Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Langangen

Sitat fra: Nickelilltroll på mandag 11. mars 2019, klokken 17:58
Nei!! IF nekter og forsikre vilken slags bil som helst på bare VIN! Regnr er det enda som funker. Bare så det er sagt...

Jeg tegnet forsikring på min med vin nr hos if... Kanskje de ser an kundene  ;)
Model 3 2021 Sr+
Model 3 2019 med FSD

Min Model 3 nettside: https://www.model3norway.com

asbkar

Sitat fra: Knut Erling Øen på mandag 11. mars 2019, klokken 18:10
Sitat fra: qvern på mandag 11. mars 2019, klokken 18:03
Storebrand forsikrer med VIN
Min er forsikret der, selv om jeg ikke vet når den kommer...

DnB forsikrer også på VIN nr
Ikke noe problem å kjøpe forsikring til uregistrert bil med If. Som de selv skriver på https://www.if.no/privat/forsikring/bilforsikring:
Du kan beregne pris uten registreringsnummer, men for å få kjøpt forsikring, må du oppgi enten registrerings- eller chassisnummer etter at du har beregnet pris.
i-Miev fra 2011 til 2019. TM3 fra mars 2019.

Wibla

Jeg har forsikret flere biler med VIN (en bruktimportert MX5 og en ny splitter ny Tesla), det går fint. Så fort bilen har blitt registrert og fått tildelt kjennemerke plukker systemene til forsikringsselskapet opp dette. Slik jeg har fått det forklart er alle biler egentlig registrert på VIN, kjennemerket på bilen er kun for å gjøre det lettere for oss "biologiske maskiner" å kjenne igjen en spesifikk bil.
2018 Tesla Model S 75D

Otto

Sitat fra: Otto på torsdag 07. mars 2019, klokken 11:13
Da var det vår tur til å få "utlevert" bil.

Etter at bilen, Model 3LR, ble nedgradert fra EAP til AP, skulle den være klar for utlevering på Varemessa kl. 10, 7.3 (i dag). Var til og med innom Varemessa i går ettermiddag bare for å få avklart at alt var i orden. Det var det, og skulle kjøres fra Drammen om morgenen 7.3.

Går ned til Varemessa, og kl. 09.40 blir jeg ringt opp fra et "hemmelig nummer". Ante selvfølgelig at noe var galt, og bilen var ikke klar for utlevering! Avtalte at jeg skulle komme innom Varemessa. Snakket med "sjefen" der, og dem kunne bare beklage.

Etter å ha hatt Tesla siden desember 13, så burde jeg jo visst at dette gikk galt.

Litt forbanna!

Og det fortsetter:

Dagen etter (fredag) kontakter jeg en ansatt i Tesla systemet som skal prøve å sjekke opp hva som har skjedd, og ringe tilbake. Fredagen går, og vi hører ingenting.

Mandag: Ny mail til delivery, men selvfølgelig håpløst, ingen svar. Lagt igjen meldinger på telefonsvarer hos delivery, men usikker på om dette fungerer. Ingen har iallefall ringt tilbake.
Besøkte igjen Varemessa i ettermiddag for å prøve å finne noen som kanskje "vet" hva som skjer. Det er det jo selvfølgelig ikke, bare beklager. Hvis flere "beklager" nå, så kommer jeg snart til å eksplodere!

Det som er så tragisk med hele Tesla organisasjonen, er at absolutt ingen tar på seg ansvar for å følge opp hvis det er det minste avvik mot "normal" levering. Det samme skjedde da vi kjøpte en inventory P85D i juni 2016. Etter utrolig mye frem og tilbake, som endte opp i en annen inventory bil, fikk vi denne levert dagen før lille julaften (samme år...). Jeg misunner ingen det "sirkuset" vi gikk igjennom den gangen.

Vedkommende jeg snakket med på Varemessa i dag, forsnakket seg, og sa at bilene var fraktet en lang vei, og transport skader kan oppstå. Men jeg vil vite HVA som blir reparert på bilen siden den da tar 2 - 3 uker ekstra (lovet levering i løpet av mars!). Jeg er ikke interessert i å overta en bil som er reparert før jeg i det hele tatt har tatt den ut. Man har vel til og med krav på å få vite hva som er reparert på en bil ved kjøpsinngåelse?

Huff, for en organisasjon!

Det er derimot godt å høre at det er mange som er fornøyd, og håper for all del det fortsetter.

- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Perlemorhvit P90DL byttet til Blå 2020 Raven Dual Motor i 2021.
- Nesten ny Plaid i 2023!

Øyvind.h

Tesla klarer vel ikke registrere bilen på eier uten at den er forsikret, så det må på plass før skiltnummer ja.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Jeppe

Ojoj! Kanskje vart det min tur til slutt! Fekk tekstmelding i kveld med teksten; "Din Model 3 utlevering er blitt midlertidig booket den 15.3 kl. 13:00 i Lillestrøm."

Ser stadig at folk blir ombooka, men skulle gjerne visst om dette tidspunktet vanligvis var til å stole på. Kjedelig å snu i døra på Varemessa etter å ha kjørt buss i fire timar...

Berglund

Sitat fra: Jeppe på mandag 11. mars 2019, klokken 20:04
Ojoj! Kanskje vart det min tur til slutt! Fekk tekstmelding i kveld med teksten; "Din Model 3 utlevering er blitt midlertidig booket den 15.3 kl. 13:00 i Lillestrøm."

Ser stadig at folk blir ombooka, men skulle gjerne visst om dette tidspunktet vanligvis var til å stole på. Kjedelig å snu i døra på Varemessa etter å ha kjørt buss i fire timar...
Artig! Når bestilte du?
fra Ford Focus 2012 til en Tesla M3 LR. Digg? Ja.

Toalmar

Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Jeppe

Sitat fra: Berglund på mandag 11. mars 2019, klokken 20:21

Artig! Når bestilte du?

Reserverte november 2016 og bestilte 8.12
Midnight silver m/18" og pigg
VIN 225xxx

bno

Sitat fra: Otto på mandag 11. mars 2019, klokken 19:21

Etter at bilen, Model 3LR, ble nedgradert fra EAP til AP, skulle den være klar for utlevering på Varemessa kl. 10, 7.3 (i dag). Var til og med innom Varemessa i går ettermiddag bare for å få avklart at alt var i orden. Det var det, og skulle kjøres fra Drammen om morgenen 7.3.

Går ned til Varemessa, og kl. 09.40 blir jeg ringt opp fra et "hemmelig nummer". Ante selvfølgelig at noe var galt, og bilen var ikke klar for utlevering! Avtalte at jeg skulle komme innom Varemessa. Snakket med "sjefen" der, og dem kunne bare beklage.

Etter å ha hatt Tesla siden desember 13, så burde jeg jo visst at dette gikk galt.

Litt forbanna!

Og det fortsetter:

Dagen etter (fredag) kontakter jeg en ansatt i Tesla systemet som skal prøve å sjekke opp hva som har skjedd, og ringe tilbake. Fredagen går, og vi hører ingenting.

Mandag: Ny mail til delivery, men selvfølgelig håpløst, ingen svar. Lagt igjen meldinger på telefonsvarer hos delivery, men usikker på om dette fungerer. Ingen har iallefall ringt tilbake.
Besøkte igjen Varemessa i ettermiddag for å prøve å finne noen som kanskje "vet" hva som skjer. Det er det jo selvfølgelig ikke, bare beklager. Hvis flere "beklager" nå, så kommer jeg snart til å eksplodere!

Det som er så tragisk med hele Tesla organisasjonen, er at absolutt ingen tar på seg ansvar for å følge opp hvis det er det minste avvik mot "normal" levering. Det samme skjedde da vi kjøpte en inventory P85D i juni 2016. Etter utrolig mye frem og tilbake, som endte opp i en annen inventory bil, fikk vi denne levert dagen før lille julaften (samme år...). Jeg misunner ingen det "sirkuset" vi gikk igjennom den gangen.

Vedkommende jeg snakket med på Varemessa i dag, forsnakket seg, og sa at bilene var fraktet en lang vei, og transport skader kan oppstå. Men jeg vil vite HVA som blir reparert på bilen siden den da tar 2 - 3 uker ekstra (lovet levering i løpet av mars!). Jeg er ikke interessert i å overta en bil som er reparert før jeg i det hele tatt har tatt den ut. Man har vel til og med krav på å få vite hva som er reparert på en bil ved kjøpsinngåelse?

Det er derimot godt å høre at det er mange som er fornøyd, og håper for all del det fortsetter.
Var i samme situasjon. Ved overtakelse 6.3. viste det seg at bilen var lakkert på store deler av føresiden. Jeg tok selvsagt ikke bilen ut. Resultat er at jeg står uten TM3 og det kommer jeg til å fortsatt gjøre i overskuelig fremtid. Det jeg har opplevd har ikke gitt mer mesmak på å gjentas om noen måneder. Ferdig schloss slutt.

torjze

Har du betalt og i så fall når betalte du?

Jeppe

Sitat fra: torjze på mandag 11. mars 2019, klokken 20:39

Har du betalt og i så fall når betalte du?

Har ikkje betalt endå, ventar på ny invoice etter at eg ba om å få fjerne min "off-menu" FSD som eg bestilte før 1.3. Kjøpsavtalen er endra og endringane er med på mytesla, men invoicen er utdatert.
Ringte dei i dag om akkurat dette og fekk høre at det var på veg.

Otto

Sitat fra: bno på mandag 11. mars 2019, klokken 20:38
Sitat fra: Otto på mandag 11. mars 2019, klokken 19:21

Litt forbanna!

Og det fortsetter:

Vedkommende jeg snakket med på Varemessa i dag, forsnakket seg, og sa at bilene var fraktet en lang vei, og transport skader kan oppstå. Men jeg vil vite HVA som blir reparert på bilen siden den da tar 2 - 3 uker ekstra (lovet levering i løpet av mars!). Jeg er ikke interessert i å overta en bil som er reparert før jeg i det hele tatt har tatt den ut. Man har vel til og med krav på å få vite hva som er reparert på en bil før overtagelse?

Var i samme situasjon. Ved overtakelse 6.3. viste det seg at bilen var lakkert på store deler av føresiden. Jeg tok selvsagt ikke bilen ut. Resultat er at jeg står uten TM3 og det kommer jeg til å fortsatt gjøre i overskuelig fremtid. Det jeg har opplevd har ikke gitt mer mesmak på å gjentas om noen måneder. Ferdig schloss slutt.

Fortalte Tesla hva som var skjedd (i forkant av ny utlevering), eller måtte du finne dette ut på egenhånd?
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Perlemorhvit P90DL byttet til Blå 2020 Raven Dual Motor i 2021.
- Nesten ny Plaid i 2023!

qvern

Har noen søkt om å få eller fått refundert renter på innbetalt beløp til Tesla for bil som ikke er levert ut etter flere uker?

emurof

Sitat fra: qvern på mandag 11. mars 2019, klokken 12:59
Det må være fullstendig kaos hos Tesla i forhold til utlevering...

Fikk siste bekreftelse på levering 2 dager siden (Leverings påminnelse) om at bilen var klar til henting i dag kl 11.00 på Lillestrøm.

Da jeg tuslet ut av Lillestrøm stasjon kl 10.05 ringte en dansk Tesla ansatt og meddelte at bilen dessverre ikke var klar til utlevering likevel. Den ville sannsynligvis bli klar denne uken, muligens i løpet av et par dager. Årsaken til dette kunne han ikke opplyse om.

Etter å ha bedt om å få snakke med en overordnet ringte en kundebehandler fra utleveringsavdelingen og informerte om at forsinkelser måtte man regne med siden så mange biler skulle leveres ut. Dette stod også i kontrakten.
Lånebil? Bare å glemme. Artig å ha betalt inn over en halv million for 2 uker siden og fortsatt ikke fått hverken bil eller leveringstidspunkt...

Har de faktisk lov til dette etter norsk lov? Kan de virkelig bare ringe et par minutter før utlevering og si "sorry, men slik blir det og ingen kompensasjon"? Kan de virkelig lage en kontrakt der kunden frasier seg retten til å få varen til avtalt tid?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA