Skrevet av Emne: Levering av model 3  (Lest 138950 ganger)

Motorwatt

• Gold Member
    • Vis profil
Sv: Levering av model 3
« Svar #405 på: lørdag 23. februar 2019, klokken 00:18 »
Jeg vil anbefale å betale minst 7 dager før man skal hente bilen. Å si at man ikke vil betale før man har sett bilen, skremmer nok ingen. Da blir det hele bare utsatt. Det er ikke uvanlig at det er noe smårusk på en ny bil, og dette noteres tilbørlig av Tesla-representanten. Å nekte å ta ut bilen på grunn av slike småsaker, vil bare sende bilen inn på vanlig venteliste for service, mens man ellers normalt vil bli prioritert. Tesla har nok noen milliarder dollar i banken, så en utsettelse betyr lite for dem.
« Siste redigering: lørdag 23. februar 2019, klokken 08:57 av Motorwatt »
S75D - 2018 - Midnight Silver - Premium - Panorama - Delskinn - Firmware: 2019.36.2.1

Toalmar

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #406 på: lørdag 23. februar 2019, klokken 01:25 »
Endelig sluttfaktura kommer etter at dette blir synlig på MyTesla: "Vi sender deg faktura, og tar kontakt for betaling"
:+1:
Tesla model 3 LR - VIN224XXX Svart

GOS

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #407 på: lørdag 23. februar 2019, klokken 08:36 »
Mulig det er forvirring med Final Invoice som altså ikke er en sluttfaktura, men en proformafaktura. Her burde Tesla vært klarere. Endelig sluttfaktura kommer etter at dette blir synlig på MyTesla: "Vi sender deg faktura, og tar kontakt for betaling"

Ok, så de sender sluttfakturaen på mail når den tid kommer?

Nei, idet minste så gjorde det ikke det hos meg. Jeg fikk Final Invoice på min Tesla side, og den fikk jeg kun 1 gang og den var da riktig. (Credit Notes var det 3 av hvorav 2 var riktige). Final Invoice inneholdt ingen data for leveringstidspunkt. Ca 1 1/2 uke etterpå fikk jeg e-mail som bekreftet leveringstidspunkt som de også bekreftet på telefon etter at JEG ringte de opp for å høre om det som sto i e-mailen stemte. Valgte så å betale slik at pengene var hos Tesla 2 dager før levering og de kunne bekrefte at pengene var på konto samme dag som jeg betalte. Overleveringen skjedde 15 minutter før oppsatt tid da jeg kom 15 minutt for tidlige.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

bno

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #408 på: lørdag 23. februar 2019, klokken 09:35 »
 :+1:
Slik er det hos meg. Mottatt en (korrekt) Credit Note og 2 FI (den ene FI korrigert med innlagt VIN) for øvrig  korrekte. Siste FI 8.2.19 Venter nå kun på varsel om leveringstidspunkt for å time betaling.
« Siste redigering: lørdag 23. februar 2019, klokken 09:43 av bno »
Reservert Prolestar 2 Sept. 2019
VW ID.3 ST Reservert Kansellert

o_l

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #409 på: lørdag 23. februar 2019, klokken 09:45 »
Når jeg ble oppringt for å bekrefte opplysningene jeg hadde lagt inn angående registrering, forsikring, finans osv, spurte jeg om dette som omhandler betaling og om det var et valg å betale ved overlevering. Dette var fullt mulig hvis jeg sendte lånebevis pr epost. Har fått bekreftelse på det igjen på tlf fra Tesla og venter nå på utlevering innen to uker.

Kpp

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
« Svar #410 på: lørdag 23. februar 2019, klokken 10:46 »
Deler min erfaring. Skrev litt feil tidligere angående å ha mottatt Final invoice på epost.
Har ikke helt kontrollen men det ble en del sms og epost angående vinterdekk og bekreftelse av leveringsadresse etc før følgende:
1)
Ble ringt 11. februar. Da var nok bilen ankommet til EU. vi gikk igjennom leveringsprofilen og jeg sendte lånebevis. Jeg ble fortalt at bilen kommer innen 2 uker, de måtte vite om jeg ville ha mulighet til å ta imot (ikke på reis de neste 2 ukene).
2)
Etter samtalen fikk jeg epost med (a) oppdatert kjøpsavtale og (b) at finansieringsbevis var OK.

3)
fikke epost "bekreftet leveringsavtale" 22.februar kl 13 i Bergen.

4) fikk final invoice på nettsiden, i denne står det at jeg skal betale senest 7 dager før levering.
Prøvde å få det til via bank. Men banken krever registreringsnummer.

5) fikk en sms om ny leveringsdato 1.mars. Vet ikke om det blir slik men jeg håper kanskje de ventet på meg i går ihht epost om bekreftet leveringsavtale??.

Tror jeg ringer dem et par dager før for å se om jeg kan få registreringsnummer slik at jeg kan signere lån og få "betalt" slik at dette ikke hindrer levering.

Jeg har solgt dieselbilen nå, slik at jeg er uten bil :blank:

Nickelilltroll

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #411 på: lørdag 23. februar 2019, klokken 11:03 »
Deler min erfaring. Skrev litt feil tidligere angående å ha mottatt Final invoice på epost.
Har ikke helt kontrollen men det ble en del sms og epost angående vinterdekk og bekreftelse av leveringsadresse etc før følgende:
1)
Ble ringt 11. februar. Da var nok bilen ankommet til EU. vi gikk igjennom leveringsprofilen og jeg sendte lånebevis. Jeg ble fortalt at bilen kommer innen 2 uker, de måtte vite om jeg ville ha mulighet til å ta imot (ikke på reis de neste 2 ukene).

2)
Etter samtalen fikk jeg epost med (a) oppdatert kjøpsavtale og (b) at finansieringsbevis var OK.

3)
fikke epost "bekreftet leveringsavtale" 22.februar kl 13 i Bergen.

4) fikk final invoice på nettsiden, i denne står det at jeg skal betale senest 7 dager før levering.
Prøvde å få det til via bank. Men banken krever registreringsnummer.

5) fikk en sms om ny leveringsdato 1.mars. Vet ikke om det blir slik men jeg håper kanskje de ventet på meg i går ihht epost om bekreftet leveringsavtale??.

Tror jeg ringer dem et par dager før for å se om jeg kan få registreringsnummer slik at jeg kan signere lån og få "betalt" slik at dette ikke hindrer levering.

Jeg har solgt dieselbilen nå, slik at jeg er uten bil :blank:

Har sendt deg pm.
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

knut.aulie

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #412 på: lørdag 23. februar 2019, klokken 15:49 »

Helt som forventet. Litt langtekkelig og overfladisk, men hyggelig.

Lite «foredrag» med powerpoint på en TV først og så overlevering av en som kan litt men ikke for mye.

Bil uten synlige feil

58% SoC

Må kvittere for at den ikke ble levert på vinterhjul.

Får mappe til elbilforeningen hvis du spør og de har igjen.

De begynner det store pushet på Lillestrøm om en uke.

Har ikke kjørt enda Det vil endre seg.....

Motorwatt

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #413 på: lørdag 23. februar 2019, klokken 15:51 »
Gratulerer. Fint fargevalg.
S75D - 2018 - Midnight Silver - Premium - Panorama - Delskinn - Firmware: 2019.36.2.1

GL1

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #414 på: lørdag 23. februar 2019, klokken 15:55 »
Gratulerer Knut! Enig i bra fargevalg, #metoo..... Håper jeg snart får invitasjon til Sirkus Lillestrøm....
2019 TM3 AWDLR (FSD??)

Toalmar

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #415 på: lørdag 23. februar 2019, klokken 16:03 »
Gratulerer med fin vogn. Vurderte selv lenge å ta grå, nå angrer jeg litt. Den var fin på bildene ja.
Tesla model 3 LR - VIN224XXX Svart

Amoss

• Gold Member
    • Vis profil
« Svar #416 på: lørdag 23. februar 2019, klokken 16:12 »
Har ikke kjørt enda Det vil endre seg.....

Gratulerer! :) 

Kjør pent, i alle fall frem til du får på vinterdekk, eller forholdene tilsier sommerdekk ;)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

lintho

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #417 på: lørdag 23. februar 2019, klokken 16:18 »
Blir alle levert med sommerdekk på? Ligger vinterdekk i bagasjerommet? Er det plass?
TM3 LR AWD, Blå, Sort interiør

Nickelilltroll

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #418 på: lørdag 23. februar 2019, klokken 16:24 »
Blir alle levert med sommerdekk på? Ligger vinterdekk i bagasjerommet? Er det plass?

Knut har sikkert bestillt bil uten vinterdekkpakke, derfor... Skal love deg du får 4 stykk montert hvis du ønsker detta fra Tesla..

Gratuleter med en flott bil Knut! Kos deg massevis :)
« Siste redigering: lørdag 23. februar 2019, klokken 16:27 av Nickelilltroll »
Model 3 LR - 19, svart. Bestilt 5. Des - 18.
TMS P85 -14, svart.
Opel Ampera-e bestilt den 14. September - 16, amber orange, premium. Levererad Maj - 17.
E-golf bestilt den 28. Februari - 14, onyx vit med alt av utstyrr. Levert August -14.

elbil

• Jr. Member
  • **
    • Vis profil
    • Lilleby
« Svar #419 på: lørdag 23. februar 2019, klokken 17:09 »
Den 6.mars har vi fått beskjed om at vi kan få utlevering i Ålesund. Da blir det avløsning for vår snart 8 år gamle, trofaste Peugeot Ion. Det ser ut til å ha skjedd mye med utvikling av elbiler i løpet av de årene som er gått siden jeg for første gang så en skikkelig elbil på bilmessen i Frankfurt høsten 2009. Da var det en bare en Ion der som det var lite informasjon om. Den hadde svarte vinduer, så interiøret kunne vi ikke se. Det vi fikk vite var at det egentlig var en Mitsubishi. I midten av april kunne vi hente en blå Ion. Omtrent ti år senere gleder vi oss til å hente en blå TM 3. :)
Peugeot iOn