Levering av model 3

Startet av jog, fredag 01. februar 2019, klokken 08:17

« forrige - neste »

Salvelinus

Sitat fra: gruffalo på torsdag 14. februar 2019, klokken 08:24
for meg ser det ut til at leveringssted har blitt bytta til Øvre Flatåsveg 4c i stedet for Lade. Er det bare meg, eller skal de ha et kjempe-event der med telt osv?
Hvordan fikk du beskjed om utlevering først? Telefon/epost? Og hvilken dato?
Hva legger du i at "det ser ut tilat leveringssted er byttet"?
Jeg har kun fått final invoice (med VIN), som er betalt og epost om utlevering 26.02 på Lade, er stuck på trinn 2 på konto. Håper i det lengste at dette stemmer...
:o
M

gruffalo

på Tesla kontoen min, under leveringssted... der sto det tidligere Lade, nå står det Flatåsen. Selve Final Invoice er bare et statisk dokument, så den har ikke blitt endret.
E-tron 55 sportback 2022

tmn

Jeg har hverken fått VIN, final invoice eller noe indikasjon på hvor langt unna den er. Selv etter snart tre år venting. Men jeg fikk vite av de på Lade da jeg var der og prøvekjørte at utlevering ville skje på Flatåsen.

Visstnok fra flere som har kjøpt Tesla i Trondheim så har de hatt utlevering på Flatåsen.
Tesla Model 3 LR 2019
Tesla Model Y LR 2021

gruffalo

Jeg var nettopp innom tesla på Lade, og Flatåsen blir det, sa en hyggelig dame.  Hun sjekka også hvor min bil var i løypa, og den var ikke kommet til Belgia enda. Men ganske snart, sa hun. Hvilken båt er det da? Så min bil er nok ikke med på første båt oppover norskekysten. Hun kunne heller ikke svare på hvor ofte båtene kom, men det blir vel et par uker ekstra da tenker jeg.

Uansett fikk jeg bekreftet at alt er i orden med bestillingen min, og at jeg har VIN 203xxx.
E-tron 55 sportback 2022

Dani3l

Da kan det jo hende den er på Grand Aurora, som ankommer Zeebrugge i morgen.
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

Balrog

Fakturanummer skal brukes som KID:

Vi kan ikke se å ha mottatt betaling for bilen din. For å kunne foreta levering av bilen din ber vi om at dette betales så snart som mulig og at kvittering på utført betaling blir sendt som svar på denne mailen.
Det er viktig at kvittering inneholder: Riktig beløp, kontonummer pengene er overført til og riktig KID.
Det er også viktig at kvittering viser at betaling er "Utført". Betaling lagt til forfall er ikke gyldig.

Betalingsinformasjon:

Kontonummer: 8301.10.16653

KID: 4070B000000XXXX

Beløp: XXX.XXX,-

Kvittering på utført betaling kan sendes som svar på denne mailen.

Vi ber også om at dere bekrefter at forsikring på den nye bilen deres er i orden nå.

Forrige mail fra dem:

Egenkapital:

Hvis du skal betale egenkapital skal det betales en uke før levering.

Vi benytter ikke KID, vennligst skriv ditt Fakturanummer i melding til mottaker når du utfører transaksjonen. Vårt kontonummer: 8301.10.16653.

Dersom betaling skjer senere enn 5 dager før levering, ber vi om at du sende oss en pdf kvittering med status: utført betaling i PDF-format til denne mailen.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

Dani3l

Sitat fra: Balrog på torsdag 14. februar 2019, klokken 20:00

Det har jeg fint lite tro på! KID kan ikke være hva som helst. Kan man i det hele tatt ha bokstaver i den?
2022 Nio ES8 Signature Edition 6s
2019 Tesla Model X - 100D m/FSD
2019 Tesla Model 3 - LR AWD m/FSD

Olings

Sitat fra: gruffalo på torsdag 14. februar 2019, klokken 13:47
på Tesla kontoen min, under leveringssted... der sto det tidligere Lade, nå står det Flatåsen. Selve Final Invoice er bare et statisk dokument, så den har ikke blitt endret.

Et litt dumt spørsmål: Hvor finner du "Leveringssted" på Tesla-siden din? Er dette et dokument jeg mangler eller har jeg kanskje oversett noe?

Strøm Tycoon

Sitat fra: Dani3l på torsdag 14. februar 2019, klokken 20:47

Det har jeg fint lite tro på! KID kan ikke være hva som helst. Kan man i det hele tatt ha bokstaver i den?

Korrekt, man bytter til melding i nettbanken og bruker fakturanummeret der. KID er et numerisk kontrollsiffer, og kan som du sier, ikke ha bokstaver.

Strøm Tycoon

Sitat fra: Olings på torsdag 14. februar 2019, klokken 20:48

Et litt dumt spørsmål: Hvor finner du "Leveringssted" på Tesla-siden din? Er dette et dokument jeg mangler eller har jeg kanskje oversett noe?

Står i Final invoice, og Credit note.

Zett

Sitat fra: Dani3l på torsdag 14. februar 2019, klokken 20:47

Dette står på fakturaen: "Skriv inn følgende referansenummer når du gjennomfører betalingen: 4070B00xxxxxx".

Du har rett at det ikke er en KID, men en vanlig tekst som i (de fleste) nettbanker skrives i KID/Merknad feltet. Upresis ordbruk, men tror nok de fleste forstår hva som er ment.

Olings

Sitat fra: model3citizen på torsdag 14. februar 2019, klokken 20:52

Huff, ja. Disse dokumentene... Det jeg hadde (bortsett fra "Depositumfaktura") forsvant fra siden min i dag. -"De rykker stadig bakover i køen". Kanskje, om jeg legger inn bestilling på Model 3 i dag, får jeg den levert før den jeg bestilte tidlig i desember.  ::)

stranger1891

Sitat fra: Olings på torsdag 14. februar 2019, klokken 21:03
Sitat fra: model3citizen på torsdag 14. februar 2019, klokken 20:52

Huff, ja. Disse dokumentene... Det jeg hadde (bortsett fra "Depositumfaktura") forsvant fra siden min i dag. -"De rykker stadig bakover i køen". Kanskje, om jeg legger inn bestilling på Model 3 i dag, får jeg den levert før den jeg bestilte tidlig i desember.  ::)

Samme her. Bestilte 05.des. ingenting enda. Andre bestilte midten av januar og skal få bilen neste uke !!

Magnus Hansen

Forøvrig ingen nye Model 3 registrert hos vegvesenet... med utlevering i morgen, så begynner det å bli travelt    :)

Men de har vel kontroll får vi tro..

Motorwatt

Blir registrert ca. 1 time før avhenting.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA