2 stk. nye Performance i går. Begge disse hadde karbonspoiler montert på :)

bakskj

Til dere som har fått levert bil med standard AP (bestilte egentlig uten AP), fungerer dette med en gang eller må det aktiveres i ettertid? Har hørt begge deler.. hadde vært fint å testet AP på vei hjem.
2021 E-Tron 55
2019 TM3 AWD LR FSD

MyMuffin

Sitat fra: bakskj på tirsdag 19. mars 2019, klokken 14:06
Til dere som har fått levert bil med standard AP (bestilte egentlig uten AP), fungerer dette med en gang eller må det aktiveres i ettertid? Har hørt begge deler.. hadde vært fint å testet AP på vei hjem.

Hentet ut bil med svigers i går i lillestrøm. Denne var ikke bestilt med AP men han hadde fått sms i forkant der de bekreftet at han fikk standard AP.

Den fungerte dog IKKE (Kun basic cruise controll som fungerte) og han kommer til å kontakte tesla i dag

Man skal i utgangspunktet måtte kjøre opp mot 16mil før den er ferdig kalibrert, men frem til da vil man få ett varsel på skjerm at camera kalibreres e.l hvis man forsøker å aktivere det.
2024 Model 3 LR Highland
2022 Model Y (familietralla)
2021 Model 3 LR - Solgt i 2023
2019 Model 3 Base Perf - solgt i 2021
2019 Model 3 LR - konebil - solgt i 2022
2017 Model S 75D - solgt i 2019
2014 Model S 60 - solgt i 2017

Inop

Det står ett eller annet sted her på forumet at de som har bestilt bil uten AP etter 1. mars får dette aktivert om noen uker.
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA