Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Motorwatt

Da må du nok ta en telefon til Tesla.....
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

emurof

Sitat fra: K.M.L på mandag 25. februar 2019, klokken 19:05Derimot står det klart og tydelig på alle Teslakonto på alle nivå i prosessen at Tesla selv tar kontakt

Ja hadde de bare gjort som de sier...

Virelli

Sitat fra: Kpp på onsdag 27. februar 2019, klokken 10:05
Sitat fra: Motorwatt på onsdag 27. februar 2019, klokken 09:40
Final Invoice er en proforma-faktura. Du skal få en reell faktura nærmere leveringstidspunkt.
Er du sikker på det?
Jeg har Final invoice. Nå er det onsdag og jeg har levering nå på fredag. Jeg har ikke fått noen annen faktura og jeg har ikke betalt denne  :-X  :o  :o
Har sett flere som har betalt ut ifra infoen på FI, bare husk å oppgi referansenummeret i tekstfeltet. De har også fått bekreftet fra Tesla at betalingen er registrert. Så kommer jo spørsmålet om man bør betale før du har sett bilen osvosv...

hemi

Hos meg dukket en credit nota opp i går, og final invoice 2 i dag,

final invoice 2 har riktig leveringsdato, kontra hva som står på mytesla.

6 mars.. flyttet fra 22 feb til 25 feb til 6 mars i sms, de andre på epost.

VIN bygget senere enn min er allerede regga, så er håp for 6 mars.

Kpp

Sitat fra: Motorwatt på onsdag 27. februar 2019, klokken 10:17
Da må du nok ta en telefon til Tesla.....
Prøvde ringe som du foreslår, ventet ca 10 minutter til slutt var jeg overført til en svensk telefonsvarer som fortalte meg at telefonbeskjedboksen var full.
Prøvde igjen og da trykket jeg 1 for å legge igjen beskjed og bli ringt opp igjen av Tesla. Da fikk jeg igjen svensk telefonsvarer om at boksen var full og fikk ikke legge igjen beskjed.
Satser på å fredagen blir i orden.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: Håvar på tirsdag 26. februar 2019, klokken 11:58
Finnøy, jeg tror du har postet i feil tråd  ;)
Stemmer desverre  ;D

Men for å være relevant i forhold til andre spørsmål: Jeg betalte basert på Final Invoice med å bruke fakturareferansenummeret i tekstfeltet (som det står beskrevet på FI).

Rekkevidde WLTP+EPA+"reell"
Lanseringskalender og tekniske data elbil

Eier: Enyaq 85X - after Elon went crazy
Eid: TMY, e-Soul, TM3, e-Niro, Kona, Soul EV, TMS, Leaf + 17 ICE

Nickelilltroll

Virker som mange runt Oslo, Hedmark og Oppland har levering enten 6 el 9. Mars. Fått Final Invoice og telefon om mulig leveringsdato den 6. Mars men kunde bli når som helst den uken. Har ikke fått utleveringssted ennå, har ønsket Brumunddal men blir vel heller Lillestrøm tenker jeg. Noen som vet når neste "batch" kommer til Drammen?
Model 3 LR -21, hvit, bestilt 20. Okt - 20
Opel Corsa-e,elegance, hvit, bestilt og kansellert.
Model Y, reservert, juni -20, hvit.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

GOS

Sitat fra: Kpp på onsdag 27. februar 2019, klokken 10:05
Sitat fra: Motorwatt på onsdag 27. februar 2019, klokken 09:40
Final Invoice er en proforma-faktura. Du skal få en reell faktura nærmere leveringstidspunkt.
Er du sikker på det?
Jeg har Final invoice. Nå er det onsdag og jeg har levering nå på fredag. Jeg har ikke fått noen annen faktura og jeg har ikke betalt denne  :-X  :o  :o

Og jeg fikk kun EN Final Invoice, og da for flere uker siden,  og hentet bilen torsdag i forrige uke. Det var denne jeg baserte min betaling som jeg utførte 2 dager før avtalt levering.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Berglund

Sitat fra: hemi på onsdag 27. februar 2019, klokken 10:36

Av ren nysgjerrighet. Når bestilte du bilen? Bestilte min 10.januar, men fortsatt ikke hørt noe :(
fra Ford Focus 2012 til en Tesla M3 LR. Digg? Ja.

Olings

Jeg bestilte 6. desember men har heller ikke hørt noe, så her er det snart tomt for "tålmodighetskrem".  :(

RuneW

Hvordan manifesterer en FI2 seg? Kommer det som en egen linje som heter Final Invoice 2 under Final Invoice? Eller er det bare en linje hvor det står Final Invoice 2? Eller heter den fortsatt Final Invoice, men innholdet er oppdatert og Final Invoice 2 er noe du har kalt det?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Berglund

Sitat fra: Olings på onsdag 27. februar 2019, klokken 11:12
Jeg bestilte 6. desember men har heller ikke hørt noe, så her er det snart tomt for "tålmodighetskrem".  :(

Ah, ikke sant. Merkelig at de fortsatt har "estimert levering i mars" på nettsidene sine? Vi får håpe at vi hører noe snart. :)
fra Ford Focus 2012 til en Tesla M3 LR. Digg? Ja.

hemi

Sitat fra: Berglund på onsdag 27. februar 2019, klokken 10:58

Av ren nysgjerrighet. Når bestilte du bilen? Bestilte min 10.januar, men fortsatt ikke hørt noe :(

Første sekund det var mulig, med tidlig reservasjon, og tidligere tesla eier

HermanGatevold

Jeg bestilte 18 des, men byttet farge 14 jan (som burde tilsvare en ny bestilling egentlig) og fikk leveringsdato først nå idag satt til 22 mars

tmfredriksen

Sitat fra: RuneW på onsdag 27. februar 2019, klokken 11:16

Hvordan manifesterer en FI2 seg? Kommer det som en egen linje som heter Final Invoice 2 under Final Invoice? Eller er det bare en linje hvor det står Final Invoice 2? Eller heter den fortsatt Final Invoice, men innholdet er oppdatert og Final Invoice 2 er noe du har kalt det?

Når Tesla legger inn et nytt dokument med samme navn blir det lagt til et tall hvis et dokument med det navnet har blitt lastet opp tidligere, derav Final Invoice 2, Credit Note 4 osv.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA