Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

hemi

hva var SOC på din bil? nysgjerrig.

Jeg knuste ruta på vei hjem... eller "jeg" = en kar som skifta fil for sent på alnabru, kryssa 4 feltern der og skulle ikke på ring3 men E18.. kasta opp grus i ruta... Angret på jeg ikke hadde usb dashcam kobla opp da.

Ifølge hurtigruta hadde jeg rekord på kortest kjørt bil med steinskade... :(

Stoppet UMIDDELBART og fikk det fikset, så ble ca usynlig, håper det holder.

Bilen virker lovende, hadde gjennomgang med endel venner i garasjen i går og gikk over ting, litt sånn chromelist klaringer osv er jo ikke 100%, ei heller bagasjeromsmatte i lille rommet på venstre side, men dette er småting jeg lever bra med.

Tulle

Sitat fra: bno på tirsdag 05. mars 2019, klokken 11:14
Vær voksen og ha en kameratslig tone. Vi er alle i samme båt. Hva er det som feiler dere? Man må da kunne få si sin mening uten å bli gjenstand for personhets som jeg oppfatter det. Det som sies har en bestemt retning ingen tvil om det. La det vær for gud skyld det blir ikke moro for noen med slikt.  :D Hva er det dere vil oppnå med dette? Det er da ingen her som vil noen noe ondt tvert imot.
Støttes 100%
Det er noe få her som tydeligvis har lite annet å gjøre enn å provosere. Når man blir lei av slike personer, så bruk ignore lista. Det gjør jeg.
For ordens skyld:
Jeg elsker uenighet så lenge det er saklig. Drittslenging mot personer eller bilmerker uten hold/dokumentasjon liker jeg dårlig. Helt forståelig at man er glad i bilen man har. Men fra å være glad i og framsnakke bilen sin til å bli beskyldt for være en menighet er håpløst. Mange som misbruker slike uttrykk dessverre.

RuneW

Sitat fra: hemi på tirsdag 05. mars 2019, klokken 13:18
Min er nå levert inn i går til proff klargjører som fikser riper og merker, egentlig alt unntatt værste lakkstøvet skulle de klare ta.

Har Tesla noe med dette å gjøre? Som f.eks. å dekke utgiftene?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Curre

Hade 270km c:a vid utfart från varemessan.
Inte kul med sånt som sker på nybil (glasskada).

Har inte hittat nåt jag irriterat mig på med bilen ænnu.Tyckte också att mattan i bagagerummet inte var 100%, glastaket øver føraren ær inte helt i linje med bakre rutan (noterade det vid levering), men allt i allt så var vi vældigt nøjda.
Kanske ær jag påverkad nær jag kommer från en Ford Focus diesel också, sitter ju mest å smilar nær jag kør nu.
Tesla Model 3 -19

hemi

Sitat fra: RuneW på tirsdag 05. mars 2019, klokken 13:28
Min er nå levert inn i går til proff klargjører som fikser riper og merker, egentlig alt unntatt værste lakkstøvet skulle de klare ta.

Har Tesla noe med dette å gjøre? Som f.eks. å dekke utgiftene?

De skulle lage sak på og fikse, men om det var 1 uke eller 1 år var ukjent så betaler nok dette av egen lomme

Skulle ceramic coate den, da det var noen lakkfeil under ville de ikke gjøre det uten å fikse lakken under først, orker ikke kjøre rundt med ting halveis i potensielt ganske mange mnd.

Panser da den minimum må våtslipes har fått litt annet lag/produkt som er mulig å fjerne igjen.

zaltoz

270 km på odometeret ved utlevering? Opplever alle å ha såpass? Har kun vært borti rundt 40-50
Tesla Model 3 LR m/AP

hemi

hadde 26%

km og gjetting er jeg skeptisk til :p

Øyvind.h

Sesong for steinsprut nå merker jeg. Flere solide smeller i ruta på de siste langturene selv om jeg holder god avstand. Grøsser hver gang, men foreløpig ingen skader.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

hemi

Jeg hadde distance på 4, lå i 80 i 80 sonen med autopilot, det som var så jævlig doh.

Hadde jeg ligget nære, kjørt gris eller mot kanter osv kunne jeg vært mer ok med det... nå var det bare.. DOH!!!

1 uke etter jeg fikk ny i3 for noen år siden skifta en lastebil fil forran meg uten å blinke, kom fra steinbrudd, når steinen går typ igjennom ruta vet du den er stor :p

Motorwatt

SitatHade 270km c:a vid utfart från varemessan.

Høres mye ut. Sikker på at du ikke har sett på gjenstående kilometer på batteriet (GOM)?  :D Selv om de har kjørt bilen fra Drammen til Lillestrøm, så er ikke det mer enn 65 km.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

zaltoz

Sitat fra: Motorwatt på tirsdag 05. mars 2019, klokken 13:50
Sitat fra: zaltoz på tirsdag 05. mars 2019, klokken 13:41
270 km på odometeret ved utlevering? Opplever alle å ha såpass? Har kun vært borti rundt 40-50
Høres veldig mye ut. Sikker på at du ikke har sett på gjenstående kilometer på batteriet (GOM)?  :D Selv om de har kjørt bilen fra Drammen til Lillestrøm, så er ikke det mer enn 65 km.

Jeg misforstod det Curre skrev, han svarte vel på hvor mye batteri bilen blir utlevert med  :P
Tesla Model 3 LR m/AP

Curre

Ja, det ær gjenstående km på batteriet (var svar på soc)
Bilen hade 18km på odometeret.
Tesla Model 3 -19

xderia

Vi fikk bil samtidig da, 12:00 LS på meg i går også

Har også plastsveiset/limt glips for solskjerm og drømmer om at det holder.

Jeg fikk beskjed om at jeg automatisk skulle få time med punktene belyst ved uthenting, men jeg tror 1%? på det.

Så ingen problem å komme med 14:04 toget om man har utlevering 1400 i Lillestrøm?
70D Deep Blue

fnatiC

Bestilte 8/2. Fikk deretter sms om levering mellom 14/3 og 27/3. Så fikk jeg final invoice på tesla kontoen med vin og levering 21/3. Er dette riktig? Ingen har ringt eller sendt meg epost ang dette. Det står fortsatt at de vil ta kontakt for levering og betaling på tesla siden, men ingen har kontaktet meg. Litt usikker på hvordan jeg skal gå frem videre... om jeg skal tolke leveringsdatoen i final invoice som reell, om jeg bare skal betale eller vente til de tar kontakt?

emurof

Du bør ta kontakt. Flere som sier at Tesla aldri tar kontakt med dem selv om de får beskjed om at de skal gjøre det.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA