Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Djo

Sitat fra: RuneW på lørdag 09. mars 2019, klokken 19:31
Sitat fra: Djo på lørdag 09. mars 2019, klokken 19:21
Jeg hadde kjøpt 3 parts vinterhjul ( 18' PH Turbin) og var klar over at dette måtte jeg fikse selv - men om man skal være noe kritisk til Tesla sin leveringsprosessen så hadde det jo vært supert om de hadde hatt en plass innomhus der man hadde hatt anledning å skifte hjul selv- uansett meget fornøyd så langt
Porsche Taycan CT4, 2022
Tesla Model Y LR, Black/Black, 2023
Audi e-tron 50 advanced sport, 2020 (solgt)
Tesla Model 3, LR AWD, Black/Black, 2019 (solgt)
Tesla Model S85, AP1, midnight Silver (solgt)

RuneW

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 09. mars 2019, klokken 19:41
Tror jeg ville kjørt bort til Rema 1000 og kjørt ned i parkeringskjelleren der og foretatt skiftet. Det er varmt og tørt med flatt gulv.
Gå opp til Rema og kjøp deg noe så snylter du ikke heller.
Ca 200 meter å kjøre

Prøver å finne ut hvor du mener på google maps, men eneste parkeringshuset jeg ser er her:
https://www.google.com/maps/@59.9515725,11.0460155,3a,90y,268.59h,86.6t/data=!3m6!1e1!3m4!1sljEw1D9vHoeScR709fduLQ!2e0!7i13312!8i6656

Sitat fra: Djo på lørdag 09. mars 2019, klokken 19:52
Jeg fant et sted på baksiden av messehallen ved noen garasjeporter som ikke var snødekket- men det er mulig det er trafikk der om du henter på en hverdag- uansett lykke til...

Så du kom inn på selve messeområdet med egen bil?

---
En annen ting:

Jeg blir antageligvis alene, så jeg må sette fra meg den gamle bilen og dra opp igjen og hente den. Noen som vet om det er lov å parkere natten over på messe-parkeringen?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Counterpointer

Sitat fra: RuneW på lørdag 09. mars 2019, klokken 19:56
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 09. mars 2019, klokken 19:41
Tror jeg ville kjørt bort til Rema 1000 og kjørt ned i parkeringskjelleren der og foretatt skiftet. Det er varmt og tørt med flatt gulv.
Gå opp til Rema og kjøp deg noe så snylter du ikke heller.
Ca 200 meter å kjøre

Prøver å finne ut hvor du mener på google maps, men eneste parkeringshuset jeg ser er her:
https://www.google.com/maps/@59.9515725,11.0460155,3a,90y,268.59h,86.6t/data=!3m6!1e1!3m4!1sljEw1D9vHoeScR709fduLQ!2e0!7i13312!8i6656

Stemmer! Det er nedkjøringen

Ville funnet en parkering utenfor messeområdet, tror det er dyrt å stå der over natta. Betalingsparkering hele døgnet om jeg ikke husker feil.

RuneW

Takk for tips. Får an føret medn tviler på at jeg tør å kjøre så mye som 5 meter med sommerdekk på allfarvei  :police:
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

vegardg

Er det noen som har fått Elbilforeningens startpakke ved utlevering?

ladov

Sitat fra: emurof på lørdag 09. mars 2019, klokken 12:50
Sitat fra: ladov på lørdag 09. mars 2019, klokken 11:17Også må jeg fylle litt mer luft, lå akkurat under grensen for hva disse TPMS-sensorene liker men det er null stress.

Det begynner å bli mange som skriver om dette etter hvert. Kan ikke Tesla bare gjøre så det er nok luft i dekket i utgangspunktet?
Det står 41 psi på stolpen, i følge TMPS-sensorene var trykket i dekkene 38,38,39 og 41 psi. Min mekaniske dekktrykksmåler var helt enig med sensorene. (arvegods fra farfaren min, den mannen kjøpte ikke dritt hvis han kunne unngå det!)

Problemet er kanskje at utleveringsspesialistene tar '41psi' litt for bokstavelig. Hvis de fyller til måleren viser '41' så skal det bare en *litt* unøyaktig avlesning eller en *litt* slumsete avkobling av ventilen før trykket dropper nok til at sensorene blir lei seg..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Handyman

Hadde levering i dag kl 10 i Lillestrøm,  jeg ankom kl 09.55 og rakk så vidt fylle en kopp kaffe innen det var min tur
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Asarin

Sitat fra: Handyman på lørdag 09. mars 2019, klokken 20:39
Hadde levering i dag kl 10 i Lillestrøm,  jeg ankom kl 09.55 og rakk så vidt fylle en kopp kaffe innen det var min tur
---
Tesla Model 3 - Sort LR AWD - 2019
Tesla Model S - 85kW - 2014-2016

Counterpointer

Sitat fra: vegardg på lørdag 09. mars 2019, klokken 20:20
Er det noen som har fått Elbilforeningens startpakke ved utlevering?
Jeg fikk startpakke i Drammen 23/2. Måtte spørre. De ville gi ut så lenge de hadde. Virket som det var siste rest.

HermanGatevold

Hva er det som følger med i den pakken?

Handyman

RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Lynkjapp

Sitat fra: RuneW på lørdag 09. mars 2019, klokken 19:56
Jeg blir antageligvis alene, så jeg må sette fra meg den gamle bilen og dra opp igjen og hente den. Noen som vet om det er lov å parkere natten over på messe-parkeringen?
Jeg bumper dette spørsmålet siden det er aktuelt for oss også. Selv om vi er to som kommer til utleveringen så har begge lyst å være med på premiæreturen og ingen har lyst å kjøre gamlebilen hjem. :D

HCO

Jeg har sett at det alltid står flere biler parkert i området der du kjører under riksvei 159, altså like før du kommer til messeparkeringen. Type "villparkering", men antakelig både lovlig og gratis.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

indianrunner70

Fikk utlevert (Forus, Sandnes) TM3 LR AWD i dag 09.03 og det var en hyggelig opplevelse for meg og kona. Var bittelitt skeptisk etter å følgt nøye med på denne drama tråden over 12 akter..
Bilen var som akkurat som forventet og Midnight Silver fargen er enda bedre i virkeligheten enn på bilder :)
Bilen var ladet til 87%, kjørt den nette sum av 20km og ikke minst stemte VIN nummer så starten på seansen var perfekt.

Positivt:
- Hyggelige ansatte hos Tesla. Ikke noe stress og vi brukte vel minst 35min med "selger" som var av den kunnskapsrike avbalanserte typen og ikke en solbrun snake oil selger med bleket tanngard. Ikke kjørt Tesla før, så greit med med litt ekstra input før overtagelse og for å bygge opp litt ekstra selvtilit før det braker løs..
- Oppkoblinger til Spotify, AP, mobil etc - ingen overraskelser eller noen hick-ups.
- Setene føltes bedre enn den røde som stod utstilt i Januar. I tilegg var det nå bedre plass både fremme og i baksetene, men dette kan også ha noe med instillinger å gjøre. Men jeg tror jeg har lest en plass at setene ble hevet noen cm i 2018?
- Ingen merkbar vindstøy i forhold til våre andre biler (Leaf og Outlander PHEV). Bilen oppleves som støysvak per i dag. Har heller ikke merket noen utidige ulyder noe sted.
- Alt av utstyr var med, ingenting manglet ift avtale. Sommer dekk per i dag på hotell, men disse kjører de hjem til oss ved nærmere avtale.
- Vinterdekk var satt på etter muntlig avtale i Februar. Da vi kjørte avgårde fikk vi opp en melding med en gang at dekkene måtte re-settes pga nylig dekk skifte. Dette utførte vi under kjøring, alt OK.
- Blitt meget glad i 15" skjermen allerede. Intuitiv med alle funskjoner inkludert, glad jeg slipper alle slags knapper i alle slags tullete fasonger rundt omkring i hele bilen.
- Beste stero anlegg jeg har hatt i noen bil (vi har og topp anlegg i Leaf og PHEV, men de er ikke i nærheten).
- Lakk arbeid fremstår som "ryddig og pent", har ikke oppdaget noen riper. Har ikke sjekket alle innsider enda, men skulle det være noe halvsløvt arbeid ser jeg heller ikke på dette som noe stort problem å fikse opp i etterkant hos Tesla.
- Enkelt å stille inn fører setene perfekt iht til hver enkelt bruker. Dette må være særdeles få andre biler som har denne funksjonen.
- Bilen har masse lagringsplass, med tilgjengelige roterom både her og der. Å dra på lengre ferie turer bør ikke være noe problem.
- Glasstak OK, ingen løgnas flukting eller høyde forskjeller. Har heller ikke funnet noen riper noe sted.
- Interiør er premium og satt sammen på en enkel, men samtidig innbydende måte.
- Tok en kjapp tur ut nå i kveld etter å sett Barca holde lekstue, lysene virket bra og ingen ble blendet..
- Akselerasjonen er hinsides og kjekk! Må passe meg her, ellers blir det prikker i hytt og dynevær.

Negativt:

Ingen show-stoppere, men det er alltid noe å pirke på ;D

- Merkbar dekkstøy. Dette kan jo forklares med innkjøring + det faktum at vinterdekk ikke er laget for asfalt. Husker også at Nokian R3 fikk dårlig betalt i testen over alle tester i 2018, fikk vel 6/10 på støy men mer eller mindre topp på de andre funskjonene. Men, for å være helt ærlig har vi mer dekkstøy på våre andre biler, så dette er faktisk ikke direkte plagsomt (burde kanskje havnet i positiv opplevelse, men vi må jo prøve å få alle på forumet fornøyde)
- Paneler til bakluke er litt løgnas, treffer perfekt på hele venstre siden mens det er avvik på høyre side..snodig. Selger tok bilder.
- Enkelte lim og voks rester rundt omkring, ikke noen svære saker som ikke en fille kan ordne.
- Noen "swirl" merker på venstre side, men ikke noe som ikke kan ordnes. Selger tok bilder.
- Forundret over at bakluken ikke lukker mykere.. burde vært elektrisk styrt spør du meg.

Alt i alt, 9.5/10 og kjekk start som TM3 eier. Alle i huset er allerede enige om at dette er en topp sport/sci-fi bil som vi alltid har savnet :) Nå gjelder det bare å holde de to eldste barna langt unna garasjen og nøkkel kortene..

trykkertor

Sitat fra: Lynkjapp på lørdag 09. mars 2019, klokken 23:41
Selv om vi er to som kommer til utleveringen så har begge lyst å være med på premiæreturen og ingen har lyst å kjøre gamlebilen hjem. :D
Hva med gode gamle myntkast? Vinneren velger mellom å kjøre første 1/3 hjem, eller siste 2/3 hjem.
Den andre følger etter med gamlebilen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA