Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

GL1

Sitat fra: stranger1891 på tirsdag 05. mars 2019, klokken 20:25
Levering i morgen fra Lillestrøm med sommerdekk  :-[ og det snør mye. Skal til Megahul på Grorud.

Vet ikke hva skal jeg gjøre!!
Du skal kanskje kryssbytte... Hvis ikke kan du ta med dekk og jekk, og bytte på parkeringa utenfor varemessa.
Blir litt styr med logistikk med biler frem og tilbake osv., men sånn det ser ut nå mener jeg det ikke er forsvarlig å legge ut på veien med sommerdekk.

Leie bilhenger eller bestille flatvogn vil vel spise opp alt du har spart på å ikke handle av Tesla...
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

HCO

Levering i morgen fra Lillestrøm med sommerdekk  :-[ og det snør mye. Skal til Megahul på Grorud.

Det er nullføre både onsdag, torsdag og fredag og deretter kaldt igjen fra og med lørdag. Håper ikke du forsøker. En ting er å kræsje en ny bil, noe ganske annet er å risikere å skade deg selv og andre for å spare en tusenlapp.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

stranger1891

Sitat fra: HCO på tirsdag 05. mars 2019, klokken 20:41

Det er nullføre både onsdag, torsdag og fredag og deretter kaldt igjen fra og med lørdag. Håper ikke du forsøker. En ting er å kræsje en ny bil, noe ganske annet er å risikere å skade deg selv og andre for å spare en tusenlapp.

Helt riktig det du sier. Håper at jeg finner ledig hos bil transport i morgen.

thorerik

Ser at det er en del som har benyttet angrerett og levert tilbake bil, hva skjer med de bilene? Tesla har jo ingen model 3 bruktbiler til salg?

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk

olavxxx

Sitat fra: thorerik på tirsdag 05. mars 2019, klokken 21:16
Ser at det er en del som har benyttet angrerett og levert tilbake bil, hva skjer med de bilene? Tesla har jo ingen model 3 bruktbiler til salg?

Vanskelig å si, kan være de blir loaners, kanskje de blir demokjøretøy osv.
Eventuelt kanskje de selger de ut uten å annonsere de, til folk som kontakter Tesla.
Men man bør jo få litt avslag hvis man kjøper en pent brukt model 3, fremfor en helt ny..
Er det en ubrukt inventory kan man kanskje ikke forvente noen rabatter.

GL1

Leste om en som hadde bestilt 8/2, og skulle få bilen utlevert denne uka... Dersom spec stemmer, blir kanskje bilen bare dyttet over på en som har bestilt?
(ser nå du skrev tilbakelevering, og ikke avbestilling før levering..)
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

fnatiC

Sitat fra: Ega84 på tirsdag 05. mars 2019, klokken 19:04
Sitat fra: las^se på tirsdag 05. mars 2019, klokken 18:37
Da har jeg fått telefon med mulighet for fremskyndet levering. At jeg plutselig skal ha bil om to dager ble spesielt :) Hadde opprinnelig levering 15.mars.

Lillestrøm. Var opprinnelig Drammen men.

Hvor skal du hente ut bilen?

P85TMS

Sitat fra: bno på tirsdag 05. mars 2019, klokken 20:08
Hadde opprinnelig levering i Sandnes 12.3. Får bilen i morgen tidlig. Kom fort på men veldig greit.
Håper du blir fornøyd. Hadde du hatt Tesla før?

Øyvind.h

Kommer sikkert opp som inventory i løpet av kort tid og blir solgt på dagen til folk som vil ha bil raskt. Litt logistikk-styr for Tesla, men de bilene blir skuffet rett ut igjen.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

gruffalo

Jeg skal ta imot min på fredag,  og det skal snø masse. Jeg har kjøpt "brodder " på biltema. Men jeg har bare 7km til dekksjappa,  og kan holde meg til småveier med lav fartsgrense.

https://www.biltema.no/bil---mc/biltilbehor/vinterprodukter/snokjettinger/brodder-til-bildekk-2000041909

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk

E-tron 55 sportback 2022

Handyman

Sitat fra: gruffalo på tirsdag 05. mars 2019, klokken 22:04

Jeg skal ta imot min på fredag,  og det skal snø masse. Jeg har kjøpt "brodder " på biltema. Men jeg har bare 7km til dekksjappa,  og kan holde meg til småveier med lav fartsgrense.

https://www.biltema.no/bil---mc/biltilbehor/vinterprodukter/snokjettinger/brodder-til-bildekk-2000041909

Sent fra min SM-G965F via Tapatalk
Det mener jeg ikke er forsvarlig hvis det er glatt! Hvor solide er de om du må bremse? Mistenker at de fort ryker av.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

bno

Sitat fra: P85TMS på tirsdag 05. mars 2019, klokken 21:30
Sitat fra: bno på tirsdag 05. mars 2019, klokken 20:08
Hadde opprinnelig levering i Sandnes 12.3. Får bilen i morgen tidlig. Kom fort på men veldig greit.
Håper du blir fornøyd. Hadde du hatt Tesla før?
Takk. Dette blir min første Tesla :D

DagfinnN

Sitat fra: bno på tirsdag 05. mars 2019, klokken 22:27
Takk. Dette blir min første Tesla :D
Da håper jeg du er heldig med bilen og blir fornøyd.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

bno

hemi

Lakkduden min jobbet i 8 timer i dag med alt unntatt det tesla må rette / lakkere om.

Hoooo leee shiiiiit den ble nice.

100% ren svart ser bra ut, den skal få stå i varm garasje resten av uka, og noe.. finish something i helgen.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA