Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

paulkristian

Henta bilen igår.
Ble ganske forsinket. Skulle hente den kl 13:00 men pga feil i logistikk var ikke bilen på Lillestrøm. Fikk beskjed om å komme tilbake kl 17:00.
Kl 17:00 var den fortsatt forsinket, men 18:00 fikk jeg den endelig.

Kun noen småriper i klarlakken men ellers helt perfekt.

Alt med forsinkelser etc var tilgitt da jeg satte meg inn i bilen. Herregud for en nydelig bil  :+1:
Fikk nesten ikke sove i natt for jeg gledet meg sånn til å kjøre mer  :laugh:

Imagine

Ny bil med «kun noen småriper i klarlakken, ellers fin»...
Er jo ganske utrolig.

trykkertor

Ja, det er synd å si det. Men slik er normen blitt for disse bilene. For veldig mange er det "greit" at Tesla har det så travelt, at de kan levere ut biler til en halv million som har en del smånips.
Poenget er visst at bilen er så fantastisk at det er ok bilene er slik. For en blir hel mo i knærne, og blendet i hodet over hvor fantastisk den er. Det kalles honeymoon period.
Etter å ha sett hvor travelt de har det med kvalitetskontroll og klargjøring, må jeg si jeg gruer meg litt til vår skal hentes.

lintho

Prosentmessig er det sikkert ganske få som får tildelt biler med feil/mangler.
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

Handyman

Sitat fra: trykkertor på søndag 10. mars 2019, klokken 10:38
Ja, det er synd å si det. Men slik er normen blitt for disse bilene. For veldig mange er det "greit" at Tesla har det så travelt, at de kan levere ut biler til en halv million som har en del smånips.
Poenget er visst at bilen er så fantastisk at det er ok bilene er slik. For en blir hel mo i knærne, og blendet i hodet over hvor fantastisk den er. Det kalles honeymoon period.
Etter å ha sett hvor travelt de har det med kvalitetskontroll og klargjøring, må jeg si jeg gruer meg litt til vår skal hentes.
Dette innlegget er ikke skrevet for å provosere, men bare belyse at folk har veldig forskjellig holding til hva som er akseptabelt. Man må huske at TM3 "is an affordable car for the masses", og at mange av kjøperne vil ha et helt annet forholdt til bilen an en ihuga entusiast. Spesielt når de rimeligere modellene lanseres.
For veldig mange vil kun noen ukers bruk føre til at disse merkene forsvinner blant nye merker.
Men for de som er "perfeksjonister" (ikke negativt ment) og har stor glede av en plettfri bil er det meget viktig at bilen leveres uten kosmetiske feil.
Selv vasker jeg som oftest bilene mine hevert år (noen ganger flere ganger i året) og bryr meg altså lite om riper som ikke er synlig under et lite lag med skitt. Tror ikke det er vanlig at kunder sjekker andre bilmerker så nøye, men det skyldes nok at mange vet at Tesla forsøker å levere ut biler med tildels graverende feil. Selv tror jeg majoriteten av bilene er absolutt gode nok "for folk flest", men de burde strebe etter perfekte biler alltid!
Swirls er et ikke-tema for meg, men jeg vet at det er meget viktig for andre. For meg er funksjon viktig, og jeg har liten toleranse når ting ikke fungerer. Jeg er derfor veldig spent, og håper derfor at det ikke blir mange feil på bilen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Roy Aasen

Enig med Handyman her. Jeg hører også til de som vasker bilen veldig sjelden, og da gjerne billigst mulig i maskin.
Er jo selvsagt stas hvis nyvogna er ca plettfri, men av erfaring så tar det bare en uke eller to så er de først ripene og småbulkene som en får tildelt på parkeringsplasser og fra handevogner på plass.

Jeg har selv ikke Tesla, men kanskje blir det med MR?

Pust med magen, vogna er som den er, og er det for ille så er det jo bare å returnere :-\

Edit: ...og så er vi jo alle heldigvis forskjellige, og godt er nu det :)

iumentum

Det jeg lurer på en hvilken bilfabrikant det er som leverer bilene ut plettfrie fra klargjøring? Alt ser jo skrot ut med ledlys.

Er dog enig i at Tesla gjerne kan strebe etter å være best, og at det er ingen unnskyldning at alle er dårlige.

RuneW

Sitat fra: Handyman på søndag 10. mars 2019, klokken 11:24
Selv vasker jeg som oftest bilene mine hevert år (noen ganger flere ganger i året) og bryr meg altså lite om riper som ikke er synlig under et lite lag med skitt. Tror ikke det er vanlig at kunder sjekker andre bilmerker så nøye, men det skyldes nok at mange vet at Tesla forsøker å levere ut biler med tildels graverende feil. Selv tror jeg majoriteten av bilene er absolutt gode nok "for folk flest", men de burde strebe etter perfekte biler alltid!
Swirls er et ikke-tema for meg, men jeg vet at det er meget viktig for andre. For meg er funksjon viktig, og jeg har liten toleranse når ting ikke fungerer. Jeg er derfor veldig spent, og håper derfor at det ikke blir mange feil på bilen.

100% enig med alt!

:+1:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

gruffalo

I Trondheim snakka jeg med de som klargjorde bilene, og de hadde peiling på detailing.  Det var ikke likegyldige vikarer eller uvitende 18-åringer. 

Jeg fikk veldig tillit til at de gjorde en profesjonell jobb.
E-tron 55 sportback 2022

Counterpointer

Jeg tilhører de som vasker ofte, jeg bruker ALDRI børstemaskin og jeg får mark av ting som er skjeve, rasler eller knirker.

Likevel er jeg ikke så nøye at jeg finner frem lyskaster og undersøker under panser osv.

Min bil var etter min oppfatning strøken, noe som ble bekreftet av detailer som nå har bilen (alt for lenge btw....)

Det er alltid biler som har noe feil, og at det kan bli skader under transport burde ikke overraske noen. Det er også helt klart at US produsenter er ikke like nøye på alt som koreanske eller japanske f.eks. Med mengden biler så er også muligheten for å finne noe stor. Jeg vet av erfaring at både Volvo og Mercedes leverer ut biler med forskjellige lakknyanser, men det er ingen grunn til å godta fra noen produsent, heller ikke Tesla.

Det er litt påtagelig med folk som stadig poster om dårlig kvalitet på Model 3 uten at de har egen erfaring selv. Det synes jeg de burde kutte ut. Det holder fint at eierne selv gjør det.

lintho

Sitat fra: gruffalo på søndag 10. mars 2019, klokken 13:39
I Trondheim snakka jeg med de som klargjorde bilene, og de hadde peiling på detailing.  Det var ikke likegyldige vikarer eller uvitende 18-åringer. 

Jeg fikk veldig tillit til at de gjorde en profesjonell jobb.
Helt enig. Creds til de som jobber hos tesla i Trondheim.
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

Maximus

Sitat fra: knut.aulie på søndag 10. mars 2019, klokken 14:02Det er litt påtagelig med folk som stadig poster om dårlig kvalitet på Model 3 uten at de har egen erfaring selv. Det synes jeg de burde kutte ut. Det holder fint at eierne selv gjør det.

Det har vært mange positive nyheter for Tesla i det siste, 35k model 3, superlader v.3, store utleveringsvolumer av model 3 her hjemme, kommende model y. De har vel fungert som en trigger for de som føler at slikt er litt følelsesmessig tyngende.

Gleder meg derfor stort over at det også drypper inn flere entusiastiske meldinger fra reelle eiere som setter pris på og nyter nybilkjøpet sitt, problemer eller ei. Tommel opp til dere!

C_B_

Sitat fra: Maximus på søndag 10. mars 2019, klokken 14:58
Sitat fra: knut.aulie på søndag 10. mars 2019, klokken 14:02Det er litt påtagelig med folk som stadig poster om dårlig kvalitet på Model 3 uten at de har egen erfaring selv. Det synes jeg de burde kutte ut. Det holder fint at eierne selv gjør det.

Det har vært mange positive nyheter for Tesla i det siste, 35k model 3, superlader v.3, store utleveringsvolumer av model 3 her hjemme, kommende model y. De har vel fungert som en trigger for de som føler at slikt er litt følelsesmessig tyngende.

Gleder meg derfor stort over at det også drypper inn flere entusiastiske meldinger fra reelle eiere som setter pris på og nyter nybilkjøpet sitt, problemer eller ei. Tommel opp til dere!

Jeg har vært eier i 3 dager nå og har nå kjørt noen timer. Veldig positiv over konseptet og at de satser 100 % på ny teknologi slik. Det er underholdene/spennende å bruke bilen, masse krefter og komfort.  De er godt fremfor konkurrentene på elbil mener jeg. Blinklysfunksjonene/auto vindusvisker trenger de bli bedre på, dermed de har noe å lære også. Virker på meg at de produserer og selger mest mulig når de har fordelene vedr. teknologi på elbil på sin side nå. Jeg har sendt inn klage på lakkfeil/pakninger som sitter skjevt/litt knaking der skjermen står++. 5 av de 6 TM3'er inne på bilpleie, jeg dro til etter utlevering, hadde lakkfeil. Min må nok omlakkeres 2 plasser og det er egentlig ikke helt godkjent. De retter nok feilene på utleverte biler etterhvert mht. det jeg har hørt før om Tesla. De andre bilprodusentene synes jeg bare gjør halvhjertete forsøk på å lage bra elbiler. Støtter Teslakonseptet ennå selv om det ble litt å få rettet opp i.

Autowinder

Sitat fra: JIB på søndag 10. mars 2019, klokken 16:26

Jeg har vært eier i 3 dager nå og har nå kjørt noen timer. Veldig positiv over konseptet og at de satser 100 % på ny teknologi slik. Det er underholdene/spennende å bruke bilen, masse krefter og komfort.  De er godt fremfor konkurrentene på elbil mener jeg. Blinklysfunksjonene/auto vindusvisker trenger de bli bedre på, dermed de har noe å lære også. Virker på meg at de produserer og selger mest mulig når de har fordelene vedr. teknologi på elbil på sin side nå. Jeg har sendt inn klage på lakkfeil/pakninger som sitter skjevt/litt knaking der skjermen står++. 5 av de 6 TM3'er inne på bilpleie, jeg dro til etter utlevering, hadde lakkfeil. Min må nok omlakkeres 2 plasser og det er egentlig ikke helt godkjent. De retter nok feilene på utleverte biler etterhvert mht. det jeg har hørt før om Tesla. De andre bilprodusentene synes jeg bare gjør halvhjertete forsøk på å lage bra elbiler. Støtter Teslakonseptet ennå selv om det ble litt å få rettet opp i.

Hvor meldte du feil?
TMY 2025 LR AWD • BMW i3 2022 120ah FC

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

C_B_

Sitat fra: Autowinder på søndag 10. mars 2019, klokken 18:18
Sitat fra: JIB på søndag 10. mars 2019, klokken 16:26

Hvor meldte du feil?

Til: DeliveryNO@tesla.com Har ikke fått svar. Men må vel ringe på mandag å høre "ståa". Vet du om annen bedre måte å melde feil?

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA