Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Counterpointer

#855
Sitat fra: hemi på tirsdag 05. mars 2019, klokken 22:50
Lakkduden min jobbet i 8 timer i dag ......
Hmmm ikke mer

Min har stått hos detailer siden forrige mandag , og den var nesten strøken i lakken. De ringte i dag og blir antagelig ferdig på tirsdag. Dvs to uker og en dag

Men, veldig tilfredsstillende med behandlet bil. Høres ut som du blir storfornøyd Gratulerer

Svart og høyblank ser veldig bra ut!

jkirkebo

Sitat fra: ladov på torsdag 07. mars 2019, klokken 22:02
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 07. mars 2019, klokken 21:30
Sitat fra: NorBil på torsdag 07. mars 2019, klokken 20:40
Ladet hjemme på TWC, 3-fas 32V IT nett, 230 V - Ga 43 km/t og vekslet mellom 18 og 19 A. Maks jeg kunne sette på var 19A. 

Takk for denne infoen. 18-19A og 43km/t betyr antageligvis at bilen ikke klarer mer enn 7,4kW på 230V 3-fase. Litt merkelig at den ikke går høyere på 3x32A når den tydeligvis klarer 6,2kW på 3x16A. Ting tyder på at bilen dermed ikke kan utnytte mer en noe under 20A på 230V 3-fase (3x20A gir egentlig 8kW).

Er det noen som har fått 11kW på 3x16A 400V nå? Mener jeg så at en ikke klarte mer enn 7,4kW der også, i så fall kan det jo være en midlertidig sw-begrensning. Jeg hadde håpet den skulle klare 11kW på 3x32A 230V.
Skyldes ikke dette at det er 3-fas IT-nett og at du da i stedet for trefas-lading får en slags tofas-bastard?

Man skulle tro det men det er en som har testet og fått 6,2kW på 3x16A 230V 3-fase. Dokumentert med bilder av tangamperemeter på alle tre faseledere, den trakk ca. 15,5A per faseleder og han fikk ladehastighet som matchet.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

ladov

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 07. mars 2019, klokken 22:34
Sitat fra: ladov på torsdag 07. mars 2019, klokken 22:02
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 07. mars 2019, klokken 21:30
Sitat fra: NorBil på torsdag 07. mars 2019, klokken 20:40
Ladet hjemme på TWC, 3-fas 32V IT nett, 230 V - Ga 43 km/t og vekslet mellom 18 og 19 A. Maks jeg kunne sette på var 19A. 

Takk for denne infoen. 18-19A og 43km/t betyr antageligvis at bilen ikke klarer mer enn 7,4kW på 230V 3-fase. Litt merkelig at den ikke går høyere på 3x32A når den tydeligvis klarer 6,2kW på 3x16A. Ting tyder på at bilen dermed ikke kan utnytte mer en noe under 20A på 230V 3-fase (3x20A gir egentlig 8kW).

Er det noen som har fått 11kW på 3x16A 400V nå? Mener jeg så at en ikke klarte mer enn 7,4kW der også, i så fall kan det jo være en midlertidig sw-begrensning. Jeg hadde håpet den skulle klare 11kW på 3x32A 230V.
Skyldes ikke dette at det er 3-fas IT-nett og at du da i stedet for trefas-lading får en slags tofas-bastard?

Man skulle tro det men det er en som har testet og fått 6,2kW på 3x16A 230V 3-fase. Dokumentert med bilder av tangamperemeter på alle tre faseledere, den trakk ca. 15,5A per faseleder og han fikk ladehastighet som matchet.
Hm, ser ut som ekte trefas det der, stemmer med teorien og greier. 230*15,5*1,73=6167W


:)
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

bno

Sitat fra: DagfinnN på torsdag 07. mars 2019, klokken 19:42
Du er fornuftig BNO. Gi oss en lyd når du får en bil da og hvilken løsning det ble. Så lukker vil dette kapittelet.
Takk det skal jeg gjøre.

bno

#859
Sitat fra: Jeppe på torsdag 07. mars 2019, klokken 19:46
Eg har satt veldig stor pris på dine erfaringar, bno!
For ein som meg som er relativt ung og "veik" i møte med store markedskrefter så gir det meg inspirasjon å lese andre sine dårlige erfaringar hvis eg skulle stå i same situasjon sjølv. Eg veit godt med meg sjølv at dersom min bil har riper og skeivt tak, og utleveringrepresantanten hadde sagt "Dette er helt innenfor Tesla sin krav", så hadde eg hatt fryktelig lett for å bare godta mykje grums med eit "Åja... ok da".
Spesielt etter å ha tatt buss i fire timar for å hente kjerra.

Eg håpar me får høre slutten på korleis det løyser seg for deg.
Hei Jeppe
Det du skriver her gjør det verdt å bidra og veldig kjekk tilbakemelding som jeg satt pris på. Da håper jeg du får en feiende flott opplevelse og en fantastisk bil som denne Tesla Model 3 er. Lykke til!

Med det så takker jeg for følge. Jeg får Tesla til å returnere min 530+ tusen, bestiller ny bil på nett og derved tilbake til start. Det er en mening med alt og den som venter på noe ....
Det var leit, men altså - natten er ikke mørkere en timen før soloppgang. Med det forlater jeg tråden. Lykke til! 

GOS

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 07. mars 2019, klokken 21:30
Er det noen som har fått 11kW på 3x16A 400V nå? Mener jeg så at en ikke klarte mer enn 7,4kW der også, i så fall kan det jo være en midlertidig sw-begrensning. Jeg hadde håpet den skulle klare 11kW på 3x32A 230V.


Alle som har rapportert inn får 11 kw, det er kun TeslaBjørn som slet med det. Min har ladet med 11 kw fra jeg fikk den
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Klokkeren

Hei
Min første post her. Eier av e-Golf 2016 og nå venter jeg spent på vår første Tesla og familien går helelektrisk da fossil bil selges :-)  Jeg har hatt VIN lenge og leveringsdato 21/3 Rud. Nå har jeg fått credit note og final invoice 2, med samme dato og endret leveringssted til Lillestrøm. Jeg har i utganspunktet ikke bestilt autopilot, vil dette bli lagt til som kompensasjon prisnedgang 1. mars? Det står at Tesla skal kontakte meg for betaling, men er det her lurt å være proaktiv for fortgang?

NorBil

Jeg fikk aldri faktura, men betalte 8 dager før etter muntlig bekreftelse over telefonsamtale med tesla (de ba meg gjøre det sånn). Jeg hadde da allerede utleveringsdato. Sprikende meninger her om når man skal betale. Har ikke inntrykk at det betød noe for min del (fikk ikke fremskyndet levering i alle fall)

zinedinestrand

Endelig fått final invoice med leveringsdato 13.03 på Lillestrøm. Kan noen dele sine erfaringer om hvorvidt leveringsdato i FI har stemt med faktisk utleveringsdato? Fikk SMS for en ukes tid siden med forventet utlevering siste uka i mars.

pberg

Sitat fra: hELgenen på torsdag 07. mars 2019, klokken 21:09
Hadde bedt om å få dokumentert toleransekravene. Om service mann henviser til dem må det være greit å få en skriftlig kopi slik at vi alle ble litt mer opplyst

For å ha noe å sammenlikne med, her er toleransene for BMW 3-serie:

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/g20-330i-lim/repair-manuals/41-body/41-00-body/1VncxpaHK6
BMW i4 M50
BMW i3
BMW M3 3.0

Motorwatt

Det er nok forskjell på en bil "Made In US Of A"
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

paulkristian

Sitat fra: zinedinestrand på fredag 08. mars 2019, klokken 09:06
Endelig fått final invoice med leveringsdato 13.03 på Lillestrøm. Kan noen dele sine erfaringer om hvorvidt leveringsdato i FI har stemt med faktisk utleveringsdato? Fikk SMS for en ukes tid siden med forventet utlevering siste uka i mars.

På min FI var datoen 7. mars (mottatt i slutten av februar), men på SMS (og bekreftet på mail) var ny dato i morgen 9. mars.

maxorama

Jeg har fått final invoice, og ser at det står at jeg må betale innen 7 dager før levering. Stemmer det at jeg MÅ det?

Nickelilltroll

Sitat fra: maxorama på fredag 08. mars 2019, klokken 10:20
Jeg har fått final invoice, og ser at det står at jeg må betale innen 7 dager før levering. Stemmer det at jeg MÅ det?

Nei, du MÅ ikke det. For meg f eks så får jeg ikke til det da jeg trenger regnummer før jeg kan få banken min til å betale ut lånet. Det fåes enten et par dager el samme dag som utlevering.
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

ironduke

Sitat fra: NorBil på torsdag 07. mars 2019, klokken 20:40
Bilen hadde 20 km på teller og 247 km rekkevidde ved levering.

Burde ikke bilene leveres med tilnærmet fullt batteri? 247 km rekkevidde tilsvarte rundt 50 % batteri, da?
Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA