Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

lintho

Kanskje det mest ondskapsfulle jeg personlig har opplevd av et selskap noen sinne  :'( :'(
TM3 LR AWD, Blå, sort interiør - mars 2019 (solgt for 282k mars 2023 på 82k km)

TMY LR AWD, Sort, sort interiør - mars 2023

Handyman

Sitat fra: lintho på onsdag 20. februar 2019, klokken 16:12
Kanskje det mest ondskapsfulle jeg personlig har opplevd av et selskap noen sinne  :'( :'(
Tviler på at det er ondskap som ligger bak. Det er nok bare rot og mangel på kontroll og kvalitetsstyring.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

lintho

Sitat fra: Handyman på onsdag 20. februar 2019, klokken 16:30
Tviler på at det er ondskap som ligger bak. Det er nok bare rot og mangel på kontroll og kvalitetsstyring.
Tok du det seriøst?

kc

Gikk fem på og i ren gledesrus la jeg inn hele beløpet til betaling. Fikk sms en drøy time senere om at det var en feil. Fikk ikke stoppet betalingen itide og nå sitter jeg her i uvisshet om når jeg faktisk får bilen og 530k fattigere. Jaja, så var det bare å spenne seg fast og avvente akt 2 fra Sirkus Tesla. :P

Elgulf

Hadde fått time for utlevering i mandag 25/2 ved tesla Kristiansand. Ble oppringt i dag og fortalt dem var før skjema, og om jeg hadde mulighet til å hente allerede i dag. Så nå står bilen på tunet her :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

lintho

Sitat fra: Elgulf på onsdag 20. februar 2019, klokken 16:46
Hadde fått time for utlevering i mandag 25/2 ved tesla Kristiansand. Ble oppringt i dag og fortalt dem var før skjema, og om jeg hadde mulighet til å hente allerede i dag. Så nå står bilen på tunet her :)

Oh shit. Gratulerer!

Handyman

Sitat fra: lintho på onsdag 20. februar 2019, klokken 16:30
Tok du det seriøst?
Jeg bare leste det du skrev, og kunne ikke se noen ironi mellom linjene. Men takk for oppklaringen.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

lintho

Sitat fra: Handyman på onsdag 20. februar 2019, klokken 17:24
Sitat fra: lintho på onsdag 20. februar 2019, klokken 16:30
Tok du det seriøst?
Jeg bare leste det du skrev, og kunne ikke se noen ironi mellom linjene. Men takk for oppklaringen.
Jeg håper ingen tror at noen ville gjort det med vilje

jorgror

Var den sølvgrå performancen din? Så du flere Model 3 når du hentet?
2016 VW GTE
2019 Model 3 LR AWD FSD (HW3)

Carl Anton Stenling

Tesla har skikkelig kaos i kundekommunikasjonen rundt utlevering.

For litt over en uke siden mottok jeg en e-post fra Tesla med tittelen "Bekreftet: Model 3 leveringsavtale" hvor sted, dato og tidspunkt for utlevering ble angitt. Det stod også hva jeg måtte ta med meg til utleveringen.

Ringte for sikkerhets skyld Tesla for å sjekke at dette stemte og fikk bekreftelse på at jeg skulle møte opp på det angitte tidspunktet for å hente ut bilen.

I dag ringte jeg for sikkerhets skyld Tesla pånytt siden utlevering skulle skje i morgen. Kundebehandleren oppga da at e-posten ovenfor ikke skulle forstås som en endelig avtale og de hadde ikke planlagt noen utlevering til meg på det angitte tidspunktet. Tilsvarende måtte leveringsdato på fakturaen tas med en klype salt.

Kan derfor anbefale at man dobbeltsjekker på telefon siden Tesla sender ut litt av hvert av feil kundekommunikasjon.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

bno

Verden er da blitt digital. Få inn noen roboter så kommer dette til å gå greit.  :D :D
Men "seriøst", enten er de for mange i orkesteret (kanskje bare tromeslagere) og mangler dirigenten eller så har de software som ikke koordinerer optimalt. Slik har nå ukene gått siden jeg fikk final invoice med VIN uten å høre et kvekk inntil i går da jeg tok en telefon for å få litt data. Men har bestemt meg for å vente  :D den tiden det tar ...

Elgulf

Sitat fra: jorgror på onsdag 20. februar 2019, klokken 17:38

Var den sølvgrå performancen din? Så du flere Model 3 når du hentet?
Hvit performance. Gikk så fort når jeg var innom på tampen av dagen og la ikke merke til om det var flere der :/

bno

NilsG

Fikk sms og epost fra DNB finans i går om at de siste lånepapirene var klare til signering, men når jg går inn så er det ingen papirer til signering. Ringte derfor de i går ettermiddag hvorpå de svarte at det er ikke klart enda, så jeg skulle ikke ha fått det varselet... Viser jo at det er flere en Tesla som kan ha utfordringer, og DNB er ikke en ny organisasjon for å si det sånn! (Går sikkert an å snu dette og påstå at det er Tesla sin feil med feil fra de som initierer handling fra DNB. Men dersom DNB faktisk ikke har papirer/avtale klar så burde de jo være i stand til å fange det opp selv før de sendte ut.)

Denne posten er ikke en klagesang, kun ment som ekempel på at det kan gjøres feil. og da ikke bare av Tesla!
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

hawK

Hadde ikke hørt noe mer fra Tesla siden de ringte meg 18/1 for å avtale de vanlige tingene og estimerte levering mars, så i dag ringte jeg dem for status..

Jeg hadde avventet med å søke om finansiering grunnet salg av eksisterende bil, men nå antydet han jeg snakket med at de ikke fikk tildelt bil til meg før jeg hadde ordnet med det. Samtidig som han kunne si at min bil er på båt nr 5 (reserverte og bestilte i desember).
Så da fikk jeg ordnet finansiering (måtte da ta mindre EK grunnet uavklart bilsalg) og da ringte han meg opp igjen for å bekrefte at alt nå var ok.

Jeg fikk uansett estimert levering siste halvdel av mars, men at det også kunne ta kortere tid.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA