Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Olings

Da har jeg endelig fått tildelt tid for utlevering av bilen! Satt i telefonkø i timesvis (til sammen) i dag før jeg endelig kom gjennom.

Ba Tesla-mannen om å få tid for utlevering tildelt og han gikk inn og fikset det mens jeg satt med han på telefonen.

Det var tydeligvis det som skulle til...

Så da blir det uthenting av Pearl White AWD på Lillestrøm på lørdag!

Bestilte 6. desember, så jeg begynte å føle meg rimelig forbigått. Om det er flere som er i samme båt så anbefaler jeg å ta en telefon til Tesla. Det funket ihvertfall for meg.

Nå må jeg bare printe ut diverse sjekklister og kjøpe inn LED-hodelykt, skyvelær og lupe så er jeg klar.  :P

Eller jeg kanskje heller bare skal gå for den klassiske rutinen med å sparke lett i dekkene og spørre hvor fort den går.

ElTor

Har dessverre ikke mulighet til å sitte timevis i kø. Var innom verksted, service og salg på Skøyen på fredag, der kunne ingen hjelpe, så da tar samboeren en tur innom Lillestrøm i dag. De har byttet utleverings dato tre ganger nå. Jeg bestilte i desember, kollega satt seg opp på liste for to år siden, han har ikke fått dato. Så kontroll er nok temmelig lik null.

Frode Stenstrøm

Problemet til de på support er at de må stole på den data de ser i sitt eget system.

Og de er ikke korrekt.

Jeg opplevde at min bil var satt til å leveres til Bergen, selv om jeg bor i Tønsberg. Ringte, mailet, ringte igjen. Flere ganger sa de at bilen var omrutet til Lillestrøm. Leveringsdato var utsatt fra min side i fire dager for å være sikker.

Onsdag, to dager før levering får jeg e-post om at bilen er klar til henting fredag i Bergen. Jeg står 3 timer i telefonkø samme dag uten å nå frem. Sender e-post som jeg får svar på innen 5 minutter. De sier at mailen er gal, bilen står i Lillestrøm.

Reiser til Lillestrøm fredag til henting kl 10. Men hvor er bilen? Jo Bergen.

Sluttresultat er at jeg fikk en annen tilsvarende bil. Greit for meg, men synd for den som hadde bestilt den. Den hadde til og med fått på skilter som IKKE stemte med vognkortet.

Det interessante nå er at jeg har fått en kreditnota for HELE kjøpesummen, og ingen ny faktura. Så jeg lurer på om jeg faktisk fikk bilen!

Telsa mobilapp virket når jeg var på Lillestrøm og 3 timer til, så var det slutt.

Bilen er bra. Selskapet Telsa, ikke like bra.
Mvh
Frode Stenstrøm

Elmo

Sitat fra: t bob på lørdag 16. mars 2019, klokken 09:23
(ps: når du skal hente bil på varemessa, se etter de små mini-muffin'ene med 3-tall på, de er kjempegode!)
;D

:)
Seat Mii 2020/01 og Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.14.1
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

HermanGatevold

Sitat fra: Frode Stenstrøm på mandag 18. mars 2019, klokken 16:33
Sluttresultat er at jeg fikk en annen tilsvarende bil. Greit for meg, men synd for den som hadde bestilt den. Den hadde til og med fått på skilter som IKKE stemte med vognkortet.
Av ren nysgjerrighet. Hva er VIN nummeret på bilen du fikk? Hvilken konfigurasjon?

Frode Stenstrøm

Svart bil. Premium interiør. Long range. 221152

Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh
Frode Stenstrøm

Toalmar

Det interessante nå er at jeg har fått en kreditnota for HELE kjøpesummen, og ingen ny faktura. Så jeg lurer på om jeg faktisk fikk bilen!
Kanskje du faktisk har fått bilen ettersom du har fått kreditnota. Send dem en e-post og be om å få pengene utbetalt i forhold til den mottatte kreditnotaen  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

HermanGatevold

Sitat fra: Olings på mandag 18. mars 2019, klokken 14:53
Ba Tesla-mannen om å få tid for utlevering tildelt og han gikk inn og fikset det mens jeg satt med han på telefonen.

Ringte akkurat inn selv, men han kunne ikke legge inn dato med mindre logistikkavdelingen på Lillestrøm hadde lagt inn dato fra før. Eller så snakker de bare rett ut av ræva på support. Det er jo også fullt mulig

torjze

Sitat fra: HermanGatevold på mandag 18. mars 2019, klokken 17:21
Sitat fra: Olings på mandag 18. mars 2019, klokken 14:53

Ringte akkurat inn selv, men han kunne ikke legge inn dato med mindre logistikkavdelingen på Lillestrøm hadde lagt inn dato fra før. Eller så snakker de bare rett ut av ræva på support. Det er jo også fullt mulig

Samme her + en hel haug med bortforklaringer.

Fortsatt estimert mars.

De har litt dårlig tid på Lillestrøm nå. Det står fylt opp med biler på parkeringen til varemessa. På onsdag begynner båtmessa og neste helg er det MC messe.

skysurfer

Fikk beskjed om at jeg kunne hente bilen på Lillestrøm i morgen.
Problemet er at jeg hadde avtalt at den skulle leveres i kr.sand.
Fikk lovnader om at jeg skulle bli ringt opp igjen i løpet av dagen.....
Ser det nå ligger en credit note tilgjengelig...
2019 Tesla Model 3 LR AWD med HW3, Homelink og Voldermort ;)
2016 Leaf Tekna 6,6Kw med OVMS
2015 Leaf Tekna 6,6 Solgt
2014 Leaf Tekna 6,6 Solgt

ElTor

Da er samboeren ferdig på Lillestrøm og tid er offisielt satt til førstkommende lørdag. Ekstremt frustrerende at eneste garanterte måte å få kontakt på er personlig oppmøte. Nå bor vi i Oslo så relativt kort vei, men slik er det jo ikke for alle.

HermanGatevold

Ikke værst. Jeg foreslo at jeg kunne ta bilen utlevert på sommerdekkene. Tenkte at det ville forenkle logistikken litt ihvertfall, men neida..

Frode Stenstrøm

Sitat fra: Toalmar på mandag 18. mars 2019, klokken 17:15
Kanskje du faktisk har fått bilen ettersom du har fått kreditnota. Send dem en e-post og be om å få pengene utbetalt i forhold til den mottatte kreditnotaen  :+1:
Det har jeg gjort. Venter i spenning

Sent from my iPad using Tapatalk
Mvh
Frode Stenstrøm

Frode Stenstrøm

Det må sies at de på Lillestrøm gjorde en god jobb, og at jeg fikk løst min leveranse med alternativ bil og lokalt dekkskift.

Men...

Jeg tror ikke Teslas logistikksystem tillater slik lokal tilpasning, noe de åpenbart gjør mye i følge han jeg pratet med.

Dermed blir det mismatch mellom leveranser, betaling og Teslas interne systemer. Og da vet de ikke hvilke biler som skal ha hvilke features som EAP, FSD osv. Jeg håper virkelig at alle biler leveres med siste HW for FSD.
Mvh
Frode Stenstrøm

GL1

Sitat fra: Frode Stenstrøm på mandag 18. mars 2019, klokken 17:41
Det må sies at de på Lillestrøm gjorde en god jobb, og at jeg fikk løst min leveranse med alternativ bil og lokalt dekkskift.

Men...

Jeg tror ikke Teslas logistikksystem tillater slik lokal tilpasning, noe de åpenbart gjør mye i følge han jeg pratet med.

Dermed blir det mismatch mellom leveranser, betaling og Teslas interne systemer. Og da vet de ikke hvilke biler som skal ha hvilke features som EAP, FSD osv. Jeg håper virkelig at alle biler leveres med siste HW for FSD.

Tror du har helt rett.

Jeg hentet bil på onsdag. Registrerte meg ved ankomst, men alikevel hadde jeg blitt ført opp som «ikke oppmøtt».... Bilen var satt til side, og endte med at jeg fikk en ikke klargjort bil som må inn igjen for detailing.

Mistenker at systemet deres ikke har oppfattet dette, på nettsiden ser det fortsatt ut som jeg ikke har tatt levering, siste checkbox mangler. Heller ikke noe mer info der som folk har nevnt, som feks superlading.
Og i går ble jeg logget ut av appen. Når jeg logget inn igjen ser den ut slik som før jeg fikk bilen; ingen muligheter til å styre/vekke opp bilen.
Pratet med banken i dag, og de sier alt er i orden fra min side. Men de betaler ikke ut før Tesla sender fakturaen, så pr. nå har jeg «kun betalt egenkapital»...

Har sendt mailer om dette og andre ting, i tillegg til å forsøke telefon, uten svar så langt.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA