Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Asarin

Til dere som ringer inn til sentralbordet, har dere ikke fått kontaktinfo direkte til en selger/utleveringsspesialist som følger bestillingen helt frem? Dagen etter jeg hadde lagt inn bestilling så var det en som ringte meg opp, og han sa at alle spørsmål og slikt helt frem til levering av bilen kunne jeg ta direkte med han. Fikk da hans direktenummer på jobb.

Har allerede ringt to ganger for å avklare et par ting, og ventetiden da var ca 30 sekunder.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

thorerik

Tenk alt merarbeidet og dårlig PR Tesla kunne spart seg for ved å åpne for track my tesla i appen så snart man har fått tildelt VIN....

Fornybarbil

Sitat fra: Walts på fredag 15. mars 2019, klokken 10:33
Ja ble noen timer med mutet mikrofon mens jeg jobbet i går og i dag.
Kom endelig igjennom nå etter rundt 50 min, alt var vist i orden.
Men kunne ikke si noe om hvor bilen var, bare at den var under frakt.

Kom igjennom nå. Samme svar, forlatt Belgia på vei til Trondheim. Får telefon fra lokale delivery når den ankommer. Før månedsslutt kunne han nesten garantere.

Kan man virkelig enda bestille biler med levering før mars er over? Jævlig kjipt å være sist ute ass.

Walts

Sitat fra: Asarin på fredag 15. mars 2019, klokken 10:36
Til dere som ringer inn til sentralbordet, har dere ikke fått kontaktinfo direkte til en selger/utleveringsspesialist som følger bestillingen helt frem? Dagen etter jeg hadde lagt inn bestilling så var det en som ringte meg opp, og han sa at alle spørsmål og slikt helt frem til levering av bilen kunne jeg ta direkte med han. Fikk da hans direktenummer på jobb.

Har allerede ringt to ganger for å avklare et par ting, og ventetiden da var ca 30 sekunder.
Nei fikk aldri noe sånn informasjon, havner som regel i telefon med samme person. Enten en norsk dame eller en engelsk kar,  men aldri fått noe direkte nummer. Bare beskjed om å vente på telefon/e-post for nærmere info om levering.
Eier: Tesla Model Y LR 2021
Tidligere: Tesla Model 3 LR 2019

Ellemelle

Sitat fra: thorerik på fredag 15. mars 2019, klokken 10:53
Tenk alt merarbeidet og dårlig PR Tesla kunne spart seg for ved å åpne for track my tesla i appen så snart man har fått tildelt VIN....
Ikke nødvendigvis.
Det skjer stadig avvik i produksjonen/transporten som gjør at bilen blir satt til side for senere reparasjoner og fikser.
Tenk deg at du plutselig ser i appen at bilen din blir sendt tilbake fra kaia i San Fransisco til fabrikken i Fremont.
Eller at du og en kamerat bestiller bilen samtidig, og han ser sin bil på vei over atlanteren, mens din fortsatt står i lakkeringen på fabrikken.
Ser for meg mange telefoner til Tesla om slike ting.

emurof

Sitat fra: qvern på mandag 11. mars 2019, klokken 22:07
@emurof

Heisann, du skulle bare ha visst hvor mye frem og tilbake og hazzle det var før de tilbød seg å kjøpe bilen tilbake. De lovet gull og grønne skoger med sjef Tesla Norge som ringte meg personlig og beklaget etc. etc. Alt viste seg å være spill for galleriet, dessverre.

Ja, absolutt, burde vært grunnlag for å heve kjøpet, not happening. Jeg tror nesten jeg hadde mer leiebil hjemme enn Teslaen.

Du prøvde altså å heve kjøpet? Og de nektet da eller? Prøvde du å kontakte forbrukerrådet?

emurof

Sitat fra: gr på tirsdag 12. mars 2019, klokken 08:52Men når det gjelder heving av kjøp har Tesla gitt oss forbrukere MYE mer makt enn hva lovkravet er, og MYE mer makt noen som helst andre bilmerker gir.

Har de gitt mer enn 14 dagers angrefrist som man har etter loven?

1000kwh

Sitat fra: emurof på fredag 15. mars 2019, klokken 16:16
Sitat fra: gr på tirsdag 12. mars 2019, klokken 08:52Men når det gjelder heving av kjøp har Tesla gitt oss forbrukere MYE mer makt enn hva lovkravet er, og MYE mer makt noen som helst andre bilmerker gir.

Har de gitt mer enn 14 dagers angrefrist som man har etter loven?
Du mener man kan levere hvilken som helst ny bil tilbake etter 14 dager. Lykke til.

Tar man ikke i mot en ny bil blir man straffet med saftig gebyr hos andre forhandlere.

Tom

Sitat fra: 1000kwh på fredag 15. mars 2019, klokken 16:28
Sitat fra: emurof på fredag 15. mars 2019, klokken 16:16
Sitat fra: gr på tirsdag 12. mars 2019, klokken 08:52Men når det gjelder heving av kjøp har Tesla gitt oss forbrukere MYE mer makt enn hva lovkravet er, og MYE mer makt noen som helst andre bilmerker gir.

Har de gitt mer enn 14 dagers angrefrist som man har etter loven?
Du mener man kan levere hvilken som helst ny bil tilbake etter 14 dager. Lykke til.

Tar man ikke i mot en ny bil blir man straffet med saftig gebyr hos andre forhandlere.
"MYE mer makt enn hva lovkravetMYE mer makt enn hva lovkravet"

Er vel dette han sikter til.. det stemmer ikke..

1000kwh

Sitat fra: Tom på fredag 15. mars 2019, klokken 16:30
Sitat fra: 1000kwh på fredag 15. mars 2019, klokken 16:28
Sitat fra: emurof på fredag 15. mars 2019, klokken 16:16
Sitat fra: gr på tirsdag 12. mars 2019, klokken 08:52Men når det gjelder heving av kjøp har Tesla gitt oss forbrukere MYE mer makt enn hva lovkravet er, og MYE mer makt noen som helst andre bilmerker gir.

Har de gitt mer enn 14 dagers angrefrist som man har etter loven?
Du mener man kan levere hvilken som helst ny bil tilbake etter 14 dager. Lykke til.

Tar man ikke i mot en ny bil blir man straffet med saftig gebyr hos andre forhandlere.
"MYE mer makt enn hva lovkravetMYE mer makt enn hva lovkravet"

Er vel dette han sikter til.. det stemmer ikke..
Det er jo en enorm forskjell når man kan ta bilen på en helgetur og så levere tilbake bilen og si nei takk.

Det er mye

itre

Sitat fra: Tom på fredag 15. mars 2019, klokken 16:30
Sitat fra: 1000kwh på fredag 15. mars 2019, klokken 16:28
Sitat fra: emurof på fredag 15. mars 2019, klokken 16:16
Sitat fra: gr på tirsdag 12. mars 2019, klokken 08:52Men når det gjelder heving av kjøp har Tesla gitt oss forbrukere MYE mer makt enn hva lovkravet er, og MYE mer makt noen som helst andre bilmerker gir.

Har de gitt mer enn 14 dagers angrefrist som man har etter loven?
Du mener man kan levere hvilken som helst ny bil tilbake etter 14 dager. Lykke til.

Tar man ikke i mot en ny bil blir man straffet med saftig gebyr hos andre forhandlere.
"MYE mer makt enn hva lovkravetMYE mer makt enn hva lovkravet"

Er vel dette han sikter til.. det stemmer ikke..

Tesla gir 3 dager (mer nå...?) returrett selv om bilen er bestilt i deres showroom. Det er mer enn norsk lovkrav. Når det gjelder bestilling usett og utenfor utsalgssted (postordre, i dette tilfellet internettbestilling) er lovkravet 14 dager fra mottatt vare.

Motorwatt

Dette fant jeg:

Gir loven noen angrerett ved bilkjøp?
I det store og det hele er svaret dessverre nei. Det klare utgangspunkter i norsk rett er at avtaler skal holdes. Det ville vært vanskelig å være en bilforhandler dersom bilkjøpere stadig kunne få omgjøre kjøpet og levere tilbake bilen. Det er derfor det klare utgangspunkt i både kjøpsloven og forbrukerkjøpsloven at kjøper ikke har angrerett eller angrefrist ved bilkjøp. Det er forståelig at dette kan være veldig opprørende dersom en overivrig kjøper en bil og straks etter ønsker å avslutte eller avbestille kjøpet.

Forbrukerkjøpsloven gir imidlertid kjøper en liten nødløsning. Det følger av loven at kjøper har en avbestillingsrett før bilen er levert. Merk at avbestillingsretten ikke gjelder hvis du har fått bilen overlevert. Merk også at dette er en avbestillingsrett mot erstatning. Dette betyr at kjøper må kompensere bilforhandleren for hans økonomiske tap som følge av avbestillingen.


Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

NoAmericano

Fikk nettopp vite at grunnen til at levering av bilen min ble utsatt skyldes at den kom med amerikanske lykter som måtte byttes. Delene til europeiske lykter ville ikke være tilgjengelig før sent neste uke, men selve utskiftinga skulle gå raskt.
Vet noen om det er mulig å hente ut bilen og kjøre den med amerikanske lykter frem til de nye delene ankommer og så få byttet da? Vil dette være en dum ide hvis mulig?
Er det noe annet jeg bør "frykte" siden det virker som bilen ble laget rettet mot amerikanske forhold?

calefranco

Hentet bilen kl.10 i går (Lillestrøm). Ble ropt opp og geleidet ut i hallen av to delivery specialists (en under opplæring). Hun forklarte litt med skjermen osv mens vi satt i bilen, så brukte jeg 5-10 minutter alene til å gå over bilen. Fant ikke noe vesentlig avvik, men fremre glasstaket er noen millimeter "kortere" på den ene siden. Ikke 100% "flush" altså med bakre glasstaket på høyre side. Tror ikke jeg skal lage noe ut av det, men har merket ellers at førerdøren trenger litt mer makt for å lukke den ordentlig, i forhold til de andre dørene. Skal teste igjen de neste dagene, men synes akkurat det er litt plagsomt. Måtte også signere for at jeg overtok bilen på sommerdekk. Var litt små bekymret for det, siden det var rundt null grader og litt snø i lufta og jeg skulle hjem til Oslo, men hovedveiene var helt fine, og man kjører jo rett ut på hovedveien (159?) fra varemessen. Kjørte veldig forsiktig, og det gikk smertefritt.
Bilen er jo nydelig å kjøre, som alle sier, sterk, solid, "reassuring", komfortabel. Fikk samme dekktrykk feilmelding de fleste får, men den er borte nå. Har nå fått en annen feilmelding om SOS anrop system, men tror den kanskje også forsvinner av seg selv.
Tok en kort kveldstur til sentrum og parkerte i Akershus festning garasjeanlegget. Der sleit jeg med å åpne ladeporten i app'n siden bilen var innerst i garasjekjelleren, og hadde mistet all LTE kontakt. Måtte bruke "nødutløseren" plastringen til å åpne den. (Er det vanlig?)
Prøvde ellers å installere app'n på kona sin mobil - hun skal også få låne bilen i ny og ne  ;D men fikk ikke logget henne inn. Andre brukere skal vel ha egen brukerprofil, stemmer ikke det?
Alt i alt, en hyggelig bekjentskap sålangt  :+1:

Motorwatt

USA lykter:

Tror ikke Tesla tar sjansen på å sende en "ikke typegodkjent" bil ut på veien.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA