Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Olings

Jeg er enig i at ting er litt rotete.

Har lest om mange som har fått VIN-nummer og ikke FI, og så er det folk som har fått utleveringsdato og ikke FI.

Jeg har fått FI og VIN-nummer men ikke utleveringsdato.

Ikke veldig strømlinjeformet, nei.

Lurer på hvilke faktorer som trigger en FI, eller en utleveringsdato eller VIN.

Forskjellige utleveringsdatoer er jo også et tema.

Fornybarbil

Sitat fra: fnatiC på tirsdag 05. mars 2019, klokken 14:38
Bestilte 8/2. Fikk deretter sms om levering mellom 14/3 og 27/3. Så fikk jeg final invoice på tesla kontoen med vin og levering 21/3. Er dette riktig?

Same story, men FI sa 14.03. Jeg ringte og fikk beskjed om at det ville komme nærmere beskjed når dato blir bekreftet.

Berglund

Sitat fra: hemi på tirsdag 05. mars 2019, klokken 13:18
Min er nå levert inn i går til proff klargjører som fikser riper og merker, egentlig alt unntatt værste lakkstøvet skulle de klare ta.

Hva mener du med lakkstøv? Har du bilde? Merkelig at det skal være lakkstøv på helt nye biler, men kan hende jeg missforstår hva slags lakkstøv du prater om. :)
fra Ford Focus 2012 til en Tesla M3 LR. Digg? Ja.

fnatiC

Sitat fra: emurof på tirsdag 05. mars 2019, klokken 14:40
Du bør ta kontakt. Flere som sier at Tesla aldri tar kontakt med dem selv om de får beskjed om at de skal gjøre det.

Ok da har jeg vært i kontakt med tesla. De sa at endelig leveringsdato er ikke bekreftet enda. Leveringsdato som står i final invoice er bare automatisk generert av systemet og kan endre seg. Bilen var for øyeblikket i Belgia og de ville ta kontakt når vi nærmer oss levering.

Kianus

Sitat fra: fnatiC på tirsdag 05. mars 2019, klokken 16:29
Sitat fra: emurof på tirsdag 05. mars 2019, klokken 14:40
Du bør ta kontakt. Flere som sier at Tesla aldri tar kontakt med dem selv om de får beskjed om at de skal gjøre det.

Ok da har jeg vært i kontakt med tesla. De sa at endelig leveringsdato er ikke bekreftet enda. Leveringsdato som står i final invoice er bare automatisk generert av systemet og kan endre seg. Bilen var for øyeblikket i Belgia og de ville ta kontakt når vi nærmer oss levering.

Samme de sa til meg på fredag. Da sto det 7/3 på final invoice.
På mandag (i går) fikk jeg melding om levering 9/3. Så bilen sto definitivt ikke i Belgia på fredag som var.
De har generelt lite kontroll så den kan komme når som helst for deg også

las^se

Da har jeg fått telefon med mulighet for fremskyndet levering. At jeg plutselig skal ha bil om to dager ble spesielt :) Hadde opprinnelig levering 15.mars.
VW e-up! -14

ohowl

Sitat fra: fnatiC på tirsdag 05. mars 2019, klokken 14:38
Bestilte 8/2. Fikk deretter sms om levering mellom 14/3 og 27/3. Så fikk jeg final invoice på tesla kontoen med vin og levering 21/3. Er dette riktig? Ingen har ringt eller sendt meg epost ang dette. Det står fortsatt at de vil ta kontakt for levering og betaling på tesla siden, men ingen har kontaktet meg. Litt usikker på hvordan jeg skal gå frem videre... om jeg skal tolke leveringsdatoen i final invoice som reell, om jeg bare skal betale eller vente til de tar kontakt?

De tok kontakt med meg forrige torsdag ang. levering i morgen (hadde opprinnelig 14/3), så jeg tror du kan ta det med ro.
2015 Leaf EU-Tekna (solgt) 80k km
2017 Tesla Model X 100D 190k km
2019 Tesla Model ≡ LR AWD 110k km

Ega84

Sitat fra: las^se på tirsdag 05. mars 2019, klokken 18:37
Da har jeg fått telefon med mulighet for fremskyndet levering. At jeg plutselig skal ha bil om to dager ble spesielt :) Hadde opprinnelig levering 15.mars.

Hvor skal du hente ut bilen?
2015 85D - Solgt
TMX 90D. Bekreftet 22.09. VIN 223XX. I prod 08.11. Transitt 16.11

bno

Da har jeg tatt første befaring på bilen i dag. Nok til at jeg betalte for den. I morgen er det kontroll og forhåpentligvis (tatt for gitt med ørlite forbehold) overtakelse. Førsteinntrykket var OK. Vedlagt liste er inndelt i røde felt som kan brukes for umiddelbar kontroll før overtakelse. Grønne felt kan tas over en kopp kaffe som en minimums kontroll etter overtakelse. Lykke til !!

ThomasBN

Noen som har erfaring med utlevering til annen person enn eier? Krav til fullmakt etc? Forsikring, registrering og betaling vil være på plass. Fikk fremskyndet levering til lørdag i Bergen, takket ja og tenkte kona var happy med å ta ut bilen asap (siden jeg er bortreist på lørdag). Men, neida, hun var ikke interessert i å hente bilen på lørdag...

Berglund

Hvorfor kan ikke dette skje med meg også? :)
fra Ford Focus 2012 til en Tesla M3 LR. Digg? Ja.

Olings

Sitat fra: Berglund på tirsdag 05. mars 2019, klokken 19:39

Hvorfor kan ikke dette skje med meg også? :)

Jeg vil gjerne også få en slik telefon. Det holder faktisk med en telefon om utlevering overhode. Har ikke fått noe dato ennå.  :-[

las^se

Sitat fra: Ega84 på tirsdag 05. mars 2019, klokken 19:04

Hvor skal du hente ut bilen?

Sandnes
VW e-up! -14

bno

Hadde opprinnelig levering i Sandnes 12.3. Får bilen i morgen tidlig. Kom fort på men veldig greit.

stranger1891

Levering i morgen fra Lillestrøm med sommerdekk  :-[ og det snør mye. Skal til Megahul på Grorud.

Vet ikke hva skal jeg gjøre!!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA