Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

ladov

Da har jeg hentet bil. Ble omtrent en time forsinket, noe av forsinkelsen må jeg ta på min egen kappe siden jeg ikke hørte telefonen mens jeg sto på toget til Lillestrøm..

Bortsett fra det var opplevelsen strøken. Har ikke sett noe som er galt ennå men har noen få ting jeg lurer på..

Bilen ble levert på 18" vinterdekk som bråker uventet mye, blir de stillere når de er kjørt inn? Bilen har bare gått 65km så langt. Dessuten vet jeg egentlig ikke hvor sommerdekkene er hen, jeg *antar* at de er på dekkhotell..

Også FSD da, i bilen står det bare EAP så langt, håper at det går seg til i løpet av de neste dagene.

Også må jeg fylle litt mer luft, lå akkurat under grensen for hva disse TPMS-sensorene liker men det er null stress. Måtte bare slå opp hvor mye 12V uttaket kan levere først (12V*16A=192W, kompressoren min trenger 120W ;) )
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

bno

Dekkene går seg til no sweat.  :D Gratulerer med ny bil.  :+1: :D

emurof

Sitat fra: ladov på lørdag 09. mars 2019, klokken 11:17Også må jeg fylle litt mer luft, lå akkurat under grensen for hva disse TPMS-sensorene liker men det er null stress.

Det begynner å bli mange som skriver om dette etter hvert. Kan ikke Tesla bare gjøre så det er nok luft i dekket i utgangspunktet?

lintho

Sitat fra: bno på lørdag 09. mars 2019, klokken 08:12
Lovet å komme tilbake her med forrtsettelsen og jeg holder hva jeg lover derfor dette innlegget. Utg. pkt. mitt var en AWD med EAP Midnight.

a) Fikk en mail om at de jobber med saken dette etter henstilling fra meg om dokumentasjon.
b) har sagt i direkte møte med dem at jeg var villig til å godta rød farge og å oppgradere til P for å gjøre det lettere
c) I går ble jeg tilbudt en P samme farge og bilen så strøken ut. Pris opp ca. 80000,-
d) Bilen hadde hvitt interiør. Ikke moro å betale for et interiør man absolutt ikke ville ha valgt og kona og sønnen trakk det lengste strået om ikke hvitt. Altså: Hadde bilen hatt sort interiør hadde jeg gått for den.
e) Bilen hadde ikke spoiler montert

Da mener jeg at jeg er løsningsfokusert ut over det Tesla kunne forvente. De lovet meg å ringe før fem i går, men hørte ikke et pip. Det enkleste

Kunne sagt mye om den påfølgende prosessen som ville være lærerikt for alle å tatt del i, men det orker jeg ikke her inne. Men kan si at Tesla ikke har noen prosedyre for hvordan håndtere en avvikssituasjon som dette.Det kan vi også skylde på kundene som godtar for mye. Ellers enig med Handyman og nivå på når man må sette foten ned der sunn fornuft i situasjonen er riktig. For meg var det når halve bilen var omlakkert så håper dere forstår forskjellen. Sånn går dagene uten verken bil eller penger på konto. :D Det siste var et krav fra myndigheten om dagmulkt for at bilen var registrert, men ikke forsikret. Måtte henvende meg til Tesla personlig på SC for ingen svarte meg på telefon eller mail for å fortelle dem at de er i konflikt med myndighetene etter som jeg selvsagt trakk tilbake forsikringen.
Kjipt at du har havnet i en slik situasjon. Håper det ordner seg snart.
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

bno

Takk!
Det kommer til å gå bra. De er nå sterkt på ballen. Kan ikke si så mye mer nå. Føler at tilliten er der og er viktig!

afagerholt

Sitat fra: bno på lørdag 09. mars 2019, klokken 13:37
Takk!
Det kommer til å gå bra. De er nå sterkt på ballen. Kan ikke si så mye mer nå. Føler at tilliten er der og er viktig!
Det er bra. Takk for at du holder oss oppdatert på "denne siden av kneika" også   ;)

bno

Takk !

paulkristian

Var på Lillestrøm nå kl 13:00 for levering. Fikk beskjed 13:20 om at bilen ble forsinket til kl 17:00.

Får håpe den er der når jeg må tilbake kl 17:00 da :(

Var forøvrig mye forsinkelser der idag. De gikk bort til folk i ett sett og sa at bilen din er forsinket.

Toalmar

Sitat fra: paulkristian på lørdag 09. mars 2019, klokken 14:26
Var på Lillestrøm nå kl 13:00 for levering. Fikk beskjed 13:20 om at bilen ble forsinket til kl 17:00.

Får håpe den er der når jeg må tilbake kl 17:00 da :(

Var forøvrig mye forsinkelser der idag. De gikk bort til folk i ett sett og sa at bilen din er forsinket.
Vi får tro forsinkelsene skyldes at de gjør en ordentlig klargjøring
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Handyman

Sitat fra: bno på lørdag 09. mars 2019, klokken 08:12
Lovet å komme tilbake her med forrtsettelsen og jeg holder hva jeg lover derfor dette innlegget. Utg. pkt. mitt var en AWD med EAP Midnight.

a) Fikk en mail om at de jobber med saken dette etter henstilling fra meg om dokumentasjon.
b) har sagt i direkte møte med dem at jeg var villig til å godta rød farge og å oppgradere til P for å gjøre det lettere
c) I går ble jeg tilbudt en P samme farge og bilen så strøken ut. Pris opp ca. 80000,-
d) Bilen hadde hvitt interiør. Ikke moro å betale for et interiør man absolutt ikke ville ha valgt og kona og sønnen trakk det lengste strået om ikke hvitt. Altså: Hadde bilen hatt sort interiør hadde jeg gått for den.
e) Bilen hadde ikke spoiler montert

Da mener jeg at jeg er løsningsfokusert ut over det Tesla kunne forvente. De lovet meg å ringe før fem i går, men hørte ikke et pip. Det enkleste

Kunne sagt mye om den påfølgende prosessen som ville være lærerikt for alle å tatt del i, men det orker jeg ikke her inne. Men kan si at Tesla ikke har noen prosedyre for hvordan håndtere en avvikssituasjon som dette.Det kan vi også skylde på kundene som godtar for mye. Ellers enig med Handyman og nivå på når man må sette foten ned der sunn fornuft i situasjonen er riktig. For meg var det når halve bilen var omlakkert så håper dere forstår forskjellen. Sånn går dagene uten verken bil eller penger på konto. :D Det siste var et krav fra myndigheten om dagmulkt for at bilen var registrert, men ikke forsikret. Måtte henvende meg til Tesla personlig på SC for ingen svarte meg på telefon eller mail for å fortelle dem at de er i konflikt med myndighetene etter som jeg selvsagt trakk tilbake forsikringen.
Synes oppriktig synd på deg, og håper du så fort som mulig får en bil uten feil og mangler.
Det du har opplevd må være utrolig frustrerende!
Selv har jeg avtalt levering fredag 15. mars, og håper jeg blir fornøyd. Når det gjelder kosmetiske feil er jeg nok ikke den mest pirkete, men når det gjelder funksjon vet jeg at jeg har liten toleranse.
Har hatt to Avensiser og den ene var det bare trøbbel med, mens den andre har det ikke vært noen problemer med i løpet av 8 år. Det er altså stor variasjon mellom to forholdsvis like biler fra samme produsent.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Toalmar

Sitat fra: Handyman på lørdag 09. mars 2019, klokken 17:23
Selv har jeg avtalt levering fredag 15. mars, og håper jeg blir fornøyd.
Har selv levering på fredag på Lillestrøm  :+1:
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

toresn

Fikk beskjed for et par uker siden om at bilen var klar for utlevering på Flatåsen i Trondheim den 09.03.19 kl.1200. To dager før fikk jeg beskjed om at bilen ikke var ankommet Trondheim, og at de dermed måtte utsette levering litt. Fikk samtidig beskjed om at de tar kontakt når de har en ny dato.

Bummer! Men, men, litt lenger tid til å glede seg, da. :)

Djo

Hadde levering i dag kl 10 i Lillestrøm,  jeg ankom kl 09.55 og rakk så vidt fylle en kopp kaffe innen det var min tur
Porsche Taycan CT4, 2022
Tesla Model Y LR, Black/Black, 2023
Audi e-tron 50 advanced sport, 2020 (solgt)
Tesla Model 3, LR AWD, Black/Black, 2019 (solgt)
Tesla Model S85, AP1, midnight Silver (solgt)

RuneW

Sitat fra: Djo på lørdag 09. mars 2019, klokken 19:21
Jeg hadde kjøpt 3 parts vinterhjul ( 18' PH Turbin) og var klar over at dette måtte jeg fikse selv - men om man skal være noe kritisk til Tesla sin leveringsprosessen så hadde det jo vært supert om de hadde hatt en plass innomhus der man hadde hatt anledning å skifte hjul selv- uansett meget fornøyd så langt
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Counterpointer

Sitat fra: RuneW på lørdag 09. mars 2019, klokken 19:31
Sitat fra: Djo på lørdag 09. mars 2019, klokken 19:21
Jeg hadde kjøpt 3 parts vinterhjul ( 18' PH Turbin) og var klar over at dette måtte jeg fikse selv - men om man skal være noe kritisk til Tesla sin leveringsprosessen så hadde det jo vært supert om de hadde hatt en plass innomhus der man hadde hatt anledning å skifte hjul selv- uansett meget fornøyd så langt

Jeg skal også ha med egne 18" PH Turbin og bytte der borte. Hvor(dan) endte du opp med å gjøre det? På P-plassen?
Tror jeg ville kjørt bort til Rema 1000 og kjørt ned i parkeringskjelleren der og foretatt skiftet. Det er varmt og tørt med flatt gulv.
Gå opp til Rema og kjøp deg noe så snylter du ikke heller.
Ca 200 meter å kjøre

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA