Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Frode Stenstrøm

Dette blir bedre og bedre. Min mobil app virker nå. Men!

Den styrer nå bil med VIN nr 221377. Dette er den bilen jeg skulle ha. Og som noen i Bergen har antar jeg.

Så de snarveier de tar i Lillestrøm skaper åpenbart problemer


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh
Frode Stenstrøm

Frode Stenstrøm

Telefonsupport i USA var mye bedre enn i Norge. Men ikke alle kan like mye. Første jeg ringte skjønte ingenting. andre jeg ringe skjønte hva som hadde skjedd og nå virker appen for begge bilene: Den jeg har kjøpt og den jeg ikke har kjøpt :)

Så ring til USA for support. Dvs norsk nummer 23960285 etter norsk arbeidstid.


Frode Stenstrøm
Mvh
Frode Stenstrøm

ladov

Sitat fra: ElTor på mandag 18. mars 2019, klokken 16:25
...
Jeg bestilte i desember, kollega satt seg opp på liste for to år siden, han har ikke fått dato. Så kontroll er nok temmelig lik null.
Uffda..

Men jeg vil ikke si 0 kontroll. 95% kanskje? Med 2000 utleverte biler kan vi da regne med at 1900 biler har blitt levert ut uten større krøll en litt lunka kaffe på venteloungen mens de siste 100 har fått oppleve alt fra porno på nettleseren og kjønnshår i baksetet til biler i feil landsdel eller med feil og skavanker som knapt hadde passert på biler forbi garantitiden..

Kunne vært interessant å se Teslas internrapport i etterkant av denne leveringsspurten.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Frode Stenstrøm

Enig her. Det er jo et volum av biler som skal leveres på kort tid.

Men jeg tviler på at det de gjør på utleveringsstedet for å være hyggelig, faktisk hjelper til med prosessen. Da blir det mismatch på det meste.

Samtidig kommer prisendringer på svært uheldig tidspunkt.

Dersom Tesla får mer og korrekt info inn i portalen sin, vil det hjelpe stort. Også info hvor bilen er i prosessen osv. De burde samle all info til et sted: Tesla.com og kutte ut SMS, e-post mm.


Frode Stenstrøm
Mvh
Frode Stenstrøm

geirci2

Sitat fra: ladov på mandag 18. mars 2019, klokken 19:30
Uffda..

Men jeg vil ikke si 0 kontroll. 95% kanskje? Med 2000 utleverte biler kan vi da regne med at 1900 biler har blitt levert ut uten større krøll en litt lunka kaffe på venteloungen mens de siste 100 har fått oppleve alt fra porno på nettleseren og kjønnshår i baksetet til biler i feil landsdel eller med feil og skavanker som knapt hadde passert på biler forbi garantitiden..

Kunne vært interessant å se Teslas internrapport i etterkant av denne leveringsspurten.

Der dukket det opp 2 nye punkter som må føyes inn på sjekkelisten ved utlevering:
- sjekk om nettleseren er inne/har vært inne på en pornoside
- sjekk baksetet for kjønnshår

::)
2023 Model Y Perf. FSD, utlevert 18.3.23 - Firmware: 2025.26.7
2019 Model 3 LR HW3/FSD/Acc.boost, utlevert 4.4.19, SOLGT 7.7.23

Fornybarbil

Sitat fra: Frode Stenstrøm på mandag 18. mars 2019, klokken 17:41
Det må sies at de på Lillestrøm gjorde en god jobb, og at jeg fikk løst min leveranse med alternativ bil og lokalt dekkskift.

Men...

Jeg tror ikke Teslas logistikksystem tillater slik lokal tilpasning, noe de åpenbart gjør mye i følge han jeg pratet med.

Dermed blir det mismatch mellom leveranser, betaling og Teslas interne systemer. Og da vet de ikke hvilke biler som skal ha hvilke features som EAP, FSD osv. Jeg håper virkelig at alle biler leveres med siste HW for FSD.

Jeg må innrømme at jeg ler litt av det du skriver og din opplevelse. Jeg gruer meg veldig til å reise Bodø-Trondheim for å ta imot bilen. Jeg har fått endret lokasjon fra Tromsø til Trondheim nemlig... Er det å få en annen bil tildelt ett krav jeg kan fremstille? Hvis det viser seg at bilen er i Tromsø altså.

Ohm

Ringte Tesla nå, tok 1.26 minutter før jeg fikk svar. Snakket med en hyggelig engelsktalende kar som hadde full kontroll. Datoen for levering i final invoice er bare en dato for selve invoicen, hadde ingen ting med leveringsdato å gjøre. De hadde registret min betaling av egenkapital og sa de ville ta kontakt neste uke for levering. Siden jeg har en bil fra før av, som jeg ikke har solgt, tar jeg dette heretter med knusende ro. Bilen kommer når den kommer og jeg har ordnet med min del av avtalen som er forsikring, lån og egenkapital. Jeg tror Tesla kunne spart seg for svært mange telefoner og spørsmål, ved å være litt tydeligere i kommunikasjonen sin. Det er jo litt forskjell på å kjøpe en bil i forhold til en PC på nettet, derfor blir det mange spørsmål. Men nettbutikken for bilkjøp har noen mangler. Hva om de hadde en handlekurv/ordrehistorikk, slik som på for eksempel Applestore, hvor man ser alle bevegelser og status. Da hadde de nok sluppet den stormen av telefoner som nå kommer i forbindelse med utlevering ekstremt mange TM3 i mars. Alle telefonene blir jo en ekstra belasting og gjør at det tar enda lenger tid å få ut bilene vil jeg tro. Uansett, gleder meg til å få bilen. Digresjon: Jeg ventet nesten et år på min e-golf, fra Møller var det helt stille, så dette er ikke så ille likevel.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Fornybarbil

Hvordan har du gjort det med forsikring når du ikke har fått en definitiv utleveringsdato?

kristtorp

#1118
Sitat fra: Ohm på tirsdag 19. mars 2019, klokken 09:49
Ringte Tesla nå, tok 1.26 minutter før jeg fikk svar. Snakket med en hyggelig engelsktalende kar som hadde full kontroll. Datoen for levering i final invoice er bare en dato for selve invoicen, hadde ingen ting med leveringsdato å gjøre. De hadde registret min betaling av egenkapital og sa de ville ta kontakt neste uke for levering. Siden jeg har en bil fra før av, som jeg ikke har solgt, tar jeg dette heretter med knusende ro. Bilen kommer når den kommer og jeg har ordnet med min del av avtalen som er forsikring, lån og egenkapital. Jeg tror Tesla kunne spart seg for svært mange telefoner og spørsmål, ved å være litt tydeligere i kommunikasjonen sin. Det er jo litt forskjell på å kjøpe en bil i forhold til en PC på nettet, derfor blir det mange spørsmål. Men nettbutikken for bilkjøp har noen mangler. Hva om de hadde en handlekurv/ordrehistorikk, slik som på for eksempel Applestore, hvor man ser alle bevegelser og status. Da hadde de nok sluppet den stormen av telefoner som nå kommer i forbindelse med utlevering ekstremt mange TM3 i mars. Alle telefonene blir jo en ekstra belasting og gjør at det tar enda lenger tid å få ut bilene vil jeg tro. Uansett, gleder meg til å få bilen. Digresjon: Jeg ventet nesten et år på min e-golf, fra Møller var det helt stille, så dette er ikke så ille likevel.

Sitter i telefonkø hos Tesla nå, ventet ca 1 time. Så køen er tydeligvis da ikke i den rekkefølgen de blir mottatt.

Ellers enig i det du sier med at de hadde nok sluppet mange telefoner om all informasjon er på stell. Hos meg står det at neste steg er at de sender faktura og tar kontakt for betaling, FI ble mottatt 13.03. De opplyser også om at jeg kan søke finansiering, dette ble gjort når bilen ble bestilt.

GL1

Sitat fra: Fornybarbil på tirsdag 19. mars 2019, klokken 09:52
Hvordan har du gjort det med forsikring når du ikke har fått en definitiv utleveringsdato?
Forsikring kan du tegne så fort du har VIN(chassisnummeret) Den vil ikke begynne å løpe før bilen får registreringsnummer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Ohm

Sitat fra: kristtorp på tirsdag 19. mars 2019, klokken 09:56
Sitat fra: Ohm på tirsdag 19. mars 2019, klokken 09:49
Ringte Tesla nå, tok 1.26 minutter før jeg fikk svar. Snakket med en hyggelig engelsktalende kar som hadde full kontroll. Datoen for levering i final invoice er bare en dato for selve invoicen, hadde ingen ting med leveringsdato å gjøre. De hadde registret min betaling av egenkapital og sa de ville ta kontakt neste uke for levering. Siden jeg har en bil fra før av, som jeg ikke har solgt, tar jeg dette heretter med knusende ro. Bilen kommer når den kommer og jeg har ordnet med min del av avtalen som er forsikring, lån og egenkapital. Jeg tror Tesla kunne spart seg for svært mange telefoner og spørsmål, ved å være litt tydeligere i kommunikasjonen sin. Det er jo litt forskjell på å kjøpe en bil i forhold til en PC på nettet, derfor blir det mange spørsmål. Men nettbutikken for bilkjøp har noen mangler. Hva om de hadde en handlekurv/ordrehistorikk, slik som på for eksempel Applestore, hvor man ser alle bevegelser og status. Da hadde de nok sluppet den stormen av telefoner som nå kommer i forbindelse med utlevering ekstremt mange TM3 i mars. Alle telefonene blir jo en ekstra belasting og gjør at det tar enda lenger tid å få ut bilene vil jeg tro. Uansett, gleder meg til å få bilen. Digresjon: Jeg ventet nesten et år på min e-golf, fra Møller var det helt stille, så dette er ikke så ille likevel.

Sitter i telefonkø hos Tesla nå, ventet ca 1 time. Så køen er tydeligvis da ikke i den rekkefølgen de blir mottatt.

Ellers enig i det du sier med at de hadde nok sluppet mange telefoner om all informasjon er på stell. Hos meg står det at neste steg er at de sender faktura og tar kontakt for betaling, FI ble mottatt 13.03. De opplyser også om at jeg kan søke finansiering, dette ble gjort når bilen ble bestilt.
Jeg satt en time og 26 minutter, så da er det snart din tur:)
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

fnatiC

Sitat fra: Ohm på tirsdag 19. mars 2019, klokken 10:01
Sitat fra: kristtorp på tirsdag 19. mars 2019, klokken 09:56
Sitat fra: Ohm på tirsdag 19. mars 2019, klokken 09:49
Ringte Tesla nå, tok 1.26 minutter før jeg fikk svar. Snakket med en hyggelig engelsktalende kar som hadde full kontroll. Datoen for levering i final invoice er bare en dato for selve invoicen, hadde ingen ting med leveringsdato å gjøre. De hadde registret min betaling av egenkapital og sa de ville ta kontakt neste uke for levering. Siden jeg har en bil fra før av, som jeg ikke har solgt, tar jeg dette heretter med knusende ro. Bilen kommer når den kommer og jeg har ordnet med min del av avtalen som er forsikring, lån og egenkapital. Jeg tror Tesla kunne spart seg for svært mange telefoner og spørsmål, ved å være litt tydeligere i kommunikasjonen sin. Det er jo litt forskjell på å kjøpe en bil i forhold til en PC på nettet, derfor blir det mange spørsmål. Men nettbutikken for bilkjøp har noen mangler. Hva om de hadde en handlekurv/ordrehistorikk, slik som på for eksempel Applestore, hvor man ser alle bevegelser og status. Da hadde de nok sluppet den stormen av telefoner som nå kommer i forbindelse med utlevering ekstremt mange TM3 i mars. Alle telefonene blir jo en ekstra belasting og gjør at det tar enda lenger tid å få ut bilene vil jeg tro. Uansett, gleder meg til å få bilen. Digresjon: Jeg ventet nesten et år på min e-golf, fra Møller var det helt stille, så dette er ikke så ille likevel.

Sitter i telefonkø hos Tesla nå, ventet ca 1 time. Så køen er tydeligvis da ikke i den rekkefølgen de blir mottatt.

Ellers enig i det du sier med at de hadde nok sluppet mange telefoner om all informasjon er på stell. Hos meg står det at neste steg er at de sender faktura og tar kontakt for betaling, FI ble mottatt 13.03. De opplyser også om at jeg kan søke finansiering, dette ble gjort når bilen ble bestilt.
Jeg satt en time og 26 minutter, så da er det snart din tur:)

Satt i 1 time og 59 minutter. Hadde 2-3 powernaps mens jeg ventet. Til slutt kom en svensk telefonsvarer som sa noe piss og la på, passe forbanna da ja.... Så ikke vær for sikker.

kristtorp

Sitat fra: Ohm på tirsdag 19. mars 2019, klokken 10:01
Sitat fra: kristtorp på tirsdag 19. mars 2019, klokken 09:56
Sitat fra: Ohm på tirsdag 19. mars 2019, klokken 09:49
Ringte Tesla nå, tok 1.26 minutter før jeg fikk svar. Snakket med en hyggelig engelsktalende kar som hadde full kontroll. Datoen for levering i final invoice er bare en dato for selve invoicen, hadde ingen ting med leveringsdato å gjøre. De hadde registret min betaling av egenkapital og sa de ville ta kontakt neste uke for levering. Siden jeg har en bil fra før av, som jeg ikke har solgt, tar jeg dette heretter med knusende ro. Bilen kommer når den kommer og jeg har ordnet med min del av avtalen som er forsikring, lån og egenkapital. Jeg tror Tesla kunne spart seg for svært mange telefoner og spørsmål, ved å være litt tydeligere i kommunikasjonen sin. Det er jo litt forskjell på å kjøpe en bil i forhold til en PC på nettet, derfor blir det mange spørsmål. Men nettbutikken for bilkjøp har noen mangler. Hva om de hadde en handlekurv/ordrehistorikk, slik som på for eksempel Applestore, hvor man ser alle bevegelser og status. Da hadde de nok sluppet den stormen av telefoner som nå kommer i forbindelse med utlevering ekstremt mange TM3 i mars. Alle telefonene blir jo en ekstra belasting og gjør at det tar enda lenger tid å få ut bilene vil jeg tro. Uansett, gleder meg til å få bilen. Digresjon: Jeg ventet nesten et år på min e-golf, fra Møller var det helt stille, så dette er ikke så ille likevel.

Sitter i telefonkø hos Tesla nå, ventet ca 1 time. Så køen er tydeligvis da ikke i den rekkefølgen de blir mottatt.

Ellers enig i det du sier med at de hadde nok sluppet mange telefoner om all informasjon er på stell. Hos meg står det at neste steg er at de sender faktura og tar kontakt for betaling, FI ble mottatt 13.03. De opplyser også om at jeg kan søke finansiering, dette ble gjort når bilen ble bestilt.
Jeg satt en time og 26 minutter, så da er det snart din tur:)
Ah, jeg tolket det som at du satt 1 min og 26 sek i kø :) Kom endelig igjennom til de nå, 1t 5min i kø!

GL1

Sitat fra: fnatiC på tirsdag 19. mars 2019, klokken 10:04
Sitat fra: Ohm på tirsdag 19. mars 2019, klokken 10:01
Sitat fra: kristtorp på tirsdag 19. mars 2019, klokken 09:56
Sitat fra: Ohm på tirsdag 19. mars 2019, klokken 09:49
Ringte Tesla nå, tok 1.26 minutter før jeg fikk svar. Snakket med en hyggelig engelsktalende kar som hadde full kontroll. Datoen for levering i final invoice er bare en dato for selve invoicen, hadde ingen ting med leveringsdato å gjøre. De hadde registret min betaling av egenkapital og sa de ville ta kontakt neste uke for levering. Siden jeg har en bil fra før av, som jeg ikke har solgt, tar jeg dette heretter med knusende ro. Bilen kommer når den kommer og jeg har ordnet med min del av avtalen som er forsikring, lån og egenkapital. Jeg tror Tesla kunne spart seg for svært mange telefoner og spørsmål, ved å være litt tydeligere i kommunikasjonen sin. Det er jo litt forskjell på å kjøpe en bil i forhold til en PC på nettet, derfor blir det mange spørsmål. Men nettbutikken for bilkjøp har noen mangler. Hva om de hadde en handlekurv/ordrehistorikk, slik som på for eksempel Applestore, hvor man ser alle bevegelser og status. Da hadde de nok sluppet den stormen av telefoner som nå kommer i forbindelse med utlevering ekstremt mange TM3 i mars. Alle telefonene blir jo en ekstra belasting og gjør at det tar enda lenger tid å få ut bilene vil jeg tro. Uansett, gleder meg til å få bilen. Digresjon: Jeg ventet nesten et år på min e-golf, fra Møller var det helt stille, så dette er ikke så ille likevel.

Sitter i telefonkø hos Tesla nå, ventet ca 1 time. Så køen er tydeligvis da ikke i den rekkefølgen de blir mottatt.

Ellers enig i det du sier med at de hadde nok sluppet mange telefoner om all informasjon er på stell. Hos meg står det at neste steg er at de sender faktura og tar kontakt for betaling, FI ble mottatt 13.03. De opplyser også om at jeg kan søke finansiering, dette ble gjort når bilen ble bestilt.
Jeg satt en time og 26 minutter, så da er det snart din tur:)

Satt i 1 time og 59 minutter. Hadde 2-3 powernaps mens jeg ventet. Til slutt kom en svensk telefonsvarer som sa noe piss og la på, passe forbanna da ja.... Så ikke vær for sikker.
Välkomna til Tesla S A L E S, Inbox är nu full...
Been there done that....


Sent from my iPhone using Tapatalk
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Ohm

Sitat fra: GL1 på tirsdag 19. mars 2019, klokken 10:07
Sitat fra: fnatiC på tirsdag 19. mars 2019, klokken 10:04
Sitat fra: Ohm på tirsdag 19. mars 2019, klokken 10:01
Sitat fra: kristtorp på tirsdag 19. mars 2019, klokken 09:56
Sitat fra: Ohm på tirsdag 19. mars 2019, klokken 09:49
Ringte Tesla nå, tok 1.26 minutter før jeg fikk svar. Snakket med en hyggelig engelsktalende kar som hadde full kontroll. Datoen for levering i final invoice er bare en dato for selve invoicen, hadde ingen ting med leveringsdato å gjøre. De hadde registret min betaling av egenkapital og sa de ville ta kontakt neste uke for levering. Siden jeg har en bil fra før av, som jeg ikke har solgt, tar jeg dette heretter med knusende ro. Bilen kommer når den kommer og jeg har ordnet med min del av avtalen som er forsikring, lån og egenkapital. Jeg tror Tesla kunne spart seg for svært mange telefoner og spørsmål, ved å være litt tydeligere i kommunikasjonen sin. Det er jo litt forskjell på å kjøpe en bil i forhold til en PC på nettet, derfor blir det mange spørsmål. Men nettbutikken for bilkjøp har noen mangler. Hva om de hadde en handlekurv/ordrehistorikk, slik som på for eksempel Applestore, hvor man ser alle bevegelser og status. Da hadde de nok sluppet den stormen av telefoner som nå kommer i forbindelse med utlevering ekstremt mange TM3 i mars. Alle telefonene blir jo en ekstra belasting og gjør at det tar enda lenger tid å få ut bilene vil jeg tro. Uansett, gleder meg til å få bilen. Digresjon: Jeg ventet nesten et år på min e-golf, fra Møller var det helt stille, så dette er ikke så ille likevel.

Sitter i telefonkø hos Tesla nå, ventet ca 1 time. Så køen er tydeligvis da ikke i den rekkefølgen de blir mottatt.

Ellers enig i det du sier med at de hadde nok sluppet mange telefoner om all informasjon er på stell. Hos meg står det at neste steg er at de sender faktura og tar kontakt for betaling, FI ble mottatt 13.03. De opplyser også om at jeg kan søke finansiering, dette ble gjort når bilen ble bestilt.
Jeg satt en time og 26 minutter, så da er det snart din tur:)

Satt i 1 time og 59 minutter. Hadde 2-3 powernaps mens jeg ventet. Til slutt kom en svensk telefonsvarer som sa noe piss og la på, passe forbanna da ja.... Så ikke vær for sikker.
Välkomna til Tesla S A L E S, Inbox är nu full...
Been there done that....


Sent from my iPhone using Tapatalk
Litt kjedelig dette, men sånne er det vel da tydligvis å kjøpe bil i nettbutikk. Men jeg har kjøpt en del biler, og man hører ikke så mye hos de etablerte bilforhandlerne heller. Sendte en mail til Møller med avbestilling av Audi E-tron forrige onsdag. Ikke fått svar der heller.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA