Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Fornybarbil

Jeg planlegger å ringe nedover for å forklare hvor langt jeg må reise og at de tar en 2-minutter med bilen før jeg reiser. Får se om det hjelper :)

Autowinder

Quote: Helt klart. Men at det pakkes godt inn under transport er vel et overstatement  Spent på det, men har tro på det er blitt bedre.
https://www.nrk.no/ostfold/frakter-teslaer-med-darlige-trailere-1.13952700

Lurer på om det er de samme elendige transportørene som er skyld i skader på Teslaene fortsatt..... 
TMY 2025 LR AWD • BMW i3 2022 120ah FC

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

RuneW

Sitat fra: chargedup på onsdag 06. mars 2019, klokken 14:43
Tesla har nok fått opplæring i å virke overrasket dersom det er feil på bilen, så det utsagnet kan være en ren løgn.

Med fare for å drive med whataboutism - tror ikke Tesla er alene om dette. Leafen min hadde diverse barnesykdommer som omtrent ALLE klaget over, men når jeg kom med dette hos Nissan så hadde de aaaaldri hørt om det før.

Tror aaaaldri-hørt-om-det-før-trikset er ganske vanlig. Dessverre.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

HermanGatevold

Sitat fra: itje på onsdag 06. mars 2019, klokken 13:45
Da fikk jeg vite at bilen er klar i Belgia og går med første båt til Norge....endelig :)

City of Amsterdam er nå på vei tilbake til Zeebrugge, noen som vet hva dato den kjører fra Belgia igjen?
Hvordan fikk du vite det? Sist jeg snakket med Tesla på telefon nektet de å gi informasjon om hvor bilen befant seg. De hadde som policy å ikke informere fordi det var stor fare for feil informasjon.

hemi

hahahaha ja, ifølge nissan var jeg eneste som hadde problemer med appen, hurtiglading osv.

Autowinder

Det er vel bare å begynne med å svare at «Det er helt uinterresant for meg at dere aldri har hør om dette før» så får de nok fokus på fakta ;)
TMY 2025 LR AWD • BMW i3 2022 120ah FC

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

itje

Sitat fra: HermanGatevold på onsdag 06. mars 2019, klokken 15:06
Sitat fra: itje på onsdag 06. mars 2019, klokken 13:45
Da fikk jeg vite at bilen er klar i Belgia og går med første båt til Norge....endelig :)

City of Amsterdam er nå på vei tilbake til Zeebrugge, noen som vet hva dato den kjører fra Belgia igjen?
Hvordan fikk du vite det? Sist jeg snakket med Tesla på telefon nektet de å gi informasjon om hvor bilen befant seg. De hadde som policy å ikke informere fordi det var stor fare for feil informasjon.

Pratet med delivery. Men jeg har fått VIN, og fått leveringsdato 23.02 for 2 uker siden, så bilen er klar for shipping. Men da visste de ikke helt hvilken båt den skulle komme med, men nå er den bekreftet i Belgia og skal som sagt med neste båt.

Men man får nok like mange svar som der er folk som svarer.....ehhh :p
2019 Tesla Model ≡ AWD, Midnight Silver, FSD, 18" Aero, Black premium. Levert: 30.03.19 - "Konebil"

2024 Tesla Model Y RWD, Deep Blue Metallic,, 19'' Gemini, Black premium. Best. 02 10.23. Bekreftet levering: 26.10.23

bno

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 06. mars 2019, klokken 14:19
Sitat fra: Fornybarbil på onsdag 06. mars 2019, klokken 13:56
Djeez, dette er skrekken for meg. Planen er å ta med kona på helgetur til utleveringssted (med fly) for å slå sammen en liten vinterferie og bilhenting, og så kjøre hjem.

Det virker rett og slett for risikabelt nå. 1) Jeg kan ende opp med at de utsetter plutselig, 2) Jeg kan ende opp med en bil jeg ikke får meg selv til å ta i mot.
Vel - sa ikke BNO at dette var den eneste av 100 biler som sto der som hadde slike feil? I så fall er vel ikke sjansen så stor.  Og hvis dette faktisk var første bilen hvor eier ikke ville ta ut så kan det ikke være normen.
Uansett - ta aldri bekymringer på forhånd.
Tiltredes trenger ikke hive opp kalkulatoren for sannsynlighetskalkulere det en gang, men jeg er ikke sammenskrudd slik at jeg ville gjøre det, men det er en helt annen skål.

bno

Sitat fra: bno på onsdag 06. mars 2019, klokken 14:03
Det sagt så er jeg den første (i følge Tesla da  :D ) som har rejected.
Tesla har nok fått opplæring i å virke overrasket dersom det er feil på bilen, så det utsagnet kan være en ren løgn.  Klargjøringen til Tesla virker ikke å være helt topp (selv med færre salg enn nå), null kvalitetskontroll før kunden ser bilen og dermed er nok Tesla selgerne oftere overrasket enn andre.
Høre hva du ser her og kan ikke være mer enig..

kc

Sitat fra: bno på onsdag 06. mars 2019, klokken 15:40
Sitat fra: bno på onsdag 06. mars 2019, klokken 14:03
Det sagt så er jeg den første (i følge Tesla da  :D ) som har rejected.
Tesla har nok fått opplæring i å virke overrasket dersom det er feil på bilen, så det utsagnet kan være en ren løgn.  Klargjøringen til Tesla virker ikke å være helt topp (selv med færre salg enn nå), null kvalitetskontroll før kunden ser bilen og dermed er nok Tesla selgerne oftere overrasket enn andre.

Dette var kjedelig å høre om bno, men får håpe de ordner opp slik at du får en feilfri bil og kompensasjon. Skal hente mitt eksemplar på fredag og krysser fingerne for at kjerra ikke er en "sitron", men skulle den ha lignende skavanker blir det isåfall retur nummer 2. Uansett gleder jeg meg som en unge, fortsatt etter snart 3 år med venting  :)

DagfinnN

Men sjekket du selv at de andre bilene på stedet var helt ok eller bare hørte du på selger?
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

hemi

bno

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 06. mars 2019, klokken 16:14
Men sjekket du selv at de andre bilene på stedet var helt ok eller bare hørte du på selger?

Sjekket mange av de som sto der ift. glasstaket og samtlige jeg sjekket ca. 30 biler fluktet fint. Men Bilen ved siden av var bedre men mindre skraper i lakken som jeg hadde godtatt og levert til en detailer. Sjekket noen få overfladisk det var ikke tid til zooming inn bortsett fra nabobilen som var tilfeldigvsi samme fareg og vi fikk mer en "fasit vurdering." Ikke vanskelig å avslå bilen og selv en toåring hadde sett det vi så. Underlig at de ragerte overrasket synes jeg. Nå jager de over alle hauger etter en bil til meg for jeg syntes ikke at det er riktig at jeg stiller bak i køen igjen.

DagfinnN

Sitat fra: bno på onsdag 06. mars 2019, klokken 16:29
Nå jager de over alle hauger etter en bil til meg for jeg syntes ikke at det er riktig at jeg stiller bak i køen igjen.
Det er mist 3 stk mener jeg å ha lest som helst ikke vil ha bil før etter påske men som har fått dato i mars. Skum gjennom forum og hør om du kan ta en deal med de om de skulle ha noenlunde lik bil
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

bno

Sitat fra: DagfinnN på onsdag 06. mars 2019, klokken 16:57
Sitat fra: bno på onsdag 06. mars 2019, klokken 16:29
Nå jager de over alle hauger etter en bil til meg for jeg syntes ikke at det er riktig at jeg stiller bak i køen igjen.
Det er mist 3 stk mener jeg å ha lest som helst ikke vil ha bil før etter påske men som har fått dato i mars. Skum gjennom forum og hør om du kan ta en deal med de om de skulle ha noenlunde lik bil
Ja, det et et spor æ følge. Takk for tipset. Jeg har sagt til Tesla at jeg kan flekse mellom to farger Midnight og Rød samt være fleksibel på oppgradere til P. Det må opp i systemet for dette, men snakker om et par tre dager. Men forfølger det tipse.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA