Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Inop

Sitat fra: Nickelilltroll på torsdag 14. mars 2019, klokken 09:41
Sist gang jeg snakket med dem på DNB, så er alle betalinger registrert FØR kl 11 garantert at fullføres før kl 16 samme dag.

Det tror jeg er med forbehold om at du har slått på "straksbetaling" i nettbanken. Pleier å ha min konto på forfallsbetaling, da har jeg mulighet til å kansellere en betaling i løpet av dagen hvis noe skulle være feil.
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

turfsurf

Sitat fra: Handyman på torsdag 14. mars 2019, klokken 09:07
Om det er ulovlig vet jeg ikke, men Gjensidige kunne ikke garantere at det ikke tok dager fra en bank til en annen før det var synlig hos mottager.
Dette gjelder overføring i Norge, og det gjelder først og fremst krediteringsdato. Tidligere skimmet banker rente med at det ble kreditert ut av konto en viss dag, og kreditert inn på konto hos mottaker noen dager senere...
i4 M50 2024 | Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Jarv!s

Åssen matter er det i bilen som blir levert ut? Stoff eller gummi?
Model X 2018
Model 3 LR AWD - Solgt
BMW i3 94ah - Solgt

Asarin

Sitat fra: Jarv!s på torsdag 14. mars 2019, klokken 13:04

Mener de fleste har sagt stoff. Gummimatter må kjøpes.
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Elmo

Sitat fra: Asarin på torsdag 14. mars 2019, klokken 13:07
Sitat fra: Jarv!s på torsdag 14. mars 2019, klokken 13:04
Mener de fleste har sagt stoff. Gummimatter må kjøpes.

Det stemmer     https://elbilforum.no/index.php?topic=43747.0
Seat Mii 2020/01 og Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.14.1
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Toalmar

Sitat fra: Jeppe på torsdag 14. mars 2019, klokken 06:48
Eg skal hente bil i morgo hvis alt går etter planen
Har du fått beskjed om levering morgen eller er det datoen på FI?
Kan aldri tenke meg du kan hente bil uten at de har ringt deg om dette.
Jeg har selv fått bestillingsavtale med leveringsdato på etter samtale med de og jeg skal hente i morgen. I dag ringte de og snakket med meg om dette.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Elmo

Sitat fra: Toalmar på torsdag 14. mars 2019, klokken 21:16
Jeg fikk bare epost. Tittel var "Bekrefter: Model 3 leveringsavtale". Fikk den én uke før utleveringsdato.
Seat Mii 2020/01 og Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.14.1
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Jeppe

Sitat fra: Toalmar på torsdag 14. mars 2019, klokken 21:16
Sitat fra: Jeppe på torsdag 14. mars 2019, klokken 06:48
Eg skal hente bil i morgo hvis alt går etter planen
Har du fått beskjed om levering morgen eller er det datoen på FI?
Jeg har selv fått bestillingsavtale med leveringsdato på etter samtale med de og jeg skal hente i morgen. I dag ringte de og snakket med meg om dette.

Fekk sms på måndag og telefon i dag som bekrefta levering i morgo.

RuneW

I dag var det endelig vår (kjærringa og meg) tur til å få bil! Hadde beregnet alt for god tid og møtte opp en time før tiden. Så vi tuslet ut igjen og fikk oss litt å spise og var tilbake ca 20 min før 16. Ble ønsket velkommen og registrert av et par hyggelige ansatte. Jeg spurte om det var noen forsinkelser og fikk til svar at det i alle fall ikke ble noe tidligere enn avtalt tid...

Men det ble det. Kl 15:53 (ca) ble vi ropt opp og geleidet ut i det aller helligste av en hyggelig kar:
Du kan ikke vise dette vedlegget.

Han sa at det var satt av hele 15 minutter til utlevering  ::)  Ja, ja, tenkte jeg, godt jeg har et avslappet forhold til swirls og har "glemt" skyvelæret hjemme. Jeg tok en rask befaring av bilen (mens mannen snakket (om andre ting)) men jeg så bare perfeksjon. Det hjelper vel å ha en avslappet og positiv innstilling  :laugh:  Ingen panel gaps som var verdt å skrive hjem om og ingen lakkskader. Glasset var rett som en snor osv. Ja, det var noen rester av lim her og der som enkelt kunne gnis av. Who cares?

Eneste problemet (og det var godt vi oppdaget) var at vinduet på høyre side foran ikke gikk helt igjen. Mannen "vår" huket tak i en teknikker og han fortalte at det var kun snakk om kalibrering. Vi ble sendt ut igjen mens bilen ble tatt hånd om og etter 5-10 min ble vi geleidet ut igjen. Jeg skrev under på at bilen ble levert med sommerdekk og "signerte digitalt" på at bilen hadde vår VIN.

Så var det handshake og god tur. Vi var ute av hallen 16:20. Jeg hadde med egne vinterhjul og var veldig spent på hvordan det ville være å skifte hjul ute i det fri. Med usikkert underlag og hjemmelaget "jack pad". Men all bekymring viste seg å være ubegrunnet. Med bar asfalt, hjelpsom kone og ikke minst: en super Makita muttertrekker, så gikk det som en lek. Tror jeg brukte 15 min på hele seansen. Her ett hjul:

https://www.youtube.com/watch?v=EWoJ4kkBNgw

Så var det å farte hjemover. Bestemte meg får å vente med å klå for mye med skjerm og oppsett til jeg var hjemme i egen garasje. Bare startet og dro. Kameraet/AP kalibrerte seg mye raskere enn jeg hadde forventet. Allerede ved Furuset (ca 10 km) var det saken i boks:

https://www.youtube.com/watch?v=FqUQPR-S5k8

Jeg prøvde AP en god del på hjemveien og det var både morsomt og skummelt. Men man blir fort vant til det. Jeg opplevde aldri noen brå eller skumle manøvre. Eneste var at jeg synes AP holder seg litt for mye i midten av kjørefeltet. Høres kanskje rart ut, men hvis jeg ligger i det høyre feltet på en 4-felts vei, så foretrekker jeg å ligge noe til høyre i feltet. Muligens en uvane fra min side...

Ellers så fikk jeg en Autopilot Features Limited-melding inne i en tunnel, men den ble borte når jeg kom ut av tunnelen. Aner ikke hva det betyr og så den aldri igjen.

Du kan ikke vise dette vedlegget.

AP fikk testet seg i ganske ufyselig regnvær på vei hjem, uten at det gjorde den helt store forskjellen. Synes den automatiske viskeren fungerte bra også. Kommer noe sent igang, men det synes jeg alle slike gjør. Avstanden til bilen foran satte jeg på max (7). Jeg er såpass lite aggressiv i trafikken så denne avstanden er det eneste rette for meg.

Alt i alt ekstremt fornøyd med bil og utlevering  :laugh:

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

iloominaty

Hentet bil igår på lillestrøm og jeg må si at dette er det morsomste jeg har hatt i en bil noensinne.

Når det kommer til feil så var det bare en bitte liten (3 cm ish) ripe på panseret som bare kom fram med litt LED lys fra mobilen min. Annent en det er den helt strøken, paneler er flush og symetriske ingenting å klage på. Fikk også TPMS feil etter 10 minutter med kjøring som som alle andre, men dette fikses med en enkel reset har jeg forstått.

Var forøvrig sinsykt nervøs før vi plukket opp bilen etter alle skrekkhistoriene jeg hadde lest her på forumet da.

Gleder meg som et barn til å kjøre mer.

Walts

Har noen andre kommet gjennom på telefon til Tesla de siste dagene? Har ringt 21 06 19 29 inn valg 1 2 2 i et par dager nå uten å komme gjennom. Satt vel på vent rundt 3 timer i går. Når jeg har ringt tidligere har det tatt rundt 10 min å komme gjennom.

Skulle forhørt meg om de har mottatt egenkapital og lånet er i orden siden det nærmer seg dato de har sendt sms om 22.03-30.03. Samt spurt om bilen var kommet til Norge ennå.
Eier: Tesla Model Y LR 2021
Tidligere: Tesla Model 3 LR 2019

RuneW

En ting til: Byttet til medbragte PH Turbin hjulsett med piggfrie vinterdekk og fikk ingen TPMS-meldinger. Muligens pga at jeg var nøye med luftpåfyllingen av dekkene før jeg dro hjemmefra? Var litt spent på om tredjeparts-hjulene ville "snakke" med bilen, men det var null problemer  :+1:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Fornybarbil

Nope, satt 1t i kø i går da jeg kjørte langtur. Ble avbrutt av en tunnel..

Olofm

Sitat fra: Walts på fredag 15. mars 2019, klokken 09:32
Har noen andre kommet gjennom på telefon til Tesla de siste dagene? Har ringt 21 06 19 29 inn valg 1 2 2 i et par dager nå uten å komme gjennom. Satt vel på vent rundt 3 timer i går. Når jeg har ringt tidligere har det tatt rundt 10 min å komme gjennom.

Skulle forhørt meg om de har mottatt egenkapital og lånet er i orden siden det nærmer seg dato de har sendt sms om 22.03-30.03. Samt spurt om bilen var kommet til Norge ennå.

Kom gjennom på telefon i går etter å ha sittet i telefonkø 56 minutter. Krever tålmodighet og hjemmekontor...
Sort Nissan Leaf, hentet 22/2-2012 fra BNH på Ski. Solgt 2019
Tesla Model 3, hentet Lillestrøm 2019.

Walts

Ja ble noen timer med mutet mikrofon mens jeg jobbet i går og i dag.
Kom endelig igjennom nå etter rundt 50 min, alt var vist i orden.
Men kunne ikke si noe om hvor bilen var, bare at den var under frakt.
Eier: Tesla Model Y LR 2021
Tidligere: Tesla Model 3 LR 2019

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA