Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Berglund

Sitat fra: hemi på tirsdag 05. mars 2019, klokken 22:50
Lakkduden min jobbet i 8 timer i dag med alt unntatt det tesla må rette / lakkere om.

Hoooo leee shiiiiit den ble nice.

100% ren svart ser bra ut, den skal få stå i varm garasje resten av uka, og noe.. finish something i helgen.
Ikke vær blyg med å legge ut bilder!
fra Ford Focus 2012 til en Tesla M3 LR. Digg? Ja.

RuneW

På Tesla sin side står det om leveringen:

Hva trenger jeg å ha med meg ved leveringen?

• Førerkortet ditt (for alle registranter, hvis aktuelt)
  • Kopi av bilforsikringen din (eller bevis på Teslas polise, hvis nødvendig og aktuelt)
  • Nøklene til innbyttekjøretøyet, og relevante eierskapsdokumenter (hvis aktuelt)

Mitt forsikringsselskap skriver:

"Du trenger ikke å ta med kopi av bilforsikring. Vi har sendt en elektronisk garanti til Statens Vegvesen og Tesla. De vil se garantien er aktiv i systemet sitt. "

Hva er rett? Hva viste dere som har hentet bilen?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Motorwatt

Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Zett

Jeg viste ingenting til Tesla ved utlevering. Bilen kan ikke registreres før forsikring er på plass.

P85TMS

Sitat fra: bno på tirsdag 05. mars 2019, klokken 22:27
Sitat fra: P85TMS på tirsdag 05. mars 2019, klokken 21:30
Sitat fra: bno på tirsdag 05. mars 2019, klokken 20:08
Hadde opprinnelig levering i Sandnes 12.3. Får bilen i morgen tidlig. Kom fort på men veldig greit.
Håper du blir fornøyd. Hadde du hatt Tesla før?
Takk. Dette blir min første Tesla :D
Lykke til! Du får si ifra hvis du trenger lokal bistand. Har X og 3, og har kjørt S i fire år. Send en PM om det skulle være noe.
(endelig kan man hjelpe folk uten den sure bismaken av referral systemet hengende over seg..)

Autowinder

Sjekkliste for henting av helt ny bil hos Tesla              
      Generelt: Ta med god lommelykt og kamera. Mobil er OK hvis det er god blitz.

• Hvis skader er funnet spør om Tesla vil ha kopi av bildene du har tatt.
  • Gå gjennom hele sjekklista før du betaler og skriver under på lånedokumenter eller leasingkontrakt etter at bilen er sjekket.
  • Sjekk at VIN-nr stemmer med det som står på MyTesla. (Trykk på T øverst i midten av skjermen i bilen eller les av nederst på utsiden av frontruten )
  • Sjekk at bilen din har rette farger utvendig og innvendig, samt utstyr.
  • Sjekk at bilen er registrert og at vognkort og skilt stemmer overens.
  • Sjekk at bilen har Blått ladeadapter, UMC (Tesla ladekabel i eget etui), Type 2 ladekabel, varseltrekant og krok for tauing (frunk under matte).
  • Sjekk at det er med to nøkkelkort.
  • Sjekk at velkomstmappa fra Elbilforeningen er med.
     Utvendig:

• Sjekk at det er rette felger på bilen og at disse ikke har noen merker, (sjekk om vinterhjul er med om du har bestilt det)
  • Sjekk lakken for renninger, appelsinhud, riper, eller andre defekter.
  • Sjekk at panelene er jevne og at lister og overganger ikke har for mye ujevne overganger.
  • Sjekk at glasstaket har jevne glipper rundt taket og at pakning er jevn.
  • Sjekk bagasjerom fremme og bak sjekk at låsene løser ut fra skjermen i bilen,
  • Ladeluke osv. fungerer som det skal, at åpne- og lukke mekanismen er OK.
  • Sjekk at vindu går ned og opp fra bryterpanel på førersiden.
  • Sjekk vindu ikke har vertikale striper
  • Sjekk at speil folder inn og ut. (knapp på skjermen)
     Innvendig:

• Sjekk at DAB+ virker
  • Sjekk at bilen har internett som fungerer og at kart oppdatert
  • Sjekk at vindusviskere og spylerdyser fungerer.
  • Sjekk at ratt og setejustering fungerer som det skal.
  • Sjekk at autopilot er aktivert dersom bilen er bestilt med det.
  • Sjekk at Full Self Driving er aktivert hvis dette er bestilt
  • Sjekk at varming og kjøling (AC) fungerer ved å justere opp og ned temperatur på varmeapparatet.
(Fritt editert. Kilde: Teslanytt)
TMY 2025 LR AWD • BMW i3 2022 120ah FC

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

RuneW

Sitat fra: Autowinder på onsdag 06. mars 2019, klokken 10:43
  • Sjekk at autopilot er aktivert dersom bilen er bestilt med det.
  • Sjekk at Full Self Driving er aktivert hvis dette er bestillt

Hvordan sjekker man dette uten å kjøre? Står det noe sted i menyene?

Og kan noen som har fått utlevert denne uka på Norges Varemesse si noe om hvor god tid man får til å gå gjennom en slik liste? Ser for meg at det tar minst et par timer å gå nøye gjennom alle punktene.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Autowinder

Jeg må vente til lørdag, men når jeg ringte og sjekket om dokumentene var ok hos Tesla, sa de 30 minutter. Jeg tenker å ta den tiden jeg trenger, når jeg bruker en halv million og vel så det. Men jeg forventer ikke at tidsslot'en jeg har fått overholdes i kaoset. Teslamannen sa de hadde flere parallelle utleveringer.
@RuneW: Spør om punktene.

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

hemi

min står som oppgradert autopilot på tesla sine sider, men har jo sms bekreftelse av FSD og muntlig.

Prøvde få de til å endre på invoice og lignende uten hell.

Du har OK tid på utlevering, ingen som kaster deg ut.

Hvordan bestiller man time til den btw? "avtal service" er gråa ut.

Autowinder

Sitat fra: hemi på onsdag 06. mars 2019, klokken 11:35
Hvordan bestiller man time til den btw? "avtal service" er gråa ut.
Vet ikke helt hva du sikter til her?

hemi

må jo få retta opp leveringsfeilene og få stilt meg  kø, regner med den blir ganske lang.

Dani3l

Det er en knapp inne på myTesla (din konto), under administrasjon av bilen, som heter "Be om hjelp". Denne bør du vel kunne bruke.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

Autowinder

Får vel se om den knappen dukker opp når bilen blir synlig på siden eller i appen da ;)

Nickelilltroll

Nå begynner jeg og bli litt lei ventinga.

Fått FI, VIN(224xxx), og leveringsdato(siste via telefon), alt for 3 uker siden. Dato som var sagt da var idag, 6 mars. Sted: Brumunddal.

Ringte igår før å sjekke hvor ståa var med tanke på ordne seg fri fra jobb m.m.

Fikk da som svar at dem ikke kunne se hvor bilen var nå og at jeg får en telefon når det nærmer seg. Den er grei men kunde dem ikke sagt ifra tidligere om at avtalen tidligere ikke var aktuell lenger?

Han sjekka at alt var i orden, forsikring, betaling(lån via dnb) og sted. Men kunne ikke si noe mer.

Frustrerende når man ordner og styrer selv med mye for og hjelpe så helt plutselig er bilen borte...?!
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

K.M.L

Sitat fra: Nickelilltroll på onsdag 06. mars 2019, klokken 12:43
Nå begynner jeg og bli litt lei ventinga.

Fått FI, VIN(224xxx), og leveringsdato(siste via telefon), alt for 3 uker siden. Dato som var sagt da var idag, 6 mars. Sted: Brumunddal.

Ringte igår før å sjekke hvor stå var med tanke på ordne seg fri fra jobb m.m.

Fikk da som svar at dem ikke kunne se hvor bilen var nå og at jeg får en telefon når det nærmer seg. Den er grei men kunde dem ikke sagt ifra tidligere om at avtalen tidligere ikke var aktuell lenger?

Han sjekka at alt var i orden, forsikring, betaling(lån via dnb) og sted. Men kunne ikke si noe mer.

Frustrerende når man ordner og styrer selv med mye for og hjelpe så helt plutselig er bilen borte...?!
Fikkogså midlertidig leveringsdato i Brumunddal, som var ønsket utleveringssted,  lørdag den 9. Mars. Dette kom på IV.
Fikk så SMS om midlertidig leveringsdato 15. Mars, denne gang med klokkeslett.  Nå er utleveringssted endret til Lillestrøm.

Sent from my iPhone using Tapatalk
*Cybertruck Dual motor AWD - reservert nov 19
*TM3 LR AWD (MissBlue) - mars 2019
18 vinter/19 sommer, EAP, FSD

34.300 feilfrie km pr 15.12.19 - meget fornøyd

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA